Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Stalen pakking c20let.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2009 om 07:29 #17210077
Beste mensen,
Heb me kop laten tunen,
Maar nu ben ik opzoek naar een dikkere stalen koppakking,
Heb al wat rond gebelt maar nog niet tegen gekomen heeft 1 van jullie mischien een goed adres hiervoor?Gr Alex
8 juni 2009 om 08:19 #17487393Je kop laten tunen?
:jerrySorry, kon het niet laten :sleeping
8 juni 2009 om 09:36 #17487394meerder z20let pakkingen werkt zonder problemen!!
Maar waarom een dikkere pakking?
Hebben ze hem zoveel gevlakt..8 juni 2009 om 09:47 #174873953,5mm is te dik zeker??:cool:
8 juni 2009 om 09:51 #17487396origineel gepost door corsaboy
meerder z20let pakkingen werkt zonder problemen!!Maar hoe zit het precies met de kanalen dan? Ik zag dat de gaten die erin zitten niet helemaal overeen komen. Moet hier nog wat aan worden aangepast of is het allemaal prima zo ?
8 juni 2009 om 10:12 #17487397Hahaha,
Ok Cinderkop :)
@corsaboy nee is gewoon gevlakt maar wil met meer turbodruk gaan rijden dus is dikkere pakking net iets beter.Hoeveel pakkingen zou het beste zijn als je die van een z20let motorneemt? Reed met een continu turbo druk van 1,1bar nu, wil mischien later naar ietsje meer gaan.
@ geert ja 3,5mm is te dik denk ik.
Gr Alex
8 juni 2009 om 11:25 #17487398ok maar met 3.5 mm kun je wel een tijdje vooruit !!!:jerry
is trouwens de dikte als de kop gemonteerd is
8 juni 2009 om 12:00 #17487399nou tja standaard cv van 9.2:1 moet toch aardig wat kunnen hebben.
ik zou zeggen berekenen die handel.
Je weet de dikte van een orginele pakking. besteld 2 of 3 van die stalen..
@orang-pinda, past prima hoor.
Weet niet hoe je erbij komt dat die kanalen niet kloppen..
Voor een 8v past het niet maar voor de 16v heb ik er al meerdere mee gebouwd…8 juni 2009 om 21:23 #17487400Nee ik zeg niet dat de kanalen niet kloppen, ik zei alleen dat de gaten niet allemaal overeen komen.
c20let koppakking.
http://media.photobucket.com/image/c20let%20Head%20gasket/jav786/cometic.jpgz20let koppakking
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/LET/cylhead/Z20LET_headgasketrivets_lg.jpgAls je goed kijkt zie je dat die 3 gaten bovenin niet gelijk zijn, nu wist ik alleen niet of dat ook uitmaakt. Waarschijnlijk niet, maar dat was mijn vraag.
9 juni 2009 om 04:40 #17487401owh so my bad ;)
Nee zoals gezegd, past gewoon.
wel ff die nagelstjes uitboren..
Maar dat moet toch om er van meerdere 1 te maken want je hebt niet alle delen nodig..9 juni 2009 om 09:52 #17487402Thnx Corsaboy,
heb bij de opel dealer pakkingen besteld,
Komen vrijdag binnen.topic kan gesloten worden.
26 december 2009 om 11:21 #17487403Hallo mensen,
Ik ga binnenkort me blok weer op bouwen en ben van plan om rond de 350pk te rijden…
zou ik met een enkele z20let koppaking kunnen rijden of zeggen jullie beter 2 of 3 op elkaar ?ik gok dat ik rond de 1.2 á 1.3 ga rijden met een kkk24/26 turbo en wossner zuigers 86:50
gr Mike
26 december 2009 om 14:16 #17487404Levert Cometic geen speciale dikkere pakkingen :hmmz
27 december 2009 om 09:54 #17487405ja cometic heeft hele mooie dikke pakkingen..
Heb ik er nu ook tussen liggen kost wat maar hoef je nix uit te boren..1.7mm compressed :angel
28 december 2009 om 16:45 #17487406wat bedoel je met 1.7mm compressed ?
28 december 2009 om 18:20 #17487407pakking dikte met de kop aangetrokken erop vermoed ik.
29 december 2009 om 20:31 #17487408idd
30 december 2009 om 08:07 #17487409Zo iets moet ik ook neg hebben :P
30 december 2009 om 19:04 #17487410corsaboy: raad je mijn 1,7mm koppaking aan of heb je zelf 1,7mm tussen zitten?
30 december 2009 om 20:27 #17487411Originally posted by Cheungy
corsaboy: raad je mijn 1,7mm koppaking aan of heb je zelf 1,7mm tussen zitten?heb ik er zelf wel tussen zitten.
Maar dit vanwege de ruimte tussen mijn zuigers en de verbrandingskamer.Het is wel zo dat je cv iets zal dalen met die dikke koppaking.
Dus je kunt wel makkelijker iets meer druk draaien zonder dat je de boel sloopt…Maar dat is een eigen keuze.
Je kunt de cometic pakking in diverse diktes verkrijgen..
ff goed kijken want normaal geven ze dus de compressed thickness op…1 januari 2010 om 14:21 #17487412Zou het bij mijn nodig zijn om een dubbelle koppakking of dikkere koppaking tussen te zetten….
want ik wil graag rond de 350pk uit me blok halen.. zou niet precies weten hoeveel druk ik rij gok rond 1.2 á 1.3 bar ofzo
1 januari 2010 om 14:29 #17487413Ik zou altijd voor een dikkere koppaking gaan en niet voor dubbel!
Cometic heb ik ook, maken alles!!1 januari 2010 om 14:34 #17487414iemand advies rond de hoeveel mm dikte ik moet gaa nzitten?
1 januari 2010 om 14:48 #17487415tja altijd lastig….
ik kan niet zeggen dit of dit moet je doen..Tis wat je zelf wilt en veilig vind. tevens hangt het ook af van je setup
1 januari 2010 om 14:57 #17487416want verdikke van koppaking heeft natuurlijk ook zijn grenzen een te lage compressie dat kan weer lijden tot vermogen verlies..
en misschien dat der iemand weet/evaring heeft dat je rond de 350pk makkelijk met een enkele z20let koppaking kan rijden
Setup wordt als volg:
Wossner 86:50 zuigers
Geert drijfstangen
KKK24/26 turbo
Grote intercooler
470cc 3bar injectoren -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.