Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Standaard alarm systeem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2010 om 14:27 #17221558
Volgens mij zit er in mijn auto een alarm systeem van opel. alleen heb ik geen idee hoe ik deze kan activeren of niet. ik heb alleen een sleutel van het contact bij de auto gekregen en verder niets. Is het alarm te gebruiken of kan ik er helemaal niks mee?
zoja, kan ik hem op een of andere manier testen?
23 mei 2010 om 14:32 #17677263even je op-com er aan hangen mits het een orginele opel alarm is dan ziet de op-com hem en kan je hem testen.:D
gr sonny
23 mei 2010 om 14:39 #17677264Ik heb geen op-com?
23 mei 2010 om 15:02 #17677265Ook vraag ik me af waar deze stekker voor dient? beetje in de buurt van het koelvloeistofreservoir..
23 mei 2010 om 16:21 #17677266Die stekker is van het alarm systeem, wat dus niet in de auto aanwezig is.
als er een origineel alarm is zit moet er een Ultrasoon sensor in het binnenlicht zitten.
willem
23 mei 2010 om 16:54 #17677267Er zit dus wel een ultrasone sensor aan allebei de kanten boven de gordels. Ook zit er een extra alarm hoorn rechtsboven in de motorruimte. Alleen dus geen hoofdunits begrijp ik? Ook krijg ik de sleutel niet horizontaal in het slot.
23 mei 2010 om 17:44 #17677268gaan de deurruiten als je met de sleutel op slot vast houd??
Heb je het originele controle lampje voor dit alarm in de auto??
heb je een schakelaar om binnenruimte bewaking uit te schakelen??
zit je motorkapschakelaar aangesloten??
Slot gaat niet plat: waarschijnlijk verkeerd deurslot in de auto, namelijk een voor zonder centrale vergrendeling.
Willem
23 mei 2010 om 18:29 #17677269origineel gepost door wim-v6
gaan de deurruiten als je met de sleutel op slot vast houd??
NeeHeb je het originele controle lampje voor dit alarm in de auto??
Waar moet die zitten?heb je een schakelaar om binnenruimte bewaking uit te schakelen??
Jazit je motorkapschakelaar aangesloten??
JaSlot gaat niet plat: waarschijnlijk verkeerd deurslot in de auto, namelijk een voor zonder centrale vergrendeling.
Mijn CV werkt anders wel? :)Willem
23 mei 2010 om 18:49 #17677270Werkt de safe lock ook??
bij de Calibra moet je voor Safe-lock en inschakelen alarm sleutel plat draaien.
Willem
23 mei 2010 om 19:11 #17677271Wat is safelock?
23 mei 2010 om 19:26 #17677272Beveiligd slot + inschakeling fabrieks Alarm
als je slot plat draait en sleutel uitneemt, kan je de pennetjes in de auto niet meer omhoog trekken.
Willem
23 mei 2010 om 20:20 #17677273origineel gepost door Imperium
? Ook krijg ik de sleutel niet horizontaal in het slot.:jerry ;)
24 mei 2010 om 10:32 #17677274dan heb je een foute cilinder in je deur zitten
24 mei 2010 om 11:02 #17677275Dit komt vaak door plaatsen vectra-B deurgrepen, of sloten.. deze kan je niet dwars draaien, bij de vectra-B werkt safe lock namelijk volledig elektronisch door 2x opslot te draaien of te drukken (origineel AB)
Willem
24 mei 2010 om 13:24 #17677276origineel gepost door wim-v6
Die stekker is van het alarm systeem, wat dus niet in de auto aanwezig is.als er een origineel alarm is zit moet er een Ultrasoon sensor in het binnenlicht zitten.
willem
Deze stekker is van het 4×4 systeem ,die van het alarm zit aan de andere kant
De ultrasoon sensoren van een origineel calibra alarm zitten in de dakstijl (boven de veiligheidsgordel) , hier kan je dan ook meteen aan herkennen of je auto een standaardalarm heeft en ook aan de claxon die links voor onder de motorkap zit (naast de uitlees stekker)24 mei 2010 om 13:27 #17677277moet je ook maar weten hhaha..
Weer wat geleerd.
Willem
24 mei 2010 om 13:30 #17677278Nooit te oud om …… he ;)
24 mei 2010 om 13:31 #17677279gelukkig niet, leer dagelijks bij!!
Weet jij toevallig ook waar het controle lampje van het Calibra / Vectra-A alarmsysteem zit??
ik weet dat deze bij de Tigra / Corsa-B / Astra-F in de alarmlicht schakelaar zit, en bij de vectra-B in de schakelaar binnenruimte beveiligings uyitschakeling..
Willem
24 mei 2010 om 13:32 #17677280origineel gepost door stellema
origineel gepost door wim-v6
Die stekker is van het alarm systeem, wat dus niet in de auto aanwezig is.als er een origineel alarm is zit moet er een Ultrasoon sensor in het binnenlicht zitten.
willem
Deze stekker is van het 4×4 systeem ,die van het alarm zit aan de andere kant
De ultrasoon sensoren van een origineel calibra alarm zitten in de dakstijl (boven de veiligheidsgordel) , hier kan je dan ook meteen aan herkennen of je auto een standaardalarm heeft en ook aan de claxon die links voor onder de motorkap zit (naast de uitlees stekker)Maargoed, ik heb geen 4×4? zal wel standaard kabelboom zijn in alle calibra’s dan?
En dan alsnog het probleem met de cilinder / main unit die ik niet kan vinden? dus ik zit eigenlijk met een half alarm waar ik niks aan heb?
24 mei 2010 om 13:34 #17677281Hoofd unit zit achter het dashbord rechts van je dashbord kastje
24 mei 2010 om 13:51 #17677282Dat controlelampje zit bij je sensoren boven de gordel aan de passagierskant.
Deze pinkt rood en is een dikke cm in diameter
Knopje voor binnensensoren uit te schakelen zit aan de andere kant.24 mei 2010 om 13:51 #17677283Anders moet je eens proberen de andere deur op slot te doen, bij mij werkt het daar ook.
27 mei 2010 om 21:50 #17677284origineel gepost door neophyterulez
Anders moet je eens proberen de andere deur op slot te doen, bij mij werkt het daar ook.Nope, die draait ook niet horizontaal ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.