Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › stalen koppakking x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2011 om 18:22 #17235129
weet er iemand waar ik een stalen koppakking voor een x16xe kan krijgen, want ik heb de koppakking tussen cilinder 3 en 4 ertussen uit geblazen.
zou dit ook kunnen komen doordat ik er een crooke powerbox op heb zitten? of zou het alleen zijn doordat ik in 5de versnelling tot 7000 toeren heb gereden
3 april 2011 om 18:22 #17848645hoeveel km heeft het blok gelopen??
aangezien de meeste van die koppakkingen er rond de 160.000 uit gaan….
4 april 2011 om 05:18 #17848646ik wou zeggen, denk eerder dat je koppakking gewoon echt op was.
7000 rpm worden deze motoren zelfs met een orginele koppakking niet echt anders van.En qua tuning kunnen ze wel meer hebben.
Stalen koppakking voor de x16xe zit ik ff over te twijfelen.Ik weet niet meer welke stalen pakking we destijds misbruikt hebben bij die van axel zijn blok.
Volgens mij is die er namelijk alleen voor de x18xe1 maar die komt niet overeen qua kop4 april 2011 om 06:08 #17848647Ik dnek niet dat je een reden moet gaan zoeken. Koppakkingen gaan wel vaker stuk.
Of ben je een beetje paranoia geworden omdat iemand ergens heeft gezegd dat een Crooke box slecht zou zijn ofzo? :P4 april 2011 om 20:01 #17848648ik heb de blok 50 000 km geleden al open gehad, omdat de koppakking kapot was,
nu zeiden ze bij de motorenrevisie dat de onderblok misschien gevlakt moest worden dat die geraakt zou zijn,
maar dat is ook niet het geval,en als ik dat zo allemaal lees over die crooke word ik een beetje paranoia ja, maar dat hoeft dus ook niet.
en dat ik de EGR half dicht gemaakt heb lijkt me toch ook sterk he5 april 2011 om 08:21 #17848649FF zoeken bij Spesso en / of Cometic, dat zijn sterkere koppakkingen en leverbaar in verschillende diktes voor het geval je het blok / kop moet vlakken.
Als de Crooke doos er bij 50 dkm ook al opzat, dan zou ik daar zeker even goed naar kijken.
Zelf zou ik de injectoren laten reinigen of vervangen.
Standaard pakkingen gaan erop de x1.xe motoren tussen 100 dkm en 150 dkm zowieso een keer tussenuit.
En EGR afdoppen zou er niet mee te maken mogen hebben, maar wat bedoel je met half dicht?
5 april 2011 om 17:30 #17848650de egr zit er nog wel op, maar het gat aan de zijkant van het spruitstuk heb ik dicht gemaakt
5 april 2011 om 21:39 #17848651Wegens motorwerken wil ik eigenlijk preventief ook gelijk de koppakking vervangen hebben.
(Bang gemaakt door de mythe over de ecopechjes)Maar nou heb ik de x14xe.. kan ik gewoon een stalen spesso pakking voor de x16xe pakken of is die anders?
En hoe zit het met die diktes van die pakkingen, loopt dat wel los of moet je specifiek weer de dikte hebben die er nu ondersteekt.
(afwijkend van originele dikte)
Deze vraag stel ik omdat er een vermoeden is dat de koppakking al eens vervangen is. (nergens schriftelijk terug te vinden)Of zou een spesso koppakking overbodig zijn?
(powerbox, sportnokkenassen, spaghetti, uitlaatje en straks ws chippen)
Wat is eigenlijk het prijsverschil zo grofweg?6 april 2011 om 09:44 #17848652ik zou zo niet weten waar je een stalen koppakking kunt kopen. voor een 1400 of 1600.
maar mocht je een stalen koppakking willen gebruiken is het het beste om wel de kop en onderblok te laten vlakken zodat de pakking goed afsluit.
laat de machine shop dan wel even door geven hoeveel ze er af hebben gehaald want je moet dit opvangen met de dikte van de stalen koppakking.
doe je dit niet dan kan het zijn dat de compressie verhoogt. dus wel belangrijk.maar als je een stalen koppakking wil moet je dus onderblok vlakken en dit houd ook in zuigers er uit en krukas.
dus nieuwe lagerschalen voor krukas en nieuwe zuigerveren voor de zuigers.
nu weet ik niet of je nu ook nog dan de mainstuds en rodstuds moet vervangen.maar als je meer vermogen wil draaien is het wel beter om een stalen koppakking te gebruiken omdat deze meer krachten aan kan dan een normale pakking.
de prijzen hiervan verschillen wel dus.
normale pakking vervangen alleen kost je hooguit eens 300 euro. als je het zelf doet en laat kop vlakken door een machine shop.
stalen koppakking kan al snel oplopen tot 1400 en meer. als je onderblok uit elkaar laat halen door machine shop en motor zelf helemaal stript.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.