Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Starten….zucht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2012 om 17:44 #17883154
Stappenmotor misschien? Waar kan ik die vinden?
23 maart 2012 om 23:49 #17883155@joelvereycken wrote:
Stappenmotor misschien? Waar kan ik die vinden?
:jerry
Er lag toch een 2.0 CIH in? ;) Da’s allemaal nog niet te modern, dus géén stappenmotor, of ik ben gek natuurlijk :thumb Aan de andere kant, zolang ie niet goed loopt zul je zelf wel wat meer moeten stappen misschien :hmmz
24 maart 2012 om 01:08 #17883156ja precies haha ik riep maar wat ik weet het niet
gasklep?24 maart 2012 om 14:14 #17883157wat zijn eigenlijk de dingen die het stationair toerental beinvloeden? Deze moet duidelijk omhoog
24 maart 2012 om 17:08 #17883158de dikke schroef achter je gasklep wat losser zetten.
En controleren op valse lucht (niet alleen de slangen, ook de pakkingen bij de injectoren of de spruitstukpakking kunnen de boosdoener zijn)
24 maart 2012 om 18:09 #17883159zal ik even naar kijken.
nog even ter toevoeging, van de gloednieuwe bougies hebben 2 en 3 koolstofafzetting
25 maart 2012 om 14:36 #17883160btw hoe controleer je dan op valse lucht waar meot ik dat aan zien?
25 maart 2012 om 15:28 #17883161denk dat ik het probleem gevonden heb, het is gewoon een kwestie van die gasklep afstellen, hij stond wat te laag afgesteld, net probeerde ik hem af te stellen maar kreeg ie weer iets te veel. Dus strakjes ff met mijn pa goed afstellen en karren maar!
25 maart 2012 om 18:01 #17883162valse lucht op sporen kun je dmv remreiniger spuiten bij lopende motor
als hij anders gaat lopen heb je valse lucht
27 maart 2012 om 09:43 #17883163hij loopt weer!
Heb hem wat hoger in stationair toerental afgesteld. loopt ie veel mooier.
Hij loopt nu iets meer dan 1000 rpm stationair.Daarvoor iets minder, toen liep ie ook maar heel erg schokkerig en onregelmatig.
27 maart 2012 om 12:13 #17883164Helaas,
Wilde net wegrijden, GEEN vermogen meer, en klapjes uit de motor,
Ben maar meteen teruggedraait….Ontsteking probleem?
Ben ten einde raad haha wil zo graag rijden maar telkens is er wel weer iets maarja, dat is de tol om zon auto te rijden natuurlijk…Maar jullie ideetjes??
27 maart 2012 om 12:30 #17883165@joelvereycken wrote:
Helaas,
Wilde net wegrijden, GEEN vermogen meer, en klapjes uit de motor,
Ben maar meteen teruggedraait….Ontsteking probleem?
Ben ten einde raad haha wil zo graag rijden maar telkens is er wel weer iets maarja, dat is de tol om zon auto te rijden natuurlijk…Maar jullie ideetjes??
Hoe/wie heeft je ontsteking afgesteld? Staat ie wel op tijd? Is de ontsteking wel goed vastgezet bij ‘t op tijd zetten?
27 maart 2012 om 13:02 #17883166Ik heb laatst de rotor, verdelerkap en bougiekabels vervangen als een kip zonder kop, zonder te kijken naar volgorde/lengte oid.
Kwa op tijd zetten heb ik niks verandert.27 maart 2012 om 13:04 #17883167Idd ZUCHT ,,,
Weer iemand die totaal niet weet waar die mee bezig is …
Heeft geen zin om zo door te klooien , je moet er gewoon iemand bijhalen die er kaas van gegeten heeft …
En als je daar niet kunt komen dan komt ie maar bij jou toch …?
Waar je nu mee bezig bent is te vergelijken met rijden met een blinddoek voor , zinloos dus ….27 maart 2012 om 13:08 #17883168Is het niet gewoon een kwestie van de kabels in goede volgorde erin steken?
Kijk, ik ben nog jong en ik moet nog veel leren, en ik heb al heel wat geleerd door veel dingen zelf op te lossen. Dit was dan misschien een mindere poging maarja, dat wordt wel weer opgelost en daar leer ik dan ook wel weer van
27 maart 2012 om 14:19 #17883169heb nu de volgorde te pakken, alleen mijn bougies zijn nu allemaal verkoold (nog van daarstraks denk ik)
dus moet even nieuwe erin doen en even kijken wat ie dan doet27 maart 2012 om 14:33 #17883170Bougiekabel volgorde http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 maart 2012 om 15:47 #17883171KIJK! Daar hebben we had aan. lekker duidelijk!
Bedankt!Geloof wel dat het streepje van de eerste cilinder bij mij bij de rechtsbovenste input van de verdelerkap zit?
27 maart 2012 om 17:29 #17883172net met de volgorde van de foto proberen te rijden (met 2 goeie bougies, 1 lichtbruine en een met koolafscheiding)
Hij startte goed, maar weer weinig vermogen en keiharde knallen…..27 maart 2012 om 18:07 #17883173@joelvereycken wrote:
net met de volgorde van de foto proberen te rijden (met 2 goeie bougies, 1 lichtbruine en een met koolafscheiding)
Hij startte goed, maar weer weinig vermogen en keiharde knallen…..Ik denk dat je dan toch ff iemand moet proberen te charteren die ff je ontstekingstijdstip kan checken voor je.
Hoe is ‘t LMM verhaal afgelopen wat ik hier boven nog lees?
En niet te gauw de moed opgeven idd, met vallen en opstaan kom je er wel :)
27 maart 2012 om 20:05 #17883174het lmm verhaal was loos alarm, probleem was doodsimpel de gasklep instelling. Nu is het alleen weer het ontstekingsprobleem ><
Maar met het vervangen van de rotor, verdelerkap en bougiekabels heb ik verder niks aangeraakt. Waar kan de fout dan zitten vraag ik me af?Mensen in de buurt van Etten-Leur (bij breda) die zo vriendelijk zouden willen zijn en me verder kunnen helpen? ;)
27 maart 2012 om 20:16 #17883175Uiteraard niet voor niks! ;)
27 maart 2012 om 20:30 #17883176Ik had trouwens even gekeken met het duwen en ik zag dat de rotor tegen de klok in draait, is het niet zo dat de volgorde 1-3-4-2 met de richting van de rotor mee moet gaan?
27 maart 2012 om 20:58 #17883177Die foto is mooi
Maar je kunt je rotor er ook180 graden anders om in hebben zitten
Dan draaien ze dus om
Op vlieg wiel staat een punt en op blok een pijl deze gelijk zetten
Dan kijken of rotor bij goede kabel staat28 maart 2012 om 05:20 #17883178@joelvereycken wrote:
Ik had trouwens even gekeken met het duwen en ik zag dat de rotor tegen de klok in draait, is het niet zo dat de volgorde 1-3-4-2 met de richting van de rotor mee moet gaan?
Zeker achteruit geduwd in een vooruit versnelling?
Rotor zou met de klok mee moeten draaien.
Begin zoals Ed al zegt, het blok op tijd te zetten.
Injectie heeft voorop de krukas (waar de V snaar overheen gaat) een inkeping in de poulie zitten.
Die moet gelijk staan met het merkteken op het verdelerhuis.
Je rotor zou nu ongeveer gelijk moeten staan met het merkteken op de verdeler (in de bovenrand). Hier hoort dan de kabel te zitten voor de eerste cilinder.Zit de rotor precies aan de andere kant. Moet je daar de kabel hebben zitten voor cilinder 4
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.