Stand Koelmiddel Controleren

Forumindex Forums Modellen Astra Stand Koelmiddel Controleren

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    GTC_Michieleke

Hoi allemaal,

Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag de melding “Stand Koelmiddel Controleren” op mijn BC… Heb gelijk de auto langs de weg gezet en een blik onder de motorkap geworpen bij mijn koelvloeistof reservoir/expansievat… Wat bleek: gewoon netjes op peil… :wtf Ook nog even onder de auto gekeken of er iets lekte… Ook niet het geval! Nou weet ik niet of het te maken heeft met het koelvloeistof-circuit? Wat ik ook zit te denken bij “Koelmiddel” is mijn airco?! Die doet het namelijk niet (meer)… Weet iemand meer over deze melding en hoe ik dit eventueel kan verhelpen… Het betreft een Astra H GTC uit 2005 (diesel).

Alvast bedankt!
      Michiel

mrmonkey
      Deelnemer

Vaak is het vlottertje in de tank kapot waardoor deze de melding gaat geven, dus voor de zekerheid sensortje en koelvloeistof potje vervange :D

stefanDTI

dat heb ik ook al een keer gehad.
          even de sensor vervangen in het exspansie vaatje.

het is heel gemakkelijk te vervangen, hij zit onderaan het vaatje.
          Accu eruit halen anders kan je er niet bij
          dan de stekker los halen en de sensor omlaag duwen. (er komt geen koel middel uit sensor is ultrasoon)
          nieuwe sensor erin en klaar ben je.

Succes!

GTC_Michieleke

Het heeft dus niets te maken met de airco?

mrmonkey
            Deelnemer

Nee airco koelmiddel geeft ie niet aan op je display, deze kan je zelf ook niet controleren (is namelijk een gesloten systeem onder druk)

Maar soms kan het zijn dat niet alleen het sensortje kapot is maar dat ook het vlottertje in het potje zelf kuren geeft!

stefanDTI

Waar zit volgens jou dan het vlottertje ?

naar mij weten zit er alleen een sensor in om dat te meten bij een Astra H.

GTC_Michieleke

Heb de sensor vervangen, maandag het expansievatje… Melding blijft (sporadisch) terugkomen.
                  Bij koude motor en rijden geen melding. Bij stoppen moter, en weer starten komt de melding terug (vandaag trouwens helemaal niet). :wtf
                  Maandag toch maar expansievatje vervangen (gekocht bij Opeldemontage Bedo, voor 25 euro mét sensor)… Dan moet de melding toch wel weg zijn?

wim-v6
                  Deelnemer

iets meer koelvloeistof vullen (iets boven max), wil ook wel eens helpen, en anders kan het gebruikte vaatje ook nog kapot wezen..

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.