Sinds 2 weken eigenaar van een Opel Astra Sports Tourer + uit 2021. Rijdt erg fijn en tot op heden geen echte mankementen mogen en kunnen vinden. Echter is er nu 1 minpuntje naar voren gekomen, het start/stop systeem, en dan niet zomaar het start/stop systeem maar het “Early Start/Stop” systeem zoals Opel dat netjes inde boekjes beschrijft.
Onder de juist voorwaardes gaat de motor uit wanneer de auto uit eigenlijk nog uitrolt. Bij +/- 7 km/ph schakelt hij uit, in zijn 1 (handschakel) bij ingedrukte rem en koppeling. Dus afremmen voor een rotonde, stoplicht of wat dan ook en daarna snel kunnen reageren gaat zeker niet altijd op….. Ja het knopje zit er en elke keer kan ik hem indrukken maar ja, haast, andere bestuurder noem maar op. Het liefst laat ik het S/S systeem uit de software halen of overbrug ik deze.
Nu heb ik mensen gezien met de voorruitontwaseming op max omdat dan de S/S niet aangaat maar dat vindt ik eigenlijk geen optie….
Software matig schijnt het niet te kunnen maar misschien is daar inmiddels wel meer van bekend.
En verder kwam ik 285874621842 via Ebay tegen (ff kopiëren en plakken), overbrugt een kabel voor in bij het motorkapmechanisme. Zijn er gebruikers die dit kennen? Of misschien weten wat er overbrugt wordt? En of dit consequenties heeft voor overige systemen?