Auto word minimaal 20x per dag gestart en van de 20x kan ik hem 10x laten rollen tot een snelheid van 30km/u dan rol ik zo’n 500meter.. bij 25km/u zet ik hem zijn 3e versnelling, laat ik de koppeling meteen opkomen en de motor draait.
Maar is dit wel verstandig of slecht voor de auto?
Ik zie maar 2 plus punten
Minder slijtage aan de start motor
En toch wat zuiniger :jerry
Koppeling, Bak, Motorsteunen, Utlaat, Aandrijfassen, Koppelingskabel, Motor (vervuiling (kijk maar eens naar het wolkje roet bij iedere start) / Smering is iedere keer onderbloken), Turbo (smering is iedere keer onderborken + Vervuiling) etc etc
maar je zegt uitzetten en dan doorrollen, waarom zet je m dan in gosdnaam uit???
het is wat willem zegt…ja op lange termijn zal je door jouw besparing nu(zuiniger rijden door uitbollen)in de toekomst toch meer betalen aan onderdelen.
of er is een oplossing…een prius kopen :D
Koppeling, Bak, Motorsteunen, Utlaat, Aandrijfassen, Koppelingskabel, Motor (vervuiling (kijk maar eens naar het wolkje roet bij iedere start) / Smering is iedere keer onderbloken), Turbo (smering is iedere keer onderborken + Vervuiling) etc etc
maar je zegt uitzetten en dan doorrollen, waarom zet je m dan in gosdnaam uit???
laat t apparaat lekker draaien..
Willem
Nee als ik weer moet vertrekken op dat punt waar ik hem kan laten rollen ( is allemaal berg af).
Maar goed ik weet genoeg zal hem vervolg gewoon met de sleutel starten :thumbup