Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Standalone TCU ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2014 om 17:37 #17266758
Heeft iemand een idee waar ik een standalone TCU kan kopen
TCU=Transmission Control Unit2 juli 2014 om 18:25 #18241223Waarom heb je dat nodig? Wat is je bedoeling?
In sommige gevallen als je ABS hebt een een Motor ECU welke het ondersteund kun je het ook inschakelen.2 juli 2014 om 18:35 #18241224Had wat informatie ingewonnen bij een transmissie bedrijf en die heeft mij verteld dat ik het op mijn manier niet werkend krijg in Guppy
Ik zelf ben nog al eigenwijs en denk dat het zeker wel werkend te krijgen is , maar wil nu wel eens de weg op met GuppyNu kreeg ik te horen dat er dus stand alone TCU`s te koop zijn dat zal het voor mij een stuk makkelijker op gaan maken Haasje
Ben nu een beetje sleutel moe om het zo maar even te noemen ,,,,,,,,,,Heb mijn hoofd er ook even niet bij , mijn lichaam is op noem maar opEen TCU vervangt dan de automaat computer die er nu origineel opel op zit want die is op dit moment ook eigenwijs :swear
2 juli 2014 om 18:39 #18241225Maar als het goed is heb ik morgen mijn eigen Op-Com dan weet ik meer
Dan kan ik in ieder geval met fout codes aan het werk11 juli 2014 om 08:51 #18241226wat doet de automaat computer verkeerd dan??
11 juli 2014 om 09:40 #18241227Krijg hem niet schakelend Wim , heb geen fouten er in op Op-Com
Had eerst wel een fout code 71 TPS belastingssignaal hoogAlle solenoids doen wat ze moeten doen als ik het activeer met op-com
dus ben inmiddels even uit geblust :swear11 juli 2014 om 10:22 #18241228Bak moet gewoon werken motor en bak komen uit dezelfde auto toch? Enige wat je mist is vermoed ik een signaal waarop je geen storing krijgt omdat dit bijvoorbeeld ook soms niet aanwezig kan zijn.
Ik weet niet precies hoe die werkt, maar bijvoorbeeld een rem / gaspedaal signaal.11 juli 2014 om 10:31 #18241229Die signalen komen ook gewoon binnen zowel in de ECU als in de TCU
Naar mijn inzicht moet het gewoon werken , of ik heb iets kleins over het hoofd gezien
Ik weet in ieder geval dat het zou moeten werken , ook zonder snelheid signaal want de bak schakelt op toerental en uitgaande as bak waar wel een hal sensor op zit
Maar deze bak heeft ook TC=traction control en dit wordt geregeld van uit de ABS die ik niet heb :swear dit zou naar een wit/zwarte draad moeten , deze draad heb ik ook wel gevonden in de kabelboom MAAR kan deze draad nergens terug vinden in de schema`s13 juli 2014 om 10:17 #18241230TC zit niet in de Bak, dit signaal is alleen om de koppelomvormerer uit Lockup te halen.
Dit is inderdaad een Informatie probleem, er ontbreekt mogenlijk een ingaande massa of spanning, of er is geen Communicatie tussen Motor en Bak Komputer, betreffende Gasklep stand Signaal.
TPS: Throttle Position Sensor
13 juli 2014 om 10:28 #18241231Volgensmij shakelt hij op oliedruk. Niet op toerental.
13 juli 2014 om 13:56 #18241232De solenoïdes in het brein van de bak worden bestuurd door de TCU
Dit kan ik ook met de op-com bedienen en dat werkt allemaal
Het gene wat Wim aan haalde daar zit ik zelf ook aan te denken ik mis een of andere spanning
Gaat er van de week wel weer aan verder nu lukt het allemaal niet zo best heb mijn lichaam niet bij -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.