start blokkering Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa start blokkering Corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268738
    Har Opel
      Lid sinds:
      13 November 2010

      Vraag me af of er Corsa C rijders zijn die mijn klacht herkennen.
      Ik rijd een Corsa C type GSI met 1.8 16V motor bw.jaar 2002.

      Afgelopen voorjaar kreeg ik start problemen, als ik me sleutel omdraaide in het contactslot dan startte hij in 1x maar sloeg na 2 sec direct af.
      Hij was daarna niet meer aan de praat te krijgen.

      ANWB er bij ( ben daar al lang lid van ) en die zeiden het ligt hoogst waarschijnlijk aan de transponder van je contactsleutel, vraag van ANWB aan mij…”heb je de sleutel wel eens laten vallen” ik kon me dat niet herinneren maar het zou kunnen.

      Al met al nieuwe orig Opel sleutel laten maken niet echt goedkoop maar wilde graag van me probleem af.
      Heeft een paar maanden goed gegaan tot verleden week.

      Starten aanslaan en af slaan en niet meer starten.
      ANWB er weer bij en die zei gelijk…dit euvel is helaas een vaak voorkomende klacht bij dit type Corsa C…er zit waarschijnlijk in je instrumentenpaneel een breukje ( soldeerpunt )

      Hij drukte me paneel iets aan met beide handen daar bij het glas en de auto startte in 1x.
      Nu instrumentpaneel laten demonteren en is opgestuurd voor reparatie incl beide sleutels en contactslot.

      Hopelijk als het straks gereviseerd is dat mijn klacht verleden tijd is.
      Iemand ook dit mee gemaakt…???

      Har Opel.

      #18258357
      DennisOpel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 March 2014

        Nee (nog) niet mee gemaakt.

        Wil alleen zeggen dat het knap vervelend voor je is. Hopelijk na reparatie dat het in orde is.

        Succes :thumb

        #18258358
        tolunay
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 November 2009

          het is inderdaad een bekend kwaaltje van de corsa c (misschien ook tigra b en meriva omdat deze dezelfde instrumenten paneel gebruiken?)

          Aan de achterkant zit een kliksysteem connector, deze maakt slecht contact met de stekker aan de auto. Met mijn gsi heb ik er ook last van gehad, hierna heb ik hem los gehaald en de pinnen schoongemaakt en iets verbogen zodat ze goed contact maken. daarna geen problemen meer gehad :thumbup

          #18258359
          Har Opel
            Lid sinds:
            13 November 2010

            @tolunay wrote:

            het is inderdaad een bekend kwaaltje van de corsa c (misschien ook tigra b en meriva omdat deze dezelfde instrumenten paneel gebruiken?)

            Aan de achterkant zit een kliksysteem connector, deze maakt slecht contact met de stekker aan de auto. Met mijn gsi heb ik er ook last van gehad, hierna heb ik hem los gehaald en de pinnen schoongemaakt en iets verbogen zodat ze goed contact maken. daarna geen problemen meer gehad :thumbup

            Heb vandaag gehoord dat er eigenlijk niks bijzonders was aan het instrumentenpaneel wel de stekker verbinding is nagekeken en de pinnetjes iets verbogen dus hopelijk is het morgen verleden tijd als hij ingebouwd is.

            #18258360
            Har Opel
              Lid sinds:
              13 November 2010

              Nu is de klacht opgelost van me startblokkering dashboard was opgestuurd incl 2 sleutels en contactslot, alles weer laten monteren en wat denk je..nu ging na het starten het oranje motorblokje branden uitgelezen en het zou ene klepje moeten zijn van brandstof verdamping, klepje besteld vervangen…starten en weer dat oranje motorblok op dashboard branden en uit laten lezen weer de zelfde code gaf hij aan terwijl het klepje vervangen was.

              Waarschijnlijk weer demontage dashboard en weer retour reparateur want voorheen was dit niet dit is gekomen nadat het dasboard gereviseerd moest worden waaraan alleen de stekker aansluiting het euvel was volgens hun.

              Is dit een herkenbare klacht voor iemand die Opel Corsa C GSI 1.8 rijd van 2002….

              #18258361
              Har Opel
                Lid sinds:
                13 November 2010

                Dit kwam bij de Opel dealer bij het uitlezen uit de test..

                C-032 – Brandstofverdampings-ventilatiesysteem stroomkring
                Test Werkinstructie Nominale waarde
                T001 Controle: stroomkring-onderbreking van spanningstoevoerstroomkring
                • Contact UIT
                • Kabelboomstekker lostrekken van:
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                • Contact AAN
                • Spanning meten tussen de volgende aansluitingen:
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Kabelboomstekker (kabelboomzijde) kabelkleur RDWH
                &
                Massa
                Aanwijzing:
                Draadkleuren: BG=beige, BK=zwart, BN=bruin, BU=blauw, GN=groen, GY=grijs, OC=oker, OG=oranje, PK=rose, PU=paars, RD=rood, VT=violet, WH=wit, YE=geel, L=licht, D=donker Groter dan 11 V

                Spanningsmeting Werkelijke waarde:: V

                Ja: T002
                Nee: E005

                T002 Controle: spanningssluiting van signaal-stroomkring
                • Testlamp aansluiten op:
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Kabelboomstekker (kabelboomzijde) kabelkleur RDWH
                &
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Kabelboomstekker (kabelboomzijde) kabelkleur BNRD
                • Op diagnose-tester stelelementtest kiezen en inschakelen:
                Brandstoftankventilatieklep testen
                • Middels de softkey het corresponderende onderdeel activeren.
                Aanwijzing:
                Draadkleuren: BG=beige, BK=zwart, BN=bruin, BU=blauw, GN=groen, GY=grijs, OC=oker, OG=oranje, PK=rose, PU=paars, RD=rood, VT=violet, WH=wit, YE=geel, L=licht, D=donker Testlamp AAN?
                Ja: T003
                Nee: E003

                T003 Controle: massasluiting van signaal-stroomkring
                • Middels de softkey het corresponderende onderdeel deactiveren.
                Aanwijzing:
                Wanneer de testlamp wordt uitgeschakeld, gaat deze niet helemaal uit maar blijft deze nog zwak branden. Testlamp UIT?
                Ja: E001
                Nee: E002

                Resultaat Defectoorzaak
                E001 Resultaat: defecte component
                • Defect component:
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Reparatie beëindigd

                E002 Resultaat: kortsluiting naar massa
                • Kortsluiting tegen massa tussen:
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Kabelboomstekker (kabelboomzijde) kabelkleur BNRD
                &
                A84C Stuurapparaat – Simtec
                Kabelboomstekker (kabelboomkant) pin 34 (X58)
                of
                • Defect component:
                A84C Stuurapparaat – Simtec
                Belangrijk:
                Reset het betreffende stuurapparaat (motor- of startblokkeringsstuurapparaat) met de diagnosetester alvorens het stuurapparaat te vervangen. Selecteer startblokkering in de diagnosetester en roep de bijbehorende test op in het menu EXTRA FUNCTIES. Zorg ervoor dat nooit beide stuurapparaten tegelijk worden gereset en vervangen.
                Aanwijzing:
                Draadkleuren: BG=beige, BK=zwart, BN=bruin, BU=blauw, GN=groen, GY=grijs, OC=oker, OG=oranje, PK=rose, PU=paars, RD=rood, VT=violet, WH=wit, YE=geel, L=licht, D=donker
                Reparatie beëindigd

                E003 Resultaat: kortsluiting met spanning/stroomkring-onderbreking
                • Kortsluiting tegen spanning/onderbreking van de stroomkring tussen:
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Kabelboomstekker (kabelboomzijde) kabelkleur BNRD
                &
                A84C Stuurapparaat – Simtec
                Kabelboomstekker (kabelboomkant) pin 34 (X58)
                of
                • Defect component:
                A84C Stuurapparaat – Simtec
                Belangrijk:
                Reset het betreffende stuurapparaat (motor- of startblokkeringsstuurapparaat) met de diagnosetester alvorens het stuurapparaat te vervangen. Selecteer startblokkering in de diagnosetester en roep de bijbehorende test op in het menu EXTRA FUNCTIES. Zorg ervoor dat nooit beide stuurapparaten tegelijk worden gereset en vervangen.
                Aanwijzing:
                Draadkleuren: BG=beige, BK=zwart, BN=bruin, BU=blauw, GN=groen, GY=grijs, OC=oker, OG=oranje, PK=rose, PU=paars, RD=rood, VT=violet, WH=wit, YE=geel, L=licht, D=donker
                Reparatie beëindigd

                E005 Resultaat: stroomkring-onderbreking
                • Onderbroken stroomkring tussen:
                F 33 zekering
                Uitgangscontact
                &
                Y57 Magneetklep – tankontluchting
                Kabelboomstekker (kabelboomzijde) kabelkleur RDWH
                Reparatie beëindigd

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.