Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Stappenmotor nodig? c30ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2014 om 18:50 #17267434
Ik wil m’n c30ne na revisie weer opbouwen met een standaard inlaatbuis. (throttlebodies komen later wel)
Nou heb ik een inlaat met gasklep, alleen is daar de stappenmotor niet bij.Ik laat wel een standalone motormanagement aansluiten, dus ik kan enkele delen laten vervallen.
Nu zie ik dat de gasklep volledig dichtvalt, nergens ook maar een kleine opening.
Wat dus beteken dat ie gewoon smoort en uit zal vallen……lijkt mij :hmmzOntkom ik er nou niet aan om een stappenmotor te plaatsen?
Er zit vóór de gasklep wel een luchtkanaal waar die op kan.Nou weet ik niet hoever zon standalone ecu gaat? kan zon apparaat ook een stappenmotor regelen?
10 augustus 2014 om 19:53 #18247238Stappenmotor is volgens mij wel nodig, ivm je stationair loop.
Een standalone neemt mijn inziens het regelenvan deze klep ook over,toch?
10 augustus 2014 om 20:22 #18247237Daar ga ik wel vanuit, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb een mailtje gestuurd naar dp, voor een vems systeem.
Kdfi is mooi goedkoop, maar ga ik mijn vingers niet aanbranden na alle slechte ervaringen van anderen.
Kms is gelijk al fors kwa prijs, en overige merken net zo.
Volgens mij is een vems dan wel te doen.10 augustus 2014 om 20:44 #18247239Vems of dta
Kunnen beide wel een lfr aan.10 augustus 2014 om 20:47 #18247240ook handig om te weten….
Sturen ze ook de brandstofpomp aan? en de koelfin?Scheelt weer wat dingen aansluiten bij mijn ombouw.
10 augustus 2014 om 20:52 #18247241Brandstofpomp via een relais ja. Altijd op die manier aansluiten. Koelfin hangt af van het gekozen systeem. Soms is dit dezelfde uitgang als voor de lfr. Maar de meeste modellen kunnen beide aan.
11 augustus 2014 om 07:44 #18247242Top. Ik wil alles qua ecu uit besteden. Lever de motor aan op een proefstand.zodat ie daarop gestart kan worden.
Ik heb zelf zoiets nooit gedaan dus lijkt het me verstandig om het zo te doen.11 augustus 2014 om 14:53 #18247243Waarom niet in de auto??
Zo doen wij het altijd. Ff een basis map erin.Zorgen dat de motor start en een beetje stationair hobbelt.
Vems zijn maar een paar personenen die deze goed kunnen mappen. DTA is door meerdere personen goed te mappen.
Met DTA kan ik je nog wel een beetje helpen icm een basis map.
11 augustus 2014 om 16:39 #18247244De dta s60pro is gelijk alweer duurder als een rooitje. En dan heb je nog geen kabels.
Ik zat ook te kijken bij KMS, dan kost de ecu al 750, ex kabels…maar wel iedereen die het kan afstellen.
Al die bedrijven zitten een uur rijden van me af….
Dp net zo….Dus waar ik heen moet voor het afstellen maakt niet zoveel uit, het is allemaal net zo ver rijden.Ik heb de auto nog niet zover klaar. Dus de motor mag er nog even niet in.
Maar op zich wat je zegt. met een basis map….dan kan ik hem in ieder geval wel op een ambulance rijden.Maar zoals het er nu naar uit ziet, is het makkelijker voor mij om de motor op een proefstand te zetten.
Die dingen hadden we op school ook, kon je gewoon de motor starten, en alles zat er op en aan om hem te bedienen.
Die kan ik makkelijk in de bus van het werk takelen.
Dan is het een kwestie van sensoren aansluiten/sensoren plaatsen.
Bobine/pomp/koelvin, enz enz aansluiten. En kabels lang laten. zodat ik ze gemakkelijk in de auto leggen kan.
Bedoeling is alles zoveel mogelijk wegwerken. Dus zal bij de versnellingsbak naar binnen gaan.Het is nog even goed nadenken hoe ik het het beste kan aanpakken. :hmmz :hmmz
11 augustus 2014 om 16:50 #18247245DTA s60 wordt nog wel eens in the UK voor minder aangeboden.
Ook op het DTA forum gaan ze nog wel eens voor minder weg ;)Kabelboom is niet zo spannend..
Ik heb zelf een originele c20xe boom erop liggen.Lichtelijk aangepast en overbodige bekabeling is naar binnen gehaald voor eventueel andere functies.
Alles kan, met een beetje geduld king:11 augustus 2014 om 17:47 #18247246voor een dta heb ik zelfs al een volledig map gevonden om ding op te starten :)
11 augustus 2014 om 19:32 #18247247Ik vind het een gok om een gebruikte computer aan te schaffen.
Voor het zelfde geld doen ze hem van de hand omdat ie ergens stuk is.
Daar kom je pas achter als alles gemonteerd is, vervolgens krijg je geen geld retour want je zal hem zelf wel stuk gemaakt hebben.
Dan koop ik dus liever nieuw.
Ook qua garantie op het apparaat, daarom liever aangesloten door een bedrijf.
Dan ligt het niet aan mij als de computer stuk zou gaan :jerry11 augustus 2014 om 19:55 #18247248nieuw 785 pond op ebay king: :thumb
12 augustus 2014 om 18:53 #18247249Heb een stappenmotor liggen, weet alleen niet of ie wel werkt.
Ik heb nergens iets over de stappenmotor staan in mijn documentatie…dus…hoe test ik hem zonder hem te mollen?
Gewoon even 12v er op? Of slikt ie dat niet?12 augustus 2014 om 19:23 #18247250yup..
ik heb eventueel nog zat van die dingen liggen.Gewoon van een c20xe pakken of c20ne of of of king:
12 augustus 2014 om 19:39 #18247251Ja zon haakse heb ik liggen, 2 polig. Zal m morgens eens aan de voeding gooien.
14 augustus 2014 om 19:37 #18247252De eenvoudigste manier om stationair te regelen met een standalone management is met een bimetaal luchtschuif van een manta/ascona/rekord 2.0e. Gewoon 12V aansluiten via het brandstofpomprelais, en het bimetaaltje regelt de luchttoevoer mooi met de opwarmcurve van de motor mee. Bijna alle dta systemen hebben een 3 draads pwm uitgang voor een standaard bosch stappenmotor, werkt dan samen met de warmup enrichment map. KDFI is eigenlijk gewoon een msextra systeem waar alles al ingebakken zit, voordeel van deze systemen is dat je echt ALLES zelf in moet regelen, maarja het risico dat het fout gaat is dan ook wel groter (nadeel). Persoonlijk vind ik megasquirt systemen geweldig omdat het open source is en je daardoor ook ontzettend veel support hebt, maar het is zeker niet voor een beginner aan te raden.
Mocht je voor DTA kiezen heb ik nog wel een 6 cylinder fuel en spark map voor je die je goed als basis kan gebruiken, het enige wat je dan nog goed in moet vullen is je trigger angle en een marginale aanpassing aan de totale dutycycle van de injectoren.14 augustus 2014 om 19:41 #18247253http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Hardware_Manual.htm#Fidle” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 augustus 2014 om 19:48 #18247254Kan ik dus beter een 3 polige stappenmotor gaan gebruiken?
Ik wil alles op de computer hebben, lijkt me makkelijker met storingen zoeken.
Ook zou het mooi zijn als de brandstofpomp word aangestuurd via de computer.Of bedoel je, de 2 polige gebruiken, icm brandstofpomp aansturing vanuit de ecu…
Ben ook wel benieuwd naar jou motor… king:
14 augustus 2014 om 21:31 #18247255Als je voor een stappenmotor gaat dan is een dta wel makkelijk vanaf de e48 zitten er stappenmotor aansluitingen op en minimaal 2 aux aansluitingen voor de koelvin, shiftlight of launchcontrol oid. Kan je gewoon in de software aanzetten. Brandstofpomprelais sturing zit altijd standaard op elk vrij programmeerbaar motormanagement, dus daar hoef je jezelf niet druk om te maken. Mijn project is zo goed als klaar intussen, alleen nog geen gelegenheid gehad om foto’s te posten. Had wat vertraging opgelopen door een kapotte turbo en te kleine injectoren…
14 augustus 2014 om 21:37 #18247256Ik weet het niet zeker maar volgens mij is een vems gewoon een megasquirt ms3 pnp… wat overigens ook prima werkt hoor. Oja de oplossing met die 2 polige is gewoon het makkelijkst, hoef je niets aan in te stellen.
17 augustus 2014 om 12:19 #18247257werkt die vems dan ook met tunerstudio van megasquirt?
Alle info over stand alone is eigenlijk terug te vinden op de megasquirt pagina’s, komt overal een beetje op het zelfde neer
voor alle ecu’s.27 juni 2016 om 22:20 #18247258Upje….
Heb de boel bijna zover dat de computer ingeregeld kan worden.
Heb de stappenmotor met een slang aangesloten op de gasklep, daar waar normaal de carterventilatie op zit.
Die is dunner als de 22mm aansluiting van de stappenmotor.Zou dat tegenwerken?
Anders moet ik m’n luchtinlaat verbouwen en gaan werken met andere slangen, word het geheel niet mooier van.28 juni 2016 om 09:39 #18247259Voor de stationair regeling heb je maar heel weinig extra lucht nodig, ik heb er zelf een slang van 10mm opzitten en dat werkt prima.
28 juni 2016 om 10:45 #18247260Okee dan! Dan maak ik me daar verder geen zorgen over.
Ik laat mijn injectoren nog eens nakijken en dan kan pieter langs komen voor de laatste draadjes en inregelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.