Standaard Opel velgen met een dunnere bandenmaat?

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Standaard Opel velgen met een dunnere bandenmaat?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Eau Rouge

Hallo allemaal.

Ik ben in het bezit van een Opel Corsa D met standaard 15″ velgen. Deze maat bevalt mij tot op heden wel. Aangezien ik de auto een flink stuk omlaag wil gooien wil ik wat meer ruimte creëren door dunnere banden om de velgen te plaatsen. Iemand op het forum die hier toevallig ervaring mee heeft? Aan welke bandenmaten kan ik gaan denken bij deze velgen. Ik weet dat ik er qua comfort er niet op vooruit ga maar dat neem ik voor lief.

Groet,
      Eau Rouge! :wors

johanhummer9
      Deelnemer

Als je een plattere band ga monteren word de afwijking in de snelheidsmeter en in het echt wel grotet

midnight black
        Deelnemer

Het verbruik zal ook hoger worden, de banden duurder en de wielkasten ogen minder vol (in de breedte gezien)

icecold
          Deelnemer

Ik zou al sowieso voor grotere velgen gaan
            Ikzelf had vroeger op men Corsa een weitec schroeflijn volledig naar beneden gedraait met 17 inch velgen met bandenmaat 195/40-17 ipv origineel 205/45-17

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.