Stalen wintervelgen met banden

Forumindex Forums Modellen Insignia Stalen wintervelgen met banden

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251622
    Mr Surprise
      Lid sinds:
      22 August 2012

      Hallo

      Wie weet wat de minimale velgmaat(inch) is voor een Opel Insignia Sports Tourer, momenteel zijn er 19” zomerbanden gemonteert, echter heb ik een set nieuwe stalen velgen/banden liggen van een Opel Vectra uit 2008 16” kan ik deze ook gebruiken voor de Insignia?

      #18059024
      Insignia_fan
        Lid sinds:
        1 October 2011

        Ik weet dat op de auto’s met een 1.6 motor, de kleinste maat 17 inch is.
        Anders past de velg niet over de remklauw.

        Op http://www.steekmaat.nl/auto/Opel/ kan je zien of de steek van de velg overeenkomt.

        #18059025
        opel-limbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2007

          Mijn Insignia ST 1.6T van 08-2011 was een Business Edition welke standaard geleverd werd met 17″ stalen rossen. Helaas vond ik deze niet mooi en heb een iets mooier setje 20″ gevonden. De stalen rossen zijn nu uitgerust met winterbanden.

          De velgen van een Vectra passen volgens mij niet vanwege de steekmaat van 112 of zoiets. Insignia heeft geloof ik 120

          Greets Roel

          #18059026
          alphox
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            vectra heeft 5×110, en een insignia 5×120 dus dat setje gaat helaas niet passen op de insignia…

            ik heb ook 20 inch later gekocht, op m’n 18 inch lichtmetaal liggen m’n winterbanden, ziet ‘t er ook nog enigzins uit in de winter ;)

            #18059027
            Tim1511
              Lid sinds:
              10 August 2012

              In mijn huidige 1.6 turbo insignia heb ik een 17 ” stalen reserve wiel, volgens mij is dat de kleinste velgmaat die op een insignia past.

              #18059028
              hpp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2011

                16 bestaat ook!

                Gr Hans

                #18059029
                jan350
                  Lid sinds:
                  6 May 2012

                  16″ zou moeten passen. Opel biedt deze maat namelijk ook officieel aan als maat voor de winterbanden.
                  http://www.opel.nl/Configurator/Insignia/Main.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  (en dan even kijken bij accesoires)
                  De maat van de banden is dan: 205/60 R16

                  Groeten Jan

                  #18059030
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Die bestaan inderdaad, als ik het goed begrepen heb kunnen 16″ velgen alleen onder de 1.4t versies. Als je dezelfde carconfigurator gebruikt is het ook geen optie/accesoires meer en is de kleinste maat 17″. Daarnaast is de ook de steek belangrijk. Normaal kan iedere banden leverancier je prima helpen met je vraag wat past en mogelijk is.

                    Het is smaak en ik kan natuurlijk niemand in de portemonnee kijken, maar bij een mooie auto horen ook mooie velgen. Zomer en winter en 16 inch staat niet echt op de insignia in mijn ogen

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.