Standaard brandstofdruk C20NE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Standaard brandstofdruk C20NE

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238054
    VincentR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2009

      Beste mede forummers,

      Zoals de titel al aangeeft, zou ik graag willen weten wat de standaard brandstofdruk is bij een C20NE.
      Tot hoeveel bar mag je hem terug draaien voor bijvoorbeeld de C02 bij de keuring, en , toe hoe ver kan je hem opschroeven met een standaard brandstofpomp in gebruik.

      Hartelijk dank voor eventuele antwoorden :)

      Gr,
      Vincent

      #17882793
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Brandstofdruk is niet regelbaar.
        Meer of minder druk gaat je trouwens niet helpen bij de APK. Als de motor via de lambdasensor ziet dat de verbranding niet optimaal is, wordt gewoon de injectietiming aangepast.

        De trucjes die je met een carburateur uit kan halen, gaan niet op bij een elektronisch geregeld injectieblok.
        Als hij de meting nu niet haalt, en het blok is verder goed, dan zal je moeten zoeken of er toevallig een gaatje in de uitlaat zit of je katalysator vervangen.
        En anders is mogelijk de lambdasensor rot en moet je die verwisselen.

        Edit:
        Ik heb eht niet getest of uitvoerig onderzocht, maar ik verwacht dat je de druk eventueel een halve bar kan aanpassen door een andere regelaar te monteren, maar dat de motor daar elektronisch op kan reageren. Hij zet de injector dan gewoon iets langer/korter open.
        Het ding heeft geen sensors voor jan-met-de-korte-achternaam. Hij regelt bij op basis van gemeten waarden.

        Enige situatie waarin een hogere druk interessant is, is wanneer je de motor aanpast zodattie meer lucht kan opslurpen, en de injectoren het niet bij kunnen benen op de standaard druk.
        Bijvoorbeeld wanneer je een turbo ombouw doet.

        #17882794
        VincentR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2009

          Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg.
          Dan rest mij nog 1 vraag, wat de normale brandstof druk is.

          Want als je er een Variabele brandstofdrukregelaar op zet moet je deze natuurlijk instellen op een bepaalde druk.

          Op welke druk zou ik deze in moeten stellen?

          #17882795
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Als ik het goed heb is dat 2.5 of 3.0 bar.

            #17882796
            VincentR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2009

              Oke dankje!

              #17882797
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                2,5 bar op de c20ne / 20ne / 20seh motoren

                #17882798
                VincentR
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 October 2009

                  Thanks! :D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.