Start probleem Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Start probleem Corsa C

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Har Opel

Betreft me Corsa C 1.8 -16V van 2002

Donderdag middag afgelopen ritje werk – huis geen probleem. ( 25 km )
      Vrijdagmorgen starten…………….niks noppes nada.

Ging wel goed rond maar sloeg niet aan.
      ANWB na 20 min aan de lijn ….meneer het kan een uur tot anderhalf duren voordat onze mensen bij u zijn.

Dus auto van de vrouw maar gepakt om op tijd op het werk te zijn.
      Vanmiddag opnieuw gestart en niks, wel rond gaan maar niet aan slaan.

ANWB gebeld en nu binnen een 30 min hier ter plekke.
      Uitgelezen via de lap top en er zaten slechts 16 fout codes in.

Alle fout codes gewist, moest daarna een ritje door de wijk rijden en toen opnieuw uitgelezen.
      Geen fout codes meer.

Raar…hoop nu dat hij me niet meer in de steek laat maar die Garantie kon de ANWB me niet geven.
      Iemand ook zo’n ervaring gehad….

Byjugo
      Deelnemer

Heb je ook enig idee welke foutcodes er in stonden??

Har Opel

Nee de ANWB zei ik wis alle fout codes terwijl ik er nog om vroeg maar ik dacht laat maar gaan dan. Na het wissen weer ff proef gereden en toen opnieuw uitgelezen…toen geen fout meldingen meer.

Tot heden sart hij weer in 1 x heb er alleen nog niet een overtuigend gevoeld bij dat het opgelost is.
          Vroeg nog aan de ANWB hoe komen die fout codes er eigenlijk in…toen trok hij zijn schouders op en zei Meneer auto’s zitten vol verrassingen ik weet het niet.!!!

xladage
          Deelnemer

Ik weet niet welk motortype je hebt, maar bij mijn Astra hadden we een soortgelijk geintje. Slecht tot niet starten, veel foutcodes.
            Maar het ging ook af en aan. Na de eerste keer niet starten weken lang geen last gehad bijv.
            We dachten toen dat het een kleine hickup was, maar toen het weer gebeurde toch maar even uit aten lezen.
            Er waren twee dingen mis:
            1. de krukas sensor was defect (kleinigheidje, zo opgelost)
            2: puls van de brandstofcomputer was niet goed (massa omgelegd)

Beiden kunnen bij jou ook zijn.
            Doorrijden tot de volgende foutcode dus, en dan weet je het ;)

Har Opel

@xladage wrote:

Ik weet niet welk motortype je hebt, maar bij mijn Astra hadden we een soortgelijk geintje. Slecht tot niet starten, veel foutcodes.
              Maar het ging ook af en aan. Na de eerste keer niet starten weken lang geen last gehad bijv.
              We dachten toen dat het een kleine hickup was, maar toen het weer gebeurde toch maar even uit aten lezen.
              Er waren twee dingen mis:
              1. de krukas sensor was defect (kleinigheidje, zo opgelost)
              2: puls van de brandstofcomputer was niet goed (massa omgelegd)

Beiden kunnen bij jou ook zijn.
              Doorrijden tot de volgende foutcode dus, en dan weet je het ;)

Heb een Corsa 1.8 – 16V motor ( GSI )

Har Opel

@Byjugo wrote:

Vandaag weer niet starten na 2 sec sloeg hij direct af en daarna niet meer aan de praat te krijgen wel start hij gewoon maar slaat niet aan.
                ANWB weer laten komen ( is 2é keer al ) en wat denk je na 45 min gewacht te hebben ja hoor in 1x starten.

Hij zag de volgende foutmelding met uitlezen P 1615 VTG ID onjuist en P 1616 onjuiste ID
                Volgens mij garage is het me contactsleutel daar zit een storing in ( transponder )

Optie is een nieuwe contactsleutel bestellen op chassis nr en bij een erkende Opel dealer laten activeren.
                Iemand een idee wat dat activeren kost en kan dat ook bij een normale garage of heeft alleen Opel daar apparatuur voor………..

Hoor vaker dat mijn klacht 9 v/d 10 x de contactsleutel is.

johanhummer9
                Deelnemer

krukassensor

Nick-GSI
                  Deelnemer

wat vaak werkt is met een opcom/tech2 beide sleutels wissen en dan opnieuw te laten programmeren

Fearless
                    Deelnemer

@Har Opel wrote:

@Byjugo wrote:

Vandaag weer niet starten na 2 sec sloeg hij direct af en daarna niet meer aan de praat te krijgen wel start hij gewoon maar slaat niet aan.
                      ANWB weer laten komen ( is 2é keer al ) en wat denk je na 45 min gewacht te hebben ja hoor in 1x starten.

Hij zag de volgende foutmelding met uitlezen P 1615 VTG ID onjuist en P 1616 onjuiste ID
                      Volgens mij garage is het me contactsleutel daar zit een storing in ( transponder )

Optie is een nieuwe contactsleutel bestellen op chassis nr en bij een erkende Opel dealer laten activeren.
                      Iemand een idee wat dat activeren kost en kan dat ook bij een normale garage of heeft alleen Opel daar apparatuur voor………..

Hoor vaker dat mijn klacht 9 v/d 10 x de contactsleutel is.

Tech 2 heeft niet alleen de opeldealer.
                      Ik heb hem ook op het werk.

Ik had net een heel verhaal getypt over vocht in de bcm module, vergelijkbare klachten.
                      Maar het lijkt wel of mijn posts verdwijnen/verwijderd worden.

Har Opel

@johanhummer9 wrote:

krukassensor

krukassensor…maar dan moet hij dat aan geven bij me garage en anwb die hem beide uitgelezen hebben en daar was niet de melding krukassensor.

Toch raar als je de reserve sleutel neemt en je start hem dan in 1 x. daarna met me huidige gebruikers sleutel ook.
                        Garage zegt dat het aan me contactsleutel ligt omdat hij deze klacht vaker ziet bij klanten, als de motor aan slaat en na 2 sec afslaat is het de contactsleutel zegt men.

xladage
                        Deelnemer

Dan zou het te maken hebben met de transponder? Sluit de brandstofpomp dan af vanwege de startonderbreker?
                          Je zou de transponder kunnen overzetten van de ene naar de andere sleutel, maar ik zie dit nog niet helemaal als de oorzaak eigenlijk…

Har Opel

@xladage wrote:

Dan zou het te maken hebben met de transponder? Sluit de brandstofpomp dan af vanwege de startonderbreker?
                            Je zou de transponder kunnen overzetten van de ene naar de andere sleutel, maar ik zie dit nog niet helemaal als de oorzaak eigenlijk…

garage waar ik hem gekocht hebt en nog garantie hebt wil een nieuwe contactsleutel bestellen bij een opel dealer en dan aangetekend op sturen naar mij dan moet ik naar een opel dealer hier in me eigen buurt om hem dan te laten activeren inlezen.

Har Opel

Weer start probleem, ondanks een nieuwe complete originele Opel contactsleutel die ik heb laten in leren bij de Opel dealer.

Gaat wel rond maar slaat niet aan.

Hier wat fout code’s die iemand van de opel had genomen maar vanwege topdrukte verder nog geen tijd had.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/10364011_643330662427073_8575274488207140772_n.jpg?oh=f69484a8d1688e6c646666e3e8986cf0&oe=5399EA39&__gda__=1402617327_332f51738a3f687703c8b329e0fbe7ce” onclick=”window.open(this.href);return false;

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/10402883_643330762427063_2425999564604120978_n.jpg?oh=cbb7ed772ddfd13bd4e451051396851f&oe=539A1864&__gda__=1402594994_42071b47b32b0d12a10063d5be5eaf62″ onclick=”window.open(this.href);return false;

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10308053_643330822427057_1587544795596496351_n.jpg?oh=dd028f77e98917ffe2e73d99c0f50b69&oe=5399DAE6&__gda__=1402575001_fa02275d770404c86b10e6776cc16ba1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Het heeft met de start blokkering te maken maar hoe krijgen we dit nu voorgoed er uit want nu weet ik niet wanneer hij me weer laat staan.

Haasje17
                              Moderator

Krukassensor stuk, geeft die niet aan als die stuk is omdat deze steeds weer bij starten word gereset!

Haasje17
                                Moderator

of je tellerunit als ik de foutcodes moet geloven. Sleutel en transponder veroorzaken andere melding en storingscode.

Har Opel

Dit zei de Garage vanmorgen………….

Waarschijnlijk zit het in de computer of in de opnemer van het sleutelsignaal.

En dit…………..

Krukas sensor lijkt me niet logisch want iedere keer als hij het een keer niet doet komen er storingen in. (nu is hij leeg maar hij heeft ook steeds gestart)
                                    Bij een volkswagen zit de startonderbreker in de tellerunit bij een opel niet

Dus wacht ik af met de hoop dat het gevonden wordt.

joop1970
                                    Deelnemer

Bij die van mn ouders was het ook de krukassensor, later de ecu….

astraboy34
                                      Deelnemer

tellerklok stekker slechte verbinding met stekker aan tellerklok is een modificatie voor in tellerklok zit ook startonderbreker.
                                        gr michel

Har Opel

Er werd door de Opel dealer als advies gegeven alle software verversen en opnieuw te up -daten en dan kijken wat er dan gebeurt…tot heden in 1 x starten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.