Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Start niet: startonderbreker???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2015 om 17:03 #17271554
Hi allemaal,
Al weer een tijdje geleden dat ik op het forum een bericht schreef. Sinds twee weken rijdt mijn Signum door de besneeuwde Noorse bergen. Alles ging goed, tot vandaag..
OMSCHRIJVING: Mijn vriendin leent af en toe de auto, en ze zeurt vaak over start problemen op één locatie (sport school). Vandaag startte hij helemaal niet en ben ik maar gaan kijken.
OBSERVATIE: start motor werkt prima, GEEN compressie, en AUTORADIO gaat niet aan (vraagt om code).
Foutcodes:
B3902 – Wrong Immobiliser Identifier Received
P1112 – Port Deactivation Solenoid Valve Circuit High Voltage
P1606 – Replace Electronic Control Unit (ECU)
P1112 – Swirl Flap Adaption MalfunctionIk was net bezig met het wissen van de fout-codes toen de lokale “ANWB” monteur langskwam. Ook hij kon er geen chocolade van maken. Helaas heb ik geen fouten uitgelezen nadat ik de reset had uitgevoerd, dus ik weet helaas niet welke fouten terug kwamen.
Bizarre symptomen omdat de auto anders altijd start. Auto is inmiddels weggesleept. Bij thuiskomst ging een belletje rinkelen: zou het misschien het bekende probleem kunnen zijn van een storende radio frequentie??? Ik vraag het mij af omdat de start motor wel draait, maar de motor niet aanslaat. Mijn ervaring met andere auto’s ging enkel een lampje branden (VW Golf).
Ik ben benieuwd naar jullie mening betreffende deze fouten. Alvast bedankt!
Groetjes,
Anthony
Signum Z22YH uit 200319 april 2015 om 18:09 #18281715Als het alleen daar is. Dan zou het een probleem met een storende frequentie zijn idd.
Bij Opel draait de startmotor wel rond. alleen wordt er geen brandstof ingespoten. Als de startonderbreker ingrijpt.
Gebeurt op Schiphol ook vaak. Auto wordt 50 meter verplaast/gesleept en en motor start weer.
De fout codes. Kijk of ze pressent (aanwezig)zijn.
19 april 2015 om 18:10 #18281716– system power supply
– main relay
– ecu defective.20 april 2015 om 11:28 #18281717@arjontje wrote:
Als het alleen daar is. Dan zou het een probleem met een storende frequentie zijn idd.
Bij Opel draait de startmotor wel rond. alleen wordt er geen brandstof ingespoten. Als de startonderbreker ingrijpt.
Gebeurt op Schiphol ook vaak. Auto wordt 50 meter verplaast/gesleept en en motor start weer.
De fout codes. Kijk of ze pressent (aanwezig)zijn.
Dank voor jullie reacties.
Vandaag geprobeerd de auto te starten vanaf een andere locatie, maar helaas, geen succes. Ik verwacht vanmiddag een belletje van de Opel garage. Als ik meer weet zal ik het posten in deze thread.Groetjes,
Anthony20 april 2015 om 20:26 #18281718GEEN compressie? ketting eraf??
21 april 2015 om 06:45 #18281719Gisteren hebben ze “vluchtig” gekeken en …. inderdaad …. onze grote vriend: de ketting kaduuk.
Nooit een rammeltje gehoord. Enkel de dag daarvoor een aanhangwagen met daarin onze nieuwe tafel de berg opgetrokken. Vandaag hoor ik meer. Maar het lijkt einde oefening… :cry
Vandaag verwacht ik een belletje.21 april 2015 om 10:55 #18281720hmm. Niet zo best.
ik hoop dat de schade mee valt21 april 2015 om 11:47 #18281721Zojuist belletje gekregen: ketting niet gebroken, maar omdat er geen compressie plaatsvindt willen ze de kleppen inspecteren. Hiervoor rekenen zij 3,5 uren (E600) en dan mogelijk vervangen. Ruwe schatting zou zijn 10 uren (E1800).
3,5 uren om de kleppen te controleren. Is dat niet een beetje veel? Wat raden jullie mij aan om te doen?
Groet, Anthony
21 april 2015 om 12:46 #18281722Ik weet dat Noorwegen een duur land is. Maar 171 euro per uur vind ik veel.
21 april 2015 om 12:57 #18281723Arbeidslonen liggen inderdaad 80-100% hoger dan in nederland… zeker bij de dealers. en gezien het feit dat ik hier net twee weken woon heb ik nog geen Noors salaris kunnen opsparen.
22 april 2015 om 16:32 #18281724Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn Signum. En ergens ook een opluchting. Na allerlei problemen, waaronder een defecte brandstof pomp, hogedruk regelaar regelaar nu ook kwaal nummer 3 meegemaakt: de ketting. Mijn moeder’s Astra uit 2000 loopt nog als een zonnetje, dus niks ten nadele van Opel. Maar dit was een complete miskoop.
Vandaag getekend voor een Prius uit 2012. Hopelijk heb ik meer geluk hiermee.
Bedankt voor de gezelligheid en adviezen op dit forum. Veel succes!
Anthony22 april 2015 om 17:19 #18281725ik hoop dat je met de prius meer geluk zou hebben.
:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.