Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Start probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2011 om 14:53 #17230323
Hallo allemaal,
Ik heb een Opel Astra 1.6 uit 1996 en kamp met het volgend probleem:
Bij koud weer heeft de auto erg moeite met starten soms krijg ik hem helemaal niet aan. ook ruikt hij dan erg naar benzine ik neem aan dat hij verzuipt. als hij dan uiteindelijk aan is, gaat hij in lage toeren erg stotteren en houd hij in. naarmate ik 1,5 km gereden heb en hij warm is, is dit probleem niet meer aanwezig en rijd hij als een zonnetje.
het is wel zo dat de termostaat open blijft staan waardoor de temp. meter in het blauw blijft staan.
Heeft iemand ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen of wat de oorzaken zijn??Groet Hendrik.
bij voorbaat dank.2 januari 2011 om 14:57 #17786641ik denk ook dat je last hebt van een slechte bougiekabels.. zeker omdat ie ook stottert..
2 januari 2011 om 15:20 #17786642[rquote=1829251&tid=139526&author=mass18]Hallo allemaal,
Ik heb een Opel Astra 1.6 uit 1996 en kamp met het volgend probleem:
Bij koud weer heeft de auto erg moeite met starten soms krijg ik hem helemaal niet aan. ook ruikt hij dan erg naar benzine ik neem aan dat hij verzuipt. als hij dan uiteindelijk aan is, gaat hij in lage toeren erg stotteren en houd hij in. naarmate ik 1,5 km gereden heb en hij warm is, is dit probleem niet meer aanwezig en rijd hij als een zonnetje.
het is wel zo dat de termostaat open blijft staan waardoor de temp. meter in het blauw blijft staan.
Heeft iemand ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen of wat de oorzaken zijn??Groet Hendrik.
bij voorbaat dank.[/rquote]Heeft jouw Astra nog een verdelerkap ?
Zo ja, dan is die aan vervanging toe, dit heb ik zo vaak gehad dus voor de winter wordt die bij mij vernieuwd en is de klacht weg.
Groet, Rik
Hartelijk welkom trouwens op dit forum !!!
2 januari 2011 om 15:32 #17786643Nee dat is niet het probleem er zitten nieuwe kabels op en nieuwe bougies
2 januari 2011 om 15:34 #17786644nee deze heeft geen losse verdeelkap. heb ik ook al onderzocht
2 januari 2011 om 15:34 #17786645ik denk dat je temperatuursensor de boosdoener is.
even laten uitlezen in de garage, dan weet je het zeker;)
2 januari 2011 om 17:04 #17786646Tempsensor eens checken idd.
2 januari 2011 om 23:12 #17786647zou het ook aan de termostaat kunnen liggen?
maar bedankt voor de tip.Groet
Hendrik2 januari 2011 om 23:32 #17786648nee een thermostaat veroorzaakt geen stotteren,als deze niet goed werkt word je koelvloeistof heel heet of blijft koud.
wat de temperatuur betreft zou het kunnen,maar zou eerst is kijken naar de temperatuur sensor of de stekker er goed op zit.
3 januari 2011 om 10:54 #17786649de temperatuur sensor zit er goed op ik heb hem ook schoon gemaakt.
maar er zit toch ook een sensor in de carburateur zou deze ook voor problemen kunnen zorgen???3 januari 2011 om 11:34 #17786650Het kan ook nog zijn dat de tempsensor een verkeerde waarde doorgeeft dus dan heeft het nog geen nut dat de stekker er goed op zit of schoon is….
3 januari 2011 om 19:04 #17786651laat hem nou maar eens uitlezen.
aanklooien heeft ook geen zin.die benzine wat de auto je nu verzuipt, voor die prijs kun je hem ook laten uitlezen;)
4 januari 2011 om 11:44 #17786652ik heb het probleem gevonden. Bedankt voor de tips
het was toch een lek in een van de bougie kabels. ik had dit uitgesloten omdat deze recent vervangen waren.
maar dit neemt niet weg dat mijn temp. meter in de auto in het blauw blijft staan en niet naar de 90 graden gaat. alleen als ik in de file sta dan gaat hij bijna naar de 100 graden en begint de ventilator te koelen.
Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn???4 januari 2011 om 12:59 #17786653dat is waarschijnlijk je thermostaat die een beetje open blijft staan ,tijdens het rijden heb je rij wind waardoor die meer koelt en, in de file niet daarom wordt die dan wel warm.
4 januari 2011 om 14:53 #17786654moet ik dan een nieuwe thermostaat aanschaffen?? of is het geen probleem voor de motor en kan ik er zo me blijven rijden
4 januari 2011 om 15:00 #17786655ik zou er een nieuwe in zetten.
kost niet zo gek veel, en je motor komt dan weer mooi op temperatuur.
krijg je wel warme lucht in het interieur?volgens mij zit de termostaat bij dit type motoren achter de distributieriem. dit moet er dus wel vanaf, incl. achterste distributiekap en nokkenas tandwiel
4 januari 2011 om 17:37 #17786656ja wel warme lucht alleen niet uit de middelste 2 gaten.
ik heb al geïnformeerd wat het kost om de thermostaat te vervangen hij kwam op ongeveer 200 euro dat vind ik nogal wat….. en zelf doen is nogal ingewikkeld je moet inderdaad de distributie riem verwijderen enzo.4 januari 2011 om 19:14 #17786657ik weet niet waar je vandaan komt.
als je hier uit te buurt komt vervang ik je dat ding wel;)
4 januari 2011 om 19:30 #17786658[rquote=1831607&tid=139526&author=mass18]ja wel warme lucht alleen niet uit de middelste 2 gaten.
ik heb al geïnformeerd wat het kost om de thermostaat te vervangen hij kwam op ongeveer 200 euro dat vind ik nogal wat….. en zelf doen is nogal ingewikkeld je moet inderdaad de distributie riem verwijderen enzo.
[/rquote]Uit die middelste 2 gaten komt geen warme lucht.
Dat is normaal.
Zie het instructieboekje van je auto.Groet, Rik
4 januari 2011 om 19:43 #17786659vanaf mj 1996 kan het wel zo zijn dat er warme lucht uit de middenroosters komt.
bij alle Airco modellen komt ook warmelucht uit de middenroosters (zo ook bij mijn 1993 ex Astra-F1 (versie 1) station 2.0i CD airco).
Willem
5 januari 2011 om 15:08 #17786660volgens mij kan het niet zoveel kwaad om te rijden met een thermostaat die open blijft staan ,waarschijnlijk is het benzine verbruik iets hoger omdat die niet op temperatuur komt .
je kan ook je radiator voor een deel afplakken met karton dan zal die wel warm worden maar hou je temperatuur meter de eerste ritten in de gaten want, als je em t veel af plakt dan word die te heet en kookt die over.
8 januari 2011 om 15:16 #17786661GSI Racer ik woon in Dronten dat is een beetje uit de buurt jammer genoeg ;)
maar bedankt voor alle tips super van iedereenGroet Hendrik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.