Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Start slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2009 om 09:42 #17211957
Hallo allemaal
Ik denk dat ik een serieus probleem heb.
Als ik mijn omega wil staren (koud)slaat hij aan en vervolgens direct weer af!
Na de tweede (soms derde) startpoging slaat hij dan aan op drie poten.
Als ik hier niet snel probeer de toeren omhoog te krijgen gaat het motormanagement lampje branden.
Als ik dus de toeren omhoog gekregen heb wil de motor wel normaal lopen op 4 poten.
Ook moet ik hier bij op merken dat ik wat koelvloeistof kwijt raak (niet echt veel)en ook moet ik zeggen dat als ik thuis komt en de motor uitzet ik even de druk (voorzichtig) van het systeem afhaal.(de lucht van hetdrukvat voorzichtig ontsnappen)
Dan valt het mij op de motor de volgende dag bij een koude start wat eerder start en ook wat korter op drie poten loopt.Nu mijn stelling
Kan het zijn dat de koppakking kadoek is en kan ik hier bar leaks toevoegen?
Of kom ik direct in het dure plaatje van koppakking vervangen.
Dit was dus de vraag of kan het wat anders zijn.Wat kost een koppakking reparatie ongeveer?
gREETZ,
Aart7 september 2009 om 12:30 #17520056als het MM-lampje gaat branden, dan blijft die foutcode erin zitten. Heb je al uit laten lezen welke fout er is opgetreden? Als dat een misfire is van 1 van de cilinders, dan lijkt het met de rest van je verhaal wel heel erg op een lekkende koppakking.
Bar’s Leak is zeker een optie voor de korte termijn, ik denk alleen dat na enige tijd het euvel terugkomt. Het is tenslotte een lapmiddel, de lekkage raakt alleen maar verstopt maar zit er nog wel.
Overigens, ik heb wel eens gehoord dat Roll’s Royce dat spulletje standaard toevoegt aan het koelsysteem, maar dat zou ook een “broodje aap verhaal” kunnen zijn.
Suc6,
Andrew7 september 2009 om 15:41 #17520057ik zou ook zeggen laat em ff uitlezen .
ook aan de koelvloeistof kunnen ze meten of de koppakking naar de vaantjes is .
niet te hopen want dat word anders een dure grap .
heb het in het begin van het jaar ook gehad .
s6 ermee .gr ron
7 september 2009 om 16:14 #17520058Staat nu in de garage, morgen gaan ze allerlei testen doen.
Opdruk zetten compressie meten enz.
Het vermoeden is idd een koppakking, dus vlakken nieuwe pakking, nieuwe riem (had ik nog maar net laten doen:swear) en een berg spaarcentjes meenemen!Gaat volgens de garage 900,00 á 1000,00 ex kosten:puke word er ziek van.
Maar eerst even die testen afwachten.
Met mijn geluk idd de kopppakking!!!gR,
aart7 september 2009 om 17:31 #17520059Dan mag je blij zijn dat je een 4 pitter hebt bij een v-6 is het nog wat duurder,
Veel suc6 met de afhandelingen dat het niet de pan uit mag rijzen.
Gr Jack
7 september 2009 om 18:04 #17520060Ik heb deze wagen bewust gekocht met de gedachten “ik neem een 4 pitter,want als het kapot gaat ben ik minder kwijt als een 6 pitter!!!” .
Natuurlijk rijdt een v6 zalig, maar dan ben je idd meer kwijt als het fout gaat.Ik had niet verwacht dat ik deze auto(in januari gekocht en er nu zelf 10000 mee gerden) bij een km stand van 95000 al naar zijn grootje zo zijn.
Net terug van vakantie, en terug dacht ik even alles bandjes nieuw, even alle vuile olie eruit en nieuwe olie erin en hij kan er weer tegenaan.
Dus best al een aardige duit in het auto gebeuren gestoken, met de gedachte “zo nu is het even genoeg” en dan dit, neeee daar wordt je niet vrolijk van.
gr,
Aart10 september 2009 om 22:20 #17520061Hij is weer terug!
Rijdt weer heerlijk al was het wel even slikken wat de rekening betreft!
Koppakking (gelukkig niet de kop zelf kapot) en dan de diverse dingen die ze tegen komen.
Zoals afgebroken bout van uitlaatspruitstuk, distributiekap gescheurd (nieuwe geplaatst)nieuwe riem(had in januari de hele zooi laten vervangen.) bougietjes , vlakken, nieuwe olie full synt 3w50 filtertje enz enz enz.
Totaal € 1245,00 !!!!!!!:o
Dus korte december vakantie kan ik wel op mijn (onze) buik(en) schrijven!
Maar goed ik hoop dat dit weer even een poos meegaat.
Tot zover dus deze perikelen.gr,
Aart12 september 2009 om 03:05 #17520062Klopt het dat de kop niet meer hoef te worden nagetrokken tegenwoordig?
12 september 2009 om 05:18 #17520063origineel gepost door yoyo
Klopt het dat de kop niet meer hoef te worden nagetrokken tegenwoordig?Het zijn rekbouten (dus niet herbruikbaar) die worden vastgezet met 25 Nm + 3 x 90 gr. + 15 gr. En je zou er ook niet vrolijk van worden om de kopbouten te moeten natrekken, want die liggen namelijk deels onder de nokkenassen, dus die moeten dan uitgebouwd worden uiteraard met distributieriem enz.
Dus nee, natrekken is niet nodig.
Andrew
12 september 2009 om 11:27 #17520064Oke das duidelijk dan, bedankt!
22 september 2009 om 22:12 #17520065Ok de koppakking is voorlopig nog goed , maar nu had ik weer koelvloeistof verlies.
Ik heb zo’n idee dat alles wat er aan deze omega kan gebeuren ook idd in etappes gaat gebeuren.Nu heb ik de auto op de brug gehad en zag dat de drieweg klep nat is en idd waarschijnlijk het euvel van de verloren koelvloeistof.
Boven de klep is alles nog droog en de klep zelf is nat dus morgen een nieuwe halen en er weer tussen plaatsen.
En dan maar hopen dat het dit was voorlopig
gr,
AaRT23 september 2009 om 06:12 #17520066origineel gepost door yoyo
Hij is weer terug!
Rijdt weer heerlijk al was het wel even slikken wat de rekening betreft!
Koppakking (gelukkig niet de kop zelf kapot) en dan de diverse dingen die ze tegen komen.
Zoals afgebroken bout van uitlaatspruitstuk, distributiekap gescheurd (nieuwe geplaatst)nieuwe riem(had in januari de hele zooi laten vervangen.) bougietjes , vlakken, nieuwe olie full synt 3w50 filtertje enz enz enz.
Totaal € 1245,00 !!!!!!!:o
Dus korte december vakantie kan ik wel op mijn (onze) buik(en) schrijven!
Maar goed ik hoop dat dit weer even een poos meegaat.
Tot zover dus deze perikelen.gr,
AartTsja Aart, het gaat sowieso snel bij de VOD, de uurprijzen zijn natuurlijk duur, dus da tikt bij een stevige reparatie al snel vlot aan !
23 september 2009 om 06:53 #17520067origineel gepost door yoyo
Ik heb zo’n idee dat alles wat er aan deze omega kan gebeuren ook idd in etappes gaat gebeuren.
Ik ken dat :cry
Toen ik mijn auto kocht ging na 1 maand eerst de koppakking, ik heb toen gelijk snaren en de waterpomp laten doen. 1 week ervoor was de condensor lek gegaan dus die ook maar laten vervangen. een paar weken daarna stopte ook de aircopomp er weer mee, deze dus ook maar laten vernieuwen.
Een daarna hoorde ik ik vreemd geluid van de achterwielen, oorzaak waren de remblokken van de handrem. Dus ook vernieuwen met ook maar de schijven en blokken want je wil het goed doen. Zit namelijk al zo veel geld in dat je het beter goed kan doen.
Vorige week kom ik van de snelweg……. ratelend geluid :wtf
Blijkt een klepstoter overleden. ook dit maar laten maken.Dus de reparaties in etappes.. komen mij bekend voor…
23 september 2009 om 10:44 #17520068Kijk dat bedoel ik, schrale troost maar ik ben dus niet de enigste.
Het is alsof de auto’s van tegenwoordig constant wat hebben om de werkplaatsen aan de gang te houden.:thumbdown
Maar als alles het weer doet rijd het toch weer heerlijk……………….totdat:cry
Hahaha
gr,
Aart23 september 2009 om 20:05 #17520069Zo die zit erweer tussen. maar wat een t..fus klus!
Die klemmen zitten toch vast, en na veel tobben en wat gesprekjes met onze lieve heer is het toch gelukt.Nu even afwachten wat hij doet, en wat er nu weer aan gaat komen, want echt veel vertrouwens heb ik niet meer zo erg in deze Omega!
(nu moet hij mij maar eens een jaartje zonder problemen vervoeren.)Maar goed hij zit weer.
(Zat achter het blok, en kon daar niet vanaf boven bij mede door de gasslangen)Maar goed hij doet het weer.
gr,
Aart24 september 2009 om 13:51 #17520070Ja, leuk klusje he, ik heb dat vorig jaar ook mogen ondervinden.
Aan de ene kant snap ik niet dat ze die kachelklep niet meteen vervangen hebben toen de kop eraf lag, dan kun je er tenminste bij en ze zullen bij de VOD toch ook wel weten dat dit een lekgevoelig onderdeel is. Nu heb je weer gedoe ermee gehad. Aan de andere kant snap ik het wel van de VOD, als ze het voorstellen om te doen, wordt al snel gedacht dat ze er een extra (onnodige) reparatie uit willen slepen. Tja, het valt niet altijd mee om het goed te doen.
Andrew
24 september 2009 om 18:15 #17520071Mag je proberen bij een V6 heb je nog meer werk.
Vod doet dingen die ze niet moeten doen en doen niet wat ze wel moeten doen.
Vind dat een driewegklep best gedaan mag worden als de kop eraf ligt.
De klep kost ook het vermogen niet.
Gr Jack
24 september 2009 om 18:32 #17520072origineel gepost door yoyo
Kijk dat bedoel ik, schrale troost maar ik ben dus niet de enigste.Het is alsof de auto’s van tegenwoordig constant wat hebben om de werkplaatsen aan de gang te houden.:thumbdown
Maar als alles het weer doet rijd het toch weer heerlijk……………….totdat:cry
Hahaha
gr,
Aarten in die volgorde had ik het ook :
koppaking eerst en daarna na nog geen 2 maanden de driewegklep .
je word er niet vrolijk van maar :swear ze rijd zo lekker :wubgr ron
24 september 2009 om 18:34 #17520073origineel gepost door yoyo
Zo die zit erweer tussen. maar wat een t..fus klus!
Die klemmen zitten toch vast, en na veel tobben en wat gesprekjes met onze lieve heer is het toch gelukt.Nu even afwachten wat hij doet, en wat er nu weer aan gaat komen, want echt veel vertrouwens heb ik niet meer zo erg in deze Omega!
(nu moet hij mij maar eens een jaartje zonder problemen vervoeren.)Maar goed hij zit weer.
(Zat achter het blok, en kon daar niet vanaf boven bij mede door de gasslangen)Maar goed hij doet het weer.
gr,
Aartidd die :swear gasslangen zitten echt wel in de weg :fy1
gr ron
25 september 2009 om 00:34 #17520074Nou Jongens,
Hij lekt niet meer:) en wat rijdt hij weer heerlijk!
Maar ik moet wl zeggen dat ik nog steeds met één oog op de temp meter kijk of hij niet te erg oploopt.
(Hoe hoog mag hij eigenlijk komen die van mij staat rond de 90 á 92 gr en op de snelweg iets van 85 graden)Ja en het is net wat je zegt over dat meenemen van de klep bij de reparatie van de kop.
Ik vroeg nog van “je maakt het niet te gek he?” vandaar dat hij de klep niet meegenomen heeft en natuurlijk ook omdat de voiture ook nog maar 90000 gelopene heeft en er op het moment van de reparatie krukdroog was.
Dus dan is het eigenlijk wel logisch dat hij hem niet heeft vervangen.Maar een ander feit is wel: ik weet nu oe het moet :)
Oke luitjes tot ziens maar weer.
gr,
Aart -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.