Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › start onderbreker x30xe omleiden? hulp nodig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2014 om 11:35 #17269422
ik ben bezig met het aan de prat helpen van me v6
maar de startonderbreker moet nog omgeleid worden.
ik heb de motor in de bok hangen. en komt in een andere auto.
dus sleutel herkenning spul komt er niet meer op.
weet iemand welke draden ik hiervoor moet hebben vanaf de computer?
ben al aan het zoeken geweest naar schema’s maar kan niks vinden.
motor komt uit een omega b28 december 2014 om 16:19 #18263451Volgens mij moet je het uit de ecu laten programmeren of je kunt het aangesloten laten en de chip uit de sleutel er bij plakken.
19 december 2014 om 11:05 #18263452Ik heb denk ik hetzelfde probleem , heb hem in de bok hangen met sleutering enalles , hij start maar valt onmiddelijk terug uit zodra de starter stopt . Kan dit de startonderbreking zijn of heb ik iets anders dom gedaan?
:)19 december 2014 om 14:20 #18263453Het kan wel op die manier, met die transponderring er nog aan. Pas geleden nog gedaan. Die ring moet wel een stuk of 4 draadjes aangesloten hebben. Ik zal (als ik het niet vergeet) vanavond thuis eens kijken hoe dat bij mij aangesloten zit.
19 december 2014 om 22:29 #18263454Heb net even gekeken, en de de transponderring heeft een stekker met 8 draden (en 1 onbezette pen), waarvan je er maar 4 aan hoeft te sluiten:
1. Bruin/rood
2. Bruin/blauw
3. Onbezet
4. Bruin – massa
5. Zwart – geschakelde plus
6. Blauw/rood
7. Blauw/rood – pin 9 ECU
8. Bruin/wit
9. Rood – constante plusLet op dat je de juiste blauw/rood pakt, aangezien er 2 naast elkaar zitten.
Voor diegene die het gaan nazoeken; pin 9 van de ECU heet in veel elektrische schema’s wagensnelheidssignaal of iets in die richting. Dat komt omdat die draad ook naar de ABS en snelheidsmeter in instrumentenpaneel e.d. gaat. Echter is dit wel de juiste aansluiting voor de wegrijblokkering.Dan nog even de sleutel tegen de transponderring houden, en je kunt starten.
20 december 2014 om 18:32 #18263455Tog nog bedankt voor de info. Zo hè ik het ook al aangesloten :thumb
22 december 2014 om 07:59 #18263456Bedankt Ray , alles zo aangesloten en hij loopt als een zonnetje :) zalig geluid zonder uitlaten in een motorframe !
27 maart 2015 om 18:15 #18263457ben met hetzelfde bezig maar bij mij pakt ie m niet.. heb de draden zoals hierboven aangesloten maar ecu ziet m niet..
ook blijft mn motorlampje hevig knipperen vanaf het moment dat ik de sleutel omdraai.
overigens nog niet geprobeerd te starten omdat nog niet alles op zn plek zit kwa leidingen…maar opcom leest m prima uit en geeft enkeld toerentalfout en imobilizer foutiemand ideeen?
heb al een andere ecu set geprobeerd. en ook met de ontvanger losgekoppeld geeft ie dezelfde foutedit;
nu vind ik zojuist op migweb een topic waar ze het erover hebben dat je de blauw/rode inderdaad op pin 9 moet zetten maar deze wel doorknippen ipv aftakken ( en e.v. blauw/rood2 op de kabel naar t dash zetten)
dus ertussen ipv paralel erop..kan iemand dit bevestigen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.