starten opel kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett starten opel kadett

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    dustinvm

hallo ik heb een kadettje c1 coupe uit 77. Gisteren wou hij niet zo snel aanpakken met starten. Mijn vader zei van dat je 2x het gaspedaal moet intrappen. Dus heb ik dat gedaan smorgens vroeg, en het was starten en lopen.

was dit nou gelukl dat hij meteen deed of is het echt zo dat je bij die oude kadettjes 2x het gaspedaal moet intrappen

brobbel1

tja oude auto’s hebben hun kuren.
        en apart heden.
        meestal helpt het wel ja.

schuitje

als je de kadett even (een nacht) laat staan verdwijnt de benzine in de cilinders, als je het gas een paar keer in trapt spuit de carburateur een straaltje benzine je spruitstuk in, en zo start ze wat makkelijker.

groetjes

Andreas.Berger

met die van ons heb ik nergens last van, koudstart gaat heel goed met of zonder choke. alleen als ze warm zijn geweest, wil de benzine wel eens verdampen met warm weer, dan is het even door starten met volgas maar dat is ook maar iets van 5sec.:)

Fearless
            Deelnemer

Klopt ja als je in de carburateur kijkt zie je dan dat ie een straal benzine naar binnen gooit.

Mijn kadettje start lekker flot op benzientjes, mocht ie ook wel is doen op gas:jerry

schuitje

heb je geen eletrische choke op de verdamper dan fearless?

champo
                Deelnemer

origineel gepost door Andreas.Berger
                  met die van ons heb ik nergens last van, koudstart gaat heel goed met of zonder choke. alleen als ze warm zijn geweest, wil de benzine wel eens verdampen met warm weer, dan is het even door starten met volgas maar dat is ook maar iets van 5sec.:)

De carburateurs hebben toch een soort van pomp? Als je het gas intrapt, pompt die even extra benzine naar binnen zodat hij dan even beter oppakt. daarna is de gassturing wel zodanig dat de carburateur zelf goed werkt. Bij volgas zet je alleen de kleppen open en hapt hij meer lucht naar binnen.

wim-v6
                  Deelnemer

caburateur is een meng apparaat, deze zorgt voor een juiste benzine luchtmengsel.

bij gasgeven pomp de aanwezige acceleratie pomp wat extra benzine mee het inlaat in, om een betere gasreactie te verkrijgen.

deze kan je ook bij een koude motor gebruiken om wat extra benzine naar binnen te werken, waardoor de motor makkelijker aanslaat.

Willem

champo
                    Deelnemer

Andreas start zijn auto met het gas vol ingetrapt. Dat doe ik alleen als hij een beetje verzopen is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.