Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Stalen pakking c20let.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2010 om 15:07 #17487417
gewoon uitrekenen, standaard zal wel ok zijn voor 350pk
1 januari 2010 om 15:24 #17487418bij wossner zuigers krijg je waarschijnlijk dezelde uitdaging als ik heb.
Mijn wossner zuigers komen ook 0.7 mm boven het onderblok uit.Dus dan moet je al een 1.7mm compressed pakking ertussen leggen..
Ik heb ook wossner met geert drijfstangen en standaard krukas..
3 januari 2010 om 22:35 #17487419Oké bedankt voor voor de info..
zal eens kijken hoe ver mijn zuigers boven het blok steken straks als ik alles weer ga monteren..Als ik goed begrijp: moet ik sowieso 1 mm dikke koppaking tussen me onderblok en kop hebben zitten Mits de zuigers vlak staan met het onderblok.!?!?
En hoe moet ik zo iets berekenen is der een bepaalde formule?
gr Mike
4 januari 2010 om 16:52 #17487420die 1mm kreeg ik gewoon als advies mee van het berdijf wat voor mij het boor, hoon, balanceer, bewerk en revisie werk heeft gedaan.
Jongens bouwen wel met regelmaat hele dikke motoren dus vandaar dat ik het advies heb overgenomen..4 januari 2010 om 20:08 #17487421Op een gewone atmo is het daar interessant
om een let pakking te plaatsen vanwege de
versterkingen tussen de cilinders?
of zijn deze pakkingen standaard allemaal te dik
voor een atmo?4 januari 2010 om 20:10 #17487422nee hoor..
dat gaat goed..
altijd doen met die verstevingsbruggen..een stalen z20let is nog beter ook voor atmo
lekker dun en super sterk4 januari 2010 om 21:34 #17487423origineel gepost door corsaboy
nee hoor..
dat gaat goed..
altijd doen met die verstevingsbruggen..een stalen z20let is nog beter ook voor atmo
lekker dun en super sterk( psssst ;) meerlaags met speciaal pakkingsmateriaal ertussen )
5 januari 2010 om 06:38 #17487424ja maar ze zijn maar 0.7mm dik, uit de verpakking..
Dus dat is vrij dun voor sommige toepassingenDie van de z20let bestaat uit 4 delen, heb al vaker van meerde z20let 1 dikke pakking gemaakt..
Maar haal nu liever een cometic.. Is netter met de popnagels
5 januari 2010 om 22:27 #17487425origineel gepost door corsaboy
bij wossner zuigers krijg je waarschijnlijk dezelde uitdaging als ik heb.
Mijn wossner zuigers komen ook 0.7 mm boven het onderblok uit.Dus dan moet je al een 1.7mm compressed pakking ertussen leggen..
Ik heb ook wossner met geert drijfstangen en standaard krukas..
even terug komend dat je zuigers 0.7mm boven je blok uit kwam ?
als ik de spec. bekijk van wossner zuigers zou je comp verhouding al een 0.3 lager moeten gaan zitten met de wossner zuigers dat betekent dat je zuiger juist 10de mm lager zit dan je onderblok…
Wössner Comp. ratio 8.5:1
OE Comp. ratio 8.8:1heb jij dan een andere onderblok of c20xe wossnerzuiger? of zie ik dit allemaal verkeerd?
:hmmz6 januari 2010 om 17:25 #17487426nee maar er zit een andere kuil in de zuigers (dieper).
Ik heb een c20xe onderblok maar dat is gelijk aan die van een c20let.
Ook de krukas die ik heb is van een c20xe, maar ook weer gelijk aan die van de c20let.Wij hebben ook zitten kijke van hoe kan het..
Maar niets kunnen vinden..Alles is goed en ze steken allemaal evenveel eruit..
Dus eerst ff je onderblok in elkaar zetten en dan goed kijken…6 januari 2010 om 17:29 #17487427Ow oké idd vreemd..
Heb vandaag toevallig nog even snel gekeken na me onderblok
std. krukas, geert drijfstang en std zuigers ze stekken 0.6mm uitben benieuwd na de wössner zuigers straks
heb al een beetje uit gerekend dat ik een compressie van 8,4:1 8,5:1 moet gaan zitten dan kom je idd uit op die 1mm extra dat je zei.
Hoeveel kost zo’n koppaking bij cometic ongeveer?
6 januari 2010 om 17:38 #17487428120 euro inclusief verzenden uit mijn hoofd…
Maar die cv komt niet door de koppakking hoor.Dat zit hem echt in de zuiger…
Het kuiltje is echt dieper..Ook bij de standaard zuiger welke 0.6mm erboven uitsteekt zou ik extra 1mm ertussen willen hebben…
Dit vanwege de problemen die ik in het verleden heb gehad.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.