start problemen bij een b manta uit 1976 iemand tips?

Forumindex Forums Modellen Manta start problemen bij een b manta uit 1976 iemand tips?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    opel69

goededag
      ik ben marco heb me lang geleden aan gemeld toen ik nog met een opel kadett reed en met een c coupe en daarna ben overgestapt na de b ascona die jammer genoeg nu totallos is :cry :cry

maar heb weer een opel b manta terug gekocht maar daar heb ik pas geleden problemen mee hier onder leg ik u uit wat het probleem is hoop graag tips en optie te kunnen krijgen

ik heb pas geleden een opel b manta gekocht uit 1976 omdat ik mijn oude opel b ascona verloren ben omdat er een boom op is gevallen.

alleen toen ik de manta kocht starte de auto goed en had ik een klein stukje gereden en het reedt perfect.
      en dat bleef ook zo voor 2 weken.

maar nu heb ik een probleem dat hij nu slecht start en dat wanneer hij start gaat bokken en cilinders overslaat.
      de manta is omgebouwd na een injectie motor door de vorige eigenaar.
      en als de auto eenmaal start en hij heeft ff gebokt daarna loopt hij zeer netjes tot dat hij warm word en dan gaat hij stotteren en bokken en daarna valt hij uit hierbij heb ik al de verdeel kap vervangen bougie kabels bougie en de bombine ook heb ik hem op tijd staan.
      maar nu is het probleem dat als hij ff gelopen heeft minimaal 5 minuten dat hij daarna niet meer aan slaat en dat er dan teveel benzine in komt want dan zijn de bougies weer super nat.
      ik heb de shock al los gehaald en de lucht al dicht gedaan en gekeken wat hij dan deedt hij starte daarna weer perfect en liep zonder te bokken voor maar een paar minuten wanneer ik de lucht steeds een stukje open deedt ging hij wel beter lopen maar hij blijft te veel benzine krijgen de injectoren heb ik ook al nagekeken en die waren goed, weet iemand nog een suggestie die me kan helpen en die weet waar het probleem licht dat hij zoveel benzine krijgt ook al staat de lucht dicht en ook al is hij van de shock af en dat ik de benzine slang al een klein beetje heb afgeknepen??

het zou me zeer helpen het gaat om een 2 liter motor.

eventueel mensen die een boordcomputer heeft want de mijne heeft waterschade

eddepet007

Computer van manta heb ik wel liggen

MantasticB1
        Deelnemer

koude start injector blijft mss vasthangen?

opel69

@eddepet007 wrote:

Computer van manta heb ik wel liggen

goededag ik heb gisteren net een nieuwe gekocht inclusief kabel boom en blok
            als ik er weer 1 nodig heb want wil meerde manta’s bij komen dan hou ik in me gedachten dat u er 1 heeft liggen als u hem verkoopt

opel69

@MantasticB1 wrote:

koude start injector blijft mss vasthangen?

ik ga morgen kijken heb vandaag een nieuwe boordcomputer er in gezet en kabel boom
              en ook de het huisje van de gasklep laat ik het zomaar zeggen
              en ik starte hem enn hij starte perfect alleen kon ik geen gas geven
              maar toen ik hem uitzette toen sloeg hij wel aan maar begon hij weer te bokken :(

eddepet007

Loopt ie weer oke dan ?

sh93
                Deelnemer

mischien de temp sensor van het injectie systeem stuk?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.