start onderbreker x30xe omleiden? hulp nodig

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz start onderbreker x30xe omleiden? hulp nodig

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269422
    sh93
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2011

      ik ben bezig met het aan de prat helpen van me v6
      maar de startonderbreker moet nog omgeleid worden.
      ik heb de motor in de bok hangen. en komt in een andere auto.
      dus sleutel herkenning spul komt er niet meer op.
      weet iemand welke draden ik hiervoor moet hebben vanaf de computer?
      ben al aan het zoeken geweest naar schema’s maar kan niks vinden.
      motor komt uit een omega b2

      #18263451
      Mandett
        Lid sinds:
        18 September 2012

        Volgens mij moet je het uit de ecu laten programmeren of je kunt het aangesloten laten en de chip uit de sleutel er bij plakken.

        #18263452
        wocolatechaffel
          Lid sinds:
          19 December 2014

          Ik heb denk ik hetzelfde probleem , heb hem in de bok hangen met sleutering enalles , hij start maar valt onmiddelijk terug uit zodra de starter stopt . Kan dit de startonderbreking zijn of heb ik iets anders dom gedaan?
          :)

          #18263453
          Ray2712
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2009

            Het kan wel op die manier, met die transponderring er nog aan. Pas geleden nog gedaan. Die ring moet wel een stuk of 4 draadjes aangesloten hebben. Ik zal (als ik het niet vergeet) vanavond thuis eens kijken hoe dat bij mij aangesloten zit.

            #18263454
            Ray2712
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2009

              Heb net even gekeken, en de de transponderring heeft een stekker met 8 draden (en 1 onbezette pen), waarvan je er maar 4 aan hoeft te sluiten:

              1. Bruin/rood
              2. Bruin/blauw
              3. Onbezet
              4. Bruin – massa
              5. Zwart – geschakelde plus

              6. Blauw/rood
              7. Blauw/rood – pin 9 ECU
              8. Bruin/wit
              9. Rood – constante plus

              Let op dat je de juiste blauw/rood pakt, aangezien er 2 naast elkaar zitten.
              Voor diegene die het gaan nazoeken; pin 9 van de ECU heet in veel elektrische schema’s wagensnelheidssignaal of iets in die richting. Dat komt omdat die draad ook naar de ABS en snelheidsmeter in instrumentenpaneel e.d. gaat. Echter is dit wel de juiste aansluiting voor de wegrijblokkering.

              Dan nog even de sleutel tegen de transponderring houden, en je kunt starten.

              #18263455
              sh93
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 September 2011

                Tog nog bedankt voor de info. Zo hè ik het ook al aangesloten :thumb

                #18263456
                wocolatechaffel
                  Lid sinds:
                  19 December 2014

                  Bedankt Ray , alles zo aangesloten en hij loopt als een zonnetje :) zalig geluid zonder uitlaten in een motorframe !

                  #18263457
                  drakos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 December 2010

                    ben met hetzelfde bezig maar bij mij pakt ie m niet.. heb de draden zoals hierboven aangesloten maar ecu ziet m niet..
                    ook blijft mn motorlampje hevig knipperen vanaf het moment dat ik de sleutel omdraai.
                    overigens nog niet geprobeerd te starten omdat nog niet alles op zn plek zit kwa leidingen…maar opcom leest m prima uit en geeft enkeld toerentalfout en imobilizer fout

                    iemand ideeen?
                    heb al een andere ecu set geprobeerd. en ook met de ontvanger losgekoppeld geeft ie dezelfde fout

                    edit;

                    nu vind ik zojuist op migweb een topic waar ze het erover hebben dat je de blauw/rode inderdaad op pin 9 moet zetten maar deze wel doorknippen ipv aftakken ( en e.v. blauw/rood2 op de kabel naar t dash zetten)
                    dus ertussen ipv paralel erop..

                    kan iemand dit bevestigen?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.