Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Stappenmotor demonteren??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 17:09 #17233596
Hoe Opel het verzonnen heeft om hem op die plek te monteren weet ik niet maar hoe moet ik in godsnaam de stappenmotor van een in de auto zittende motor los halen :o??
Het kreng zit potdomme onder/achter/tussen het inlaatspruitstuk op een ontzettend lastig te bereiken plek.2 maart 2011 om 17:11 #17827806:D had ik ook met mijn c20xe heb me dan maar op knieen gezet op mijn motorblok :P
2 maart 2011 om 17:16 #17827807Wat voor gereedschappen heb je dan gebruikt?? Er is amper of geen ruimte om een sleutel op de slangklem te krijgen :P Mijn armen/handen zijn opzich dun genoeg om er bij te komen dat is het probleem niet.
2 maart 2011 om 17:24 #17827808Is wel al een jaar of 5 geleden , maar ik had een dop sleuteltje gebruikt denk ééntje van 6 of 8 mm.
Is idd zeer lastig om aan te kunnen en let ook effe op met de stekker die erop zit dat het metalen klipje er niet uitspringt.2 maart 2011 om 17:33 #17827809Stekker krijg ik nog wel fatsoenlijk los maar het is inderdaad een 6mm schroefje op de slangklem.. zelfs een dopsleuteltje valt er gewoon onmogelijk op te krijgen :mad:
2 maart 2011 om 17:41 #17827810Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..
Slecht bedacht..2 maart 2011 om 18:07 #17827811[rquote=1881849&tid=143768&author=kaneelschep]Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..
Slecht bedacht..
[/rquote]Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?? Bij mijn vorige auto lag het potje inderdaad netjes bovenop :cry
2 maart 2011 om 18:41 #17827812idd bij een cali turbo is het gewoon een hel.
laatste keer ben ik zelf een uur bezig geweest om die eronder uit te krijgen.
2 maart 2011 om 18:44 #17827813Met een ringsleutel 6, een mini ratel met dop of wat anders?
2 maart 2011 om 19:20 #17827814gewoon met een platte schroevendraaier
( palm schroevendraaier )doe ik t altijd mee en gaat prima
2 maart 2011 om 19:22 #17827815[rquote=1881969&tid=143768&author=TRPower]gewoon met een platte schroevendraaier
( palm schroevendraaier )doe ik t altijd mee en gaat prima[/rquote]
Ok dan ga ik daar naar op zoek als het echt zo prima gaat met de motor nog in de auto :)
Hopelijk is dat meteen de goede oorzaak van de weigering om stationair te blijven lopen en het stokverrotte en véél te rijke lopen als je hem met het gaspedaal aan de praat moet houden.2 maart 2011 om 20:03 #17827816is het niet makelijker lngs onder …
2 maart 2011 om 20:05 #17827817Langs onder gaat niet heb daar meteen naar gekeken, zowel de aandrijfas als verdeelbak zitten in de weg.
2 maart 2011 om 20:12 #17827818ik doe het altijd onderlangs.. al hebk er geen verdeelbak aan hangen.. dat zal wel goed wat ruimte wegnemen.
2 maart 2011 om 20:55 #17827819Heb je niet zo’n flexibele slangenklemschroevendraaier?
Jeroen
2 maart 2011 om 21:16 #17827820Dat wel maar zie hem er maar eens op te krijgen in die mega krappe ruimte :o
2 maart 2011 om 21:35 #17827821Ja, zal er helemaal aan liggen hoe de vorige de slangenklem heeft aangedraaid, zult net zien dat het kopje op de meest ongelukkige manier vastzit…
Is het misschien geen optie om de slangen niet aan de stappenmotor, maar aan het spruitstuk los te maken?3 maart 2011 om 18:05 #17827822Die ene aan het spruitstuk zal nog wel gaan maar waar zit die andere vast dan?
3 maart 2011 om 18:07 #17827823als je die aan t spruitstuk los hebt, kan je m gewoon naar boven halen
het uiteinde zit aan het inlaathoedje vast onder de turbo kap
3 maart 2011 om 18:09 #17827824Uhuh je vergeet de 2e slang die ook nog ergens aan vast zit ;) De eerste zit inderdaad aan het inlaathoedje vast.
3 maart 2011 om 19:09 #17827825gewoon de kop van een bit houder proberen des noods van een flex schroevedraaien zoals boven afgebeeld.
bitjes hebben namelijk een 6,2 mm kop past dus over de moer van de slangklem
4 maart 2011 om 18:22 #17827826Hmm een nieuwe luchtmassameter later loopt hij godzijdank onder belasting weer aardig normaal maar klinkt nog altijd groggy met soms wat gehik er tussendoor, zelfs het stationair is weer redelijk te noemen maar zo rommelig als een dronkenlap en ontzettend instabiel.
Hij zal nog geen zin hebben om uit zijn 1 jaar lange winterslaap te komen want na een paar keer begon hij pas te luisteren :P Flesje injectorreiniger/brandstofreiniger dat volgens het label blokkerende vuilresten oplost ligt al klaar.4 maart 2011 om 19:28 #17827827kijk de bekabeling van de lmm anders ook eens na.
5 maart 2011 om 16:51 #17827828Zoals eerder gezegd, heb je je benzine er al eens uit gegooit? Een LET vind 1 jaar oude benzine echt niet leuk;)
5 maart 2011 om 17:19 #17827829Ik ben op het moment niet in de gelegenheid de tank er onder uit te halen dus als er een andere methode is om dat voor elkaar te krijgen hou ik me aanbevolen :)
Ga het eerst proberen met het flesje benzine/injector reiniger. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.