Start slecht

Forumindex Forums Modellen Omega Start slecht

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211957
    yoyo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2009

      Hallo allemaal
      Ik denk dat ik een serieus probleem heb.
      Als ik mijn omega wil staren (koud)slaat hij aan en vervolgens direct weer af!
      Na de tweede (soms derde) startpoging slaat hij dan aan op drie poten.
      Als ik hier niet snel probeer de toeren omhoog te krijgen gaat het motormanagement lampje branden.
      Als ik dus de toeren omhoog gekregen heb wil de motor wel normaal lopen op 4 poten.
      Ook moet ik hier bij op merken dat ik wat koelvloeistof kwijt raak (niet echt veel)en ook moet ik zeggen dat als ik thuis komt en de motor uitzet ik even de druk (voorzichtig) van het systeem afhaal.(de lucht van hetdrukvat voorzichtig ontsnappen)
      Dan valt het mij op de motor de volgende dag bij een koude start wat eerder start en ook wat korter op drie poten loopt.

      Nu mijn stelling
      Kan het zijn dat de koppakking kadoek is en kan ik hier bar leaks toevoegen?
      Of kom ik direct in het dure plaatje van koppakking vervangen.
      Dit was dus de vraag of kan het wat anders zijn.

      Wat kost een koppakking reparatie ongeveer?

      gREETZ,
      Aart

      #17520056
      andrew2
        Lid sinds:
        22 September 2007

        als het MM-lampje gaat branden, dan blijft die foutcode erin zitten. Heb je al uit laten lezen welke fout er is opgetreden? Als dat een misfire is van 1 van de cilinders, dan lijkt het met de rest van je verhaal wel heel erg op een lekkende koppakking.

        Bar’s Leak is zeker een optie voor de korte termijn, ik denk alleen dat na enige tijd het euvel terugkomt. Het is tenslotte een lapmiddel, de lekkage raakt alleen maar verstopt maar zit er nog wel.

        Overigens, ik heb wel eens gehoord dat Roll’s Royce dat spulletje standaard toevoegt aan het koelsysteem, maar dat zou ook een “broodje aap verhaal” kunnen zijn.

        Suc6,
        Andrew

        #17520057
        dopke
          Lid sinds:
          14 May 2007

          ik zou ook zeggen laat em ff uitlezen .
          ook aan de koelvloeistof kunnen ze meten of de koppakking naar de vaantjes is .
          niet te hopen want dat word anders een dure grap .
          heb het in het begin van het jaar ook gehad .
          s6 ermee .

          gr ron

          #17520058
          yoyo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2009

            Staat nu in de garage, morgen gaan ze allerlei testen doen.
            Opdruk zetten compressie meten enz.
            Het vermoeden is idd een koppakking, dus vlakken nieuwe pakking, nieuwe riem (had ik nog maar net laten doen:swear) en een berg spaarcentjes meenemen!

            Gaat volgens de garage 900,00 á 1000,00 ex kosten:puke word er ziek van.
            Maar eerst even die testen afwachten.
            Met mijn geluk idd de kopppakking!!!

            gR,
            aart

            #17520059
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              Dan mag je blij zijn dat je een 4 pitter hebt bij een v-6 is het nog wat duurder,

              Veel suc6 met de afhandelingen dat het niet de pan uit mag rijzen.

              Gr Jack

              #17520060
              yoyo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2009

                Ik heb deze wagen bewust gekocht met de gedachten “ik neem een 4 pitter,want als het kapot gaat ben ik minder kwijt als een 6 pitter!!!” .
                Natuurlijk rijdt een v6 zalig, maar dan ben je idd meer kwijt als het fout gaat.

                Ik had niet verwacht dat ik deze auto(in januari gekocht en er nu zelf 10000 mee gerden) bij een km stand van 95000 al naar zijn grootje zo zijn.
                Net terug van vakantie, en terug dacht ik even alles bandjes nieuw, even alle vuile olie eruit en nieuwe olie erin en hij kan er weer tegenaan.
                Dus best al een aardige duit in het auto gebeuren gestoken, met de gedachte “zo nu is het even genoeg” en dan dit, neeee daar wordt je niet vrolijk van.
                gr,
                Aart

                #17520061
                yoyo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 April 2009

                  Hij is weer terug!
                  Rijdt weer heerlijk al was het wel even slikken wat de rekening betreft!
                  Koppakking (gelukkig niet de kop zelf kapot) en dan de diverse dingen die ze tegen komen.
                  Zoals afgebroken bout van uitlaatspruitstuk, distributiekap gescheurd (nieuwe geplaatst)nieuwe riem

                  (had in januari de hele zooi laten vervangen.) bougietjes , vlakken, nieuwe olie full synt 3w50 filtertje enz enz enz.
                  Totaal € 1245,00 !!!!!!!:o
                  Dus korte december vakantie kan ik wel op mijn (onze) buik(en) schrijven!
                  Maar goed ik hoop dat dit weer even een poos meegaat.
                  Tot zover dus deze perikelen.

                  gr,
                  Aart

                  #17520062
                  yoyo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 April 2009

                    Klopt het dat de kop niet meer hoef te worden nagetrokken tegenwoordig?

                    #17520063
                    andrew2
                      Lid sinds:
                      22 September 2007

                      origineel gepost door yoyo
                      Klopt het dat de kop niet meer hoef te worden nagetrokken tegenwoordig?

                      Het zijn rekbouten (dus niet herbruikbaar) die worden vastgezet met 25 Nm + 3 x 90 gr. + 15 gr. En je zou er ook niet vrolijk van worden om de kopbouten te moeten natrekken, want die liggen namelijk deels onder de nokkenassen, dus die moeten dan uitgebouwd worden uiteraard met distributieriem enz.

                      Dus nee, natrekken is niet nodig.

                      Andrew

                      #17520064
                      yoyo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 April 2009

                        Oke das duidelijk dan, bedankt!

                        #17520065
                        yoyo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 April 2009

                          Ok de koppakking is voorlopig nog goed , maar nu had ik weer koelvloeistof verlies.
                          Ik heb zo’n idee dat alles wat er aan deze omega kan gebeuren ook idd in etappes gaat gebeuren.

                          Nu heb ik de auto op de brug gehad en zag dat de drieweg klep nat is en idd waarschijnlijk het euvel van de verloren koelvloeistof.
                          Boven de klep is alles nog droog en de klep zelf is nat dus morgen een nieuwe halen en er weer tussen plaatsen.
                          En dan maar hopen dat het dit was voorlopig
                          gr,
                          AaRT

                          #17520066
                          Sjors-V6
                            Lid sinds:
                            7 March 2008

                            origineel gepost door yoyo
                            Hij is weer terug!
                            Rijdt weer heerlijk al was het wel even slikken wat de rekening betreft!
                            Koppakking (gelukkig niet de kop zelf kapot) en dan de diverse dingen die ze tegen komen.
                            Zoals afgebroken bout van uitlaatspruitstuk, distributiekap gescheurd (nieuwe geplaatst)nieuwe riem

                            (had in januari de hele zooi laten vervangen.) bougietjes , vlakken, nieuwe olie full synt 3w50 filtertje enz enz enz.
                            Totaal € 1245,00 !!!!!!!:o
                            Dus korte december vakantie kan ik wel op mijn (onze) buik(en) schrijven!
                            Maar goed ik hoop dat dit weer even een poos meegaat.
                            Tot zover dus deze perikelen.

                            gr,
                            Aart

                            Tsja Aart, het gaat sowieso snel bij de VOD, de uurprijzen zijn natuurlijk duur, dus da tikt bij een stevige reparatie al snel vlot aan !

                            #17520067
                            Gebruikersnaam
                              Lid sinds:
                              21 June 2009

                              origineel gepost door yoyo

                              Ik heb zo’n idee dat alles wat er aan deze omega kan gebeuren ook idd in etappes gaat gebeuren.

                              Ik ken dat :cry

                              Toen ik mijn auto kocht ging na 1 maand eerst de koppakking, ik heb toen gelijk snaren en de waterpomp laten doen. 1 week ervoor was de condensor lek gegaan dus die ook maar laten vervangen. een paar weken daarna stopte ook de aircopomp er weer mee, deze dus ook maar laten vernieuwen.

                              Een daarna hoorde ik ik vreemd geluid van de achterwielen, oorzaak waren de remblokken van de handrem. Dus ook vernieuwen met ook maar de schijven en blokken want je wil het goed doen. Zit namelijk al zo veel geld in dat je het beter goed kan doen.

                              Vorige week kom ik van de snelweg……. ratelend geluid :wtf
                              Blijkt een klepstoter overleden. ook dit maar laten maken.

                              Dus de reparaties in etappes.. komen mij bekend voor…

                              #17520068
                              yoyo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 April 2009

                                Kijk dat bedoel ik, schrale troost maar ik ben dus niet de enigste.

                                Het is alsof de auto’s van tegenwoordig constant wat hebben om de werkplaatsen aan de gang te houden.:thumbdown

                                Maar als alles het weer doet rijd het toch weer heerlijk……………….totdat:cry

                                Hahaha

                                gr,
                                Aart

                                #17520069
                                yoyo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 April 2009

                                  Zo die zit erweer tussen. maar wat een t..fus klus!
                                  Die klemmen zitten toch vast, en na veel tobben en wat gesprekjes met onze lieve heer is het toch gelukt.

                                  Nu even afwachten wat hij doet, en wat er nu weer aan gaat komen, want echt veel vertrouwens heb ik niet meer zo erg in deze Omega!
                                  (nu moet hij mij maar eens een jaartje zonder problemen vervoeren.)

                                  Maar goed hij zit weer.
                                  (Zat achter het blok, en kon daar niet vanaf boven bij mede door de gasslangen)

                                  Maar goed hij doet het weer.

                                  gr,
                                  Aart

                                  #17520070
                                  andrew2
                                    Lid sinds:
                                    22 September 2007

                                    Ja, leuk klusje he, ik heb dat vorig jaar ook mogen ondervinden.

                                    Aan de ene kant snap ik niet dat ze die kachelklep niet meteen vervangen hebben toen de kop eraf lag, dan kun je er tenminste bij en ze zullen bij de VOD toch ook wel weten dat dit een lekgevoelig onderdeel is. Nu heb je weer gedoe ermee gehad. Aan de andere kant snap ik het wel van de VOD, als ze het voorstellen om te doen, wordt al snel gedacht dat ze er een extra (onnodige) reparatie uit willen slepen. Tja, het valt niet altijd mee om het goed te doen.

                                    Andrew

                                    #17520071
                                    Jack-omegax3.0xe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 September 2007

                                      Mag je proberen bij een V6 heb je nog meer werk.

                                      Vod doet dingen die ze niet moeten doen en doen niet wat ze wel moeten doen.

                                      Vind dat een driewegklep best gedaan mag worden als de kop eraf ligt.

                                      De klep kost ook het vermogen niet.

                                      Gr Jack

                                      #17520072
                                      dopke
                                        Lid sinds:
                                        14 May 2007

                                        origineel gepost door yoyo
                                        Kijk dat bedoel ik, schrale troost maar ik ben dus niet de enigste.

                                        Het is alsof de auto’s van tegenwoordig constant wat hebben om de werkplaatsen aan de gang te houden.:thumbdown

                                        Maar als alles het weer doet rijd het toch weer heerlijk……………….totdat:cry

                                        Hahaha

                                        gr,
                                        Aart

                                        en in die volgorde had ik het ook :
                                        koppaking eerst en daarna na nog geen 2 maanden de driewegklep .
                                        je word er niet vrolijk van maar :swear ze rijd zo lekker :wub

                                        gr ron

                                        #17520073
                                        dopke
                                          Lid sinds:
                                          14 May 2007

                                          origineel gepost door yoyo
                                          Zo die zit erweer tussen. maar wat een t..fus klus!
                                          Die klemmen zitten toch vast, en na veel tobben en wat gesprekjes met onze lieve heer is het toch gelukt.

                                          Nu even afwachten wat hij doet, en wat er nu weer aan gaat komen, want echt veel vertrouwens heb ik niet meer zo erg in deze Omega!
                                          (nu moet hij mij maar eens een jaartje zonder problemen vervoeren.)

                                          Maar goed hij zit weer.
                                          (Zat achter het blok, en kon daar niet vanaf boven bij mede door de gasslangen)

                                          Maar goed hij doet het weer.

                                          gr,
                                          Aart

                                          idd die :swear gasslangen zitten echt wel in de weg :fy1

                                          gr ron

                                          #17520074
                                          yoyo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 April 2009

                                            Nou Jongens,

                                            Hij lekt niet meer:) en wat rijdt hij weer heerlijk!
                                            Maar ik moet wl zeggen dat ik nog steeds met één oog op de temp meter kijk of hij niet te erg oploopt.
                                            (Hoe hoog mag hij eigenlijk komen die van mij staat rond de 90 á 92 gr en op de snelweg iets van 85 graden)

                                            Ja en het is net wat je zegt over dat meenemen van de klep bij de reparatie van de kop.
                                            Ik vroeg nog van “je maakt het niet te gek he?” vandaar dat hij de klep niet meegenomen heeft en natuurlijk ook omdat de voiture ook nog maar 90000 gelopene heeft en er op het moment van de reparatie krukdroog was.
                                            Dus dan is het eigenlijk wel logisch dat hij hem niet heeft vervangen.

                                            Maar een ander feit is wel: ik weet nu oe het moet :)

                                            Oke luitjes tot ziens maar weer.
                                            gr,
                                            Aart

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.