start probleem 1.7cdti krukassensor?

Forumindex Forums Modellen Astra start probleem 1.7cdti krukassensor?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    JJR

Hallo forumers,

Eerst even kort voorstellen:

ik heb een vectra C 1.9cdti 150pk aut en een 2005 astra H 1.7 cdti 100pk en heb al een paar keer dankbaar het forum gebruikt om informatie op te doen. In volgende post zal ik mezelf verder voorstellen.

Met de astra heb ik sinds afgelopen week hetvolgende probleem: soms als ik de auto start doet hij niets, het motorstoring lampje blijft branden. Als ik vervolgens de sleutel er uit haal en een tweede of derde poging waag dan start hij zonder probleem.

Ik heb al gezocht op dit probleem in diverse fora, uitkomst met vergelijkbare problemen is dat dit wel eens de krukassensor kan zijn. Maar ben niet 100% zeker. Wel lijkt me raar dat bij sleutel erin en eruit dit probleem verdwijnt terwijl de motor niet gedraaid heeft, de startmotor doet immers niets. Maar toch geven diverse mensen aan dit probleem hier mee opgelost te hebben.

Mijn vraag aan de autotechnici onder jullie: herkennen jullie dit probleem met deze oplossing, of hebben jullie ander tips of oplossingen.

Ook vraag ik me af indien ik de krukassensor wil wisselen waar deze zit en of dit zelf te doen is. Het lijkt mij een inductieve schakelaar die op een nok reageert van de krukas, maar weet niet of deze afgesteld moet worden, gemakkelijk bereikbaar is, etc.

Ben overigens zelf geen automonteur maar onderhoud mijn auto’s zelf en ben mechanisch/electrisch monteur van beroep.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

GSI Racer
      Deelnemer

krukassensor zit op de achterkant van je blok.
        ter hoogte van de krukas uiteraard.

ik zou hem eerst eens uit laten lezen voordat je hem gaat vervangen.
        is nogal een prijzige gok om de maken

good luck:thumbup

stefanDTI

hoi ,

dit probleem komt wel eens vaker voor.
          het auto met het sleuteltje blijft dan knipperen en de auto doet niks als je starten wilt.

het is de sleutel die op dat moment niet communiceerd met de CIM module achter het stuur.
          vaak is het gewoon de sleutel ff uit het contact , auto open en dicht en dan nog eens proberen.

onze H heeft het soms ook , maar om nu daar gelijk de CIM module voor te gaan vervangen ?

en als de krusassensor kapot is start hij wel maar slaat niet aan.

succes ermee.

JJR

Hallo, bedankt voor jullie antwoorden. Het klinkt inderdaad waarschijnlijker dat de CIM module makken vertoont. Alleen voor zover ik me kan herinneren knipperde het auto-sleutel symbool niet maar vleef deze constant branden.

Als je erop gaat zoeken kom je inderdaad vaak de CIM tegen. Wat ik van je begrijp is dat dit probleem maar zo nu en dan optreedt, en uitwisseling van de CIM niet nodig is. Klopt dit? Ik was namelijk bang dat ik vandaag of morgen ergens zou stranden.

Natuurlijk sta ik open voor dezelfde/andere ervaring, blijf posten.:)

stefanDTI

wij hebben het ook af en toe

zo ineens een paar keer achter elkaar en dan een hele tijd weer niet.

misschien eens je batterij van je sleutel vervangen ?

JJR

bedankt voor je reactie

Batterij is al vervangen een paar maanden geleden. Maar volgens mij heeft de transponder in de sleutel ook geen batterij nodig.

Auto heeft al 170dkm gelopen en is nog altijd de eerste sleutel. Kan weleens de reserve sleutel proberen voor een week, is wel geen klapsleutel.

stefanDTI

Batterij is al vervangen een paar maanden geleden. Maar volgens mij heeft de transponder in de sleutel ook geen batterij nodig.

Auto heeft al 170dkm gelopen en is nog altijd de eerste sleutel. Kan weleens de reserve sleutel proberen voor een week, is wel geen klapsleutel.

klopt de chip in de sleutel heeft geen batterij nodig.

mijn Astra H heeft 183.000km en heeft ook nog de eerste sleutel. reserve is ook bij mij geen klapsleutel (was destijds een optie)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.