Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Starten….zucht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2012 om 12:42 #17883129
volgens mijn zitten er
meerdere kabels er aan
een ervan gaat naar de ontsteking17 maart 2012 om 13:10 #17883130ja klopt
17 maart 2012 om 15:41 #17883131Ik laat het woensdag aan de garage over. Ik zal het nog laten weten wat het probleem uiteindelijk was ;)
17 maart 2012 om 20:20 #17883132heb je nog je oliepeil gecheckt.
dat het carter niet vol zit met benz???18 maart 2012 om 12:00 #17883133@camper wrote:
ja klopt
Als je het hebt over de zwarte stekker (waar 2 kabels uit komen) onder de bobine, deze heeft niets te maken met stationair lopen.
Deze is de module van de elektronische ontsteking (ter vervanging van de platines)
Haal deze stekker los, en de ontsteking doet niets meer.1 van de 2 kabels gaat naar de verdeler (naar de hall sensor) en de andere kabel gaat naar de kabelboom van de auto en bobine (+, -1, en massa)
Als je hier dingen in gaat door verbinden, zal hij er echt niet beter op gaan lopen.
20 maart 2012 om 14:23 #17883134wilde net naar de garage brengen, maar ik krijg hem gewoon niet op gang. Nu lukt het starten (met beetje gas bij) wel, maar zodra ik het gas loslaat gaat de motor trillen als een gek en slaat hij uit. Als ik het goed heb hoorde ik ook wat geluidjes bij het luchtfilter kan fout zitten hoor maar dacht dat het daar vandaan kwam.
Ik weet niet meer wat ik kan doen nu, hij moet eigenlijk vandaag nog naar de garage maar zo kan ik er niet mee rijden natuurlijk
20 maart 2012 om 15:15 #17883135zou als ik jou was even naar de garage bellen, waarschijnlijk hebben ze wel een autoambulance ofzo waarmee ze hem ff op kunnen halen
20 maart 2012 om 15:23 #17883136Ja maar ik denk nu dat het probleem niet bij direct een teveel aan benzine ligt maar bij een teweinig aan lucht (en indirect daardoor misschien ook wel teveel aan benzine). Aangezien hij boven de 2000 toeren blijft lopen, maar zodra hij daar onder komt gaat de motor hard trillen en schokkerig lopen en slaat hij af. Ik heb geprobeert hem op de noodloop te laten lopen (stekker van massameter eruit halen) maar dit had geen resultaat. Kan het probleem alsnog bij de LMM liggen?
Ik heb btw een openlucht filter kop en heb hem ook al even laten lopen zonder die kop erop aar ook hetzelfde probleem
20 maart 2012 om 15:31 #17883137Heeft er misschien iemand nog een goedwerkende LMM over? om te testen?
21 maart 2012 om 09:39 #17883138btw de garage heeft geen auto ambulance ):
probeer het eerst zelf op te lossen21 maart 2012 om 10:48 #17883139Ik blijf er toch bij dat het de injectoren die vuil zijn, heb het zelf ook gehad.
Motor slaat wel aan en licht spelen met gaspendaal blijft die pruttelend
lopen, zwarte pluimen en sterke benzine lucht uit de uitlaat. Als dat ook de kenmerken
zijn ga er maar van uit dat het de injectoren zijn. Dan te werk gaan zo ik eerder
omschreven heb.21 maart 2012 om 14:23 #17883140Geen pluimen uit de uitlaat oid.
Onder de 2k toeren schudden en stotteren en afslaan. (hoorde ook een klap uit de luchtfilter)21 maart 2012 om 16:41 #17883141controleer eens of de ontsteking nog op tijd staat, en of het nokje IN de rotor niet afgebroken is.
Heb dat ook een keer gehad, ding ging van prima lopen naar enkel nog ploffen in de uitlaat. Bleek dat de rotor was verlopen op de as waar die op zat.
21 maart 2012 om 18:19 #17883142yep, eigenlijk een goed houvast:
als er knallen bij komen kijken dan is iets met de ontsteking21 maart 2012 om 22:47 #17883143rotor zit net een gloednieuwe in.
Net met maten naar gekeken, zeggen allemaal LMM VERVANGEN!
Dussss wie biedt aan??????22 maart 2012 om 11:42 #17883144helaas kan ik niks lenen, heb een 16v met carburateurs dus geen LMM
22 maart 2012 om 11:57 #17883145en ik blijf bij de module
maar als je het toch niet wilt proberen
dan houd het op22 maart 2012 om 15:51 #17883146Heb er wel een liggen, maar die ligt in Sittard.
Denk dat dat een beetje uit de richting is.
Controleer ook eens of de luchtslangen niet gescheurd zijn.22 maart 2012 om 17:31 #17883147@Maarten Wat heb je erin liggen? :D
22 maart 2012 om 17:56 #17883148een 16v met carbarateurs staat er toch :thumb
23 maart 2012 om 10:00 #17883149no shit haha ik bedoel welke 16v
23 maart 2012 om 12:38 #17883150@joelvereycken wrote:
no shit haha ik bedoel welke 16v
Reken maar op een ‘gewone’ 2.0 16v, een C20XE ;)
23 maart 2012 om 16:06 #17883151nice haha
maar heb écht écht heel dringend een LMM nodig!!
Bij cope hebben ze alleen een 7 polige liggen ):pliess help!
23 maart 2012 om 16:58 #17883152ik heb er wel meerdere liggen
alleen denk ik dat dat ook te ver is voor je
je bent van harte welkom23 maart 2012 om 17:40 #17883153is opsturen een optie?
Btw. Ik heb net nog even gekeken, en het probleem is zegmaar dat hij stationair gewoon in toeren dusdanig daalt dat hij stilvalt, zou de oorzaak ergens anders kunnen liggen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.