Forumindex › Forums › Modellen › Astra › start / stop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2015 om 18:26 #17271239
Ik heb mijn Astra nu 4 weken en na een week kreeg ik het start stop systeem niet meer aan de praat.
Terug gegaan naar de dealer en die kon geen probleem vinden. Toen ik m ophaalde werkte het weer.
Nu 2 weken later heb ik weer hetzelfde probleem.
Dealer geeft aan dat er veel redenen zijn waarom het start stop systeem niet werk…lage accu spanning, hoog stroomverbruik etcHeeft er iemand een idee…doe ik iets fout of heeft mijn auto gewoon een euvel ?
28 maart 2015 om 18:50 #18279411Lastig te bepalen, ik vraag me soms ook af waarom het S/S het niet doet, er zijn blijkbaar nogal wat parameters die daar mee geboeid zijn.
Ik had het in het begin ook, wat bleek ik had de blower op de vooruit aan staan en dan werkt S/S dus ook niet.Voor hoog stroom verbruik kun je even in het menu van de auto kijken en kijken welke groot verbruikers er aanstaan.
28 maart 2015 om 20:38 #18279412Het start stop systeem kan je uitlezen.
Maar idd is het van aardig wat factoren afhankelijk of het wel ingeschakeld wordt.
spanning van de accu, temp van de olie en koelvloeistof, hoeveelheid verbruikers, airco behoefte enz.Ik zelf zou het niet erg vinden als het systeem niet werkt vind het maar waardeloos voor die 1 procent wat het uiteindelijk scheeld.
29 maart 2015 om 09:02 #18279413Ach je kunt het uitzetten en zolang je de koppeling ingedrukt zolang je stil staat, blijft die gewoon alles doen zoals een auto zonder S/S.
29 maart 2015 om 11:22 #18279414Mijn start/stop heeft 3 maand niet gewerkt (tijdens de winter). Op een dag viel hij gewoon weer stil en nu doet hij dat weer elke keer ik mijn koppeling los laat. Ik doe meer dan 140km per dag dus de batterij was altijd goed opgeladen. Geen idee waarom hij dus 3 maanden niet gewerkt heeft. Niet dat ik het erg miste hoor.
29 maart 2015 om 20:43 #18279415@arjontje wrote:
Het start stop systeem kan je uitlezen.
Maar idd is het van aardig wat factoren afhankelijk of het wel ingeschakeld wordt.
spanning van de accu, temp van de olie en koelvloeistof, hoeveelheid verbruikers, airco behoefte enz.Ik zelf zou het niet erg vinden als het systeem niet werkt vind het maar waardeloos voor die 1 procent wat het uiteindelijk scheeld.
Hoe kun je het systeem uitlezen dan ?
30 maart 2015 om 12:04 #18279416Soms doet ie het bij mij ook niet, maar komt denk ik idd door lage accuspanning. Ik ervaar het vooral bij kleine stukjes, wat ook logisch is. Misschien rijd jij ook kortere afstanden?
5 april 2015 om 08:24 #18279417@Ultimate wrote:
Soms doet ie het bij mij ook niet, maar komt denk ik idd door lage accuspanning. Ik ervaar het vooral bij kleine stukjes, wat ook logisch is. Misschien rijd jij ook kortere afstanden?
Valt wel mee ruim 1000 per week woon werk
Van de week 200 km snel weg en daarna nog steeds geen start stop5 april 2015 om 09:10 #18279418ik zou er persoonlijk niet rauwig om zijn als de start/stop niet meer werkt. :D
Zelf zou ik het altijd handmatig uitschakelen, het kleine voordeel van brandstof besparing weegt volgens mij niet op tegen de mogelijke schade die het starten en stopen veroorzaakt.
Volgens mij is het nergens echt goed voor, accu, startmotor en wat denk je van je distributie riem!
De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.
7 april 2015 om 07:06 #18279419@vinfoto wrote:
@Ultimate wrote:
Soms doet ie het bij mij ook niet, maar komt denk ik idd door lage accuspanning. Ik ervaar het vooral bij kleine stukjes, wat ook logisch is. Misschien rijd jij ook kortere afstanden?
Valt wel mee ruim 1000 per week woon werk
Van de week 200 km snel weg en daarna nog steeds geen start stopDat is wel apart dan inderdaad.
@juruca wrote:
ik zou er persoonlijk niet rauwig om zijn als de start/stop niet meer werkt. :D
Zelf zou ik het altijd handmatig uitschakelen, het kleine voordeel van brandstof besparing weegt volgens mij niet op tegen de mogelijke schade die het starten en stopen veroorzaakt.
Volgens mij is het nergens echt goed voor, accu, startmotor en wat denk je van je distributie riem!
De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.
Ik vind het op zich wel handig. Zeker voor een stoplicht, brug open of trein overgang.
Als het zo slecht is, hadden ze het niet gemaakt toch? En er zit een tweede accu in, dus dat lijkt me ook wel mee te vallen toch? Of ben ik nou naif?
Overigens zit in mijn Astra een distributieketting :)7 april 2015 om 07:14 #18279420@juruca wrote:
De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.
Daar is die voor gemaakt. De krachten van de startmotor zijn niks vergeleken met de krachten die erop komen als je bijvoorbeeld terugschakelt of abrupt gasgeeft.
7 april 2015 om 07:35 #18279421Zit ook een aangepaste accu in dus dat verhaal gaat ook niet op, de accu is special voor S/S motoren ontwikkeld.
Ik gebruik het S/S niet altijd, maar vaak wel als ik aankom rijden het verkeerslicht springt net op rood een overgang die net dicht gaat.9 april 2015 om 13:49 #18279422Zou er ook echt niet rouwig om zijn.
Mijn S/S heeft het in 3,5 jaar tijd ook maar nauwelijks gedaan en dan bedoel ik ook echt 10x in totaal ofzo. Echt geen touw aan vast te knopen.Ik gaf er niks om, want de enige keren dat ik echt stil sta, dat is in de file op de snelweg en dan moet dat ding toch niet uit. Dus hoefde de s/s gewoon niet telkens handmatig uit te zetten :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.