Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Start problemen VECTRA-C – Z1.8XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2013 om 20:43 #17254719
Sinds ruim een week start onze Vectra met veel problemen. Als we de sleutel omdraaien gebeurt er helemaal niets. De elektronica werkt wel allemaal maar verder gebeurt er helemaal niets. Hebben hem een paar keer aan de praat gekregen door de koppeling al rollend los te laten. Mijn eerste gedachten was dan ook de startmotor. Na 3 dagen toch maar naar de garage gebracht maar die krijgen tot op de dag van vandaag niets gevonden doordat de auto na een aantal keren proberen gewoon start en zoals zij dan zeggen ‘een goeie auto kunnen wij niet maken een kapotte wel’ Ze hebben al wel uitgesloten dat het de startmotor is en waar ze eerst voor vreesde nl. de computer blijkt het gelukkig ook niet te zijn. De problemen hebben duidelijk met het weer te maken want na een nacht bij hun in de garage gestaan te hebben is er totaal geen probleem. Nu is natuurlijk de vraag wat??
Ze hebben wel aangegeven dat een eventuele update van het systeem zou kunnen helpen maar ze kunnen niet garanderen dat het probleem dan weg is wat mij dus veel geld kan gaan kosten voordat het probleem verholpen is vandaar dat ik hier effe probeer te kijken of iemand anders nog suggesties heeft.Ik heb totaal geen verstand van auto’s dus heb het een beetje in mijn woorden proberen uit te leggen. Hopelijk een beetje duidelijk wat ik bedoel.
22 januari 2013 om 21:06 #18098968temperatuursensor???
22 januari 2013 om 21:22 #18098969Stuurkolom module
CIM.
Deze krijgt geen verbinding met de transponder in de sleutel waardoor de auto niks doet.Even de CIM laten updaten en dan hoop ik dat het probleem is opgelost anders moet er een nieuwe in.
Succes !
22 januari 2013 om 21:31 #18098970AnoniemLid sinds:
1 January 1970Naar wat voor garage ben je geweest? Vreemd dat ze zo’n probleem niet vinden.. Ik weet dat het duizend-en-één verschillende dingen kunnen zijn, maar een beetje garage kan dit toch wel achterhalen…
22 januari 2013 om 21:50 #18098971en de garage komt niet op het idee dat het wel eens gewoon de accu zou kunnen zijn??
de vectra c en astra h hebben namelijk een soort van beveiliging dat als de accu bijna leeg is, je bij het starten alleen een tik hoort, vaak doet dan de rest van de elektronica het nog wel.23 januari 2013 om 06:01 #18098972Ik verdenk nog steeds de CIM.
Als je sleutel omdraaid en er gebeurd niks en de lampjes blijven branden dan is het dat.
23 januari 2013 om 06:41 #18098973Heb het een keer bij mijn broer gehad, is wel een astra gtc. Daar was de transponder in de sleutel de oorzaak.
Reserve sleutel een paar dagen gebruikt en probleem kwam niet meer terug.Daar na wel een nieuwe sleutel aan geschaft.
23 januari 2013 om 08:06 #18098974Kan dit alles dan ook met de temperatuur te maken hebben? En is dat te controleren door meting al start hij gewoon.
23 januari 2013 om 10:09 #18098975@arjontje wrote:
Heb het een keer bij mijn broer gehad, is wel een astra gtc. Daar was de transponder in de sleutel de oorzaak.
Reserve sleutel een paar dagen gebruikt en probleem kwam niet meer terug.Daar na wel een nieuwe sleutel aan geschaft.
zonder transponder kun je de auto ook niet aanduwen en gaat het MM lampje knipperen.
als je dat wel kan, lekkere startonderbreking heb je dan ;)transponder is dan niks mis mee.
23 januari 2013 om 12:12 #18098976@sw_reijnders wrote:
@arjontje wrote:
Heb het een keer bij mijn broer gehad, is wel een astra gtc. Daar was de transponder in de sleutel de oorzaak.
zonder transponder kun je de auto ook niet aanduwen en gaat het MM lampje knipperen.
als je dat wel kan, lekkere startonderbreking heb je dan ;)transponder is dan niks mis mee.
mm lampje knipperde niet. aanduwen niet geprobeerd. kwartier later was het weer goed.
Het was echt als een oude renault onderbreker. 1 slag lopen en gelijk dood.Can buss kan rare dingen doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.