Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Start problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2009 om 08:30 #17213706
Hallo Allen,
Mijn naam is stefan zwaneveld, en rijdt in een Opel Vectra 2.0i uit 1992.
Gisteren had ik opeens een startprobleem.
Ik wilde de auto starten, maar hij sloeg niet aan.
Een tijdje proberen te starten (startmotor draaide wel rond)maar hij wilde niet.Anwb erbij gehaald, en die startte de motor natuurlijk in een keer :hmmz………, en die heeft de motor in zijn vrij even toeren laten maken.
Heb toen gewoon kunnen rijden en verder geen problemen gehad.
Na een uurtje rijden, motor uitgezet, en toen ‘zonder problemen’ weer gestart.Heeft iemand een idee wat dat geweest zou kunnen zijn ???? :wtf
Groet,
Stefan Zwaneveld2 november 2009 om 08:34 #17544205Misschien de startmotor welke aan het eind van zijn latijn is, deze kan wel eens een tandwiel missen waardoor hij niet aanslaat, na een aantal keer proberen doet hij het soms dan ineens wel. Heb dit zelf ook wel eens gehad bij mijn oude Vectra A.
Zou het wel in de gaten houden…
Groetjes,
Marc
2 november 2009 om 09:26 #17544206Is dat makkelijk zelf te verhelpen….kosten ???
Groet,
Stefan2 november 2009 om 09:34 #17544207Oeps…startmotor …..startmotor draait prima in de rondte..dat is het probleem niet.
De motor wilde niet aanslaan.Nadat de Anwb meneer de motor gestart had, en de motor even toeren had laten maken, deed de motor het weer prima, en heb ik een uurtje rond gereden.
Na dat uurtje de auto aan de kant (thuis gekomen)…motor uitgezet, en toen weer gestart.
Hij startte toen meteen…..Met de startmotor is volgens mij (leek) niets aan de hand..
Groet,
Stefan2 november 2009 om 10:20 #17544208Oke… dan is het inderdaad niet je startmotor, anders hoor je die niet ronddraaien nl. maar alleen een
Ik ga dan meer denken aan ontstekingsmodule… wellicht weet Wim-V6 hier op het forum precies wat er aan de hand kan zijn.
Groetjes,
Marc
2 november 2009 om 10:47 #17544209Hoelang steken de Bougies erin? Juist type hiervan?
2 november 2009 om 10:53 #17544210Bougies een half jaartje geleden vervangen,met het juiste type..
Groet,
Stefan12 september 2011 om 23:55 #17544211hallo
komt het start probeem alleen voor bij warme motor Dan kan de vloeistoftemperatuur sensor het zijn Dit is mischien te verhelpen door de stekker van de sensor een paar keer af te halen en weer op te steken Denk er aan dat er 2 sensors voor de koelstof temperatuur zijn.
Vr. gr HANS -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.