Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Stalen koppakking c20xe welke dikte??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2013 om 22:14 #17255317
Hallo,
Welke dikte stalen koppakking
kan ik bestellen voor mijn c20xe??
Zag namelijk dat er div diktes zijnAlvast bedankt
11 februari 2013 om 23:07 #18105814Hangt van een aantal aspecten af.
Welke zuigers rijdt je mee, hoe ver is de kop afgevlakt en met hoeveel compressie wil je zelf gaan rijden met welke doeleinden?11 februari 2013 om 23:27 #18105813Oke…
ik gaat hem gebruiken in de autocross
De kop is al eens gevlakt en ik heb gewoon
standaard zuigers in het blok.12 februari 2013 om 18:10 #18105815Waarom wil je dan een stalen? Je kan ook een z20let koppakking nemen.
12 februari 2013 om 19:47 #18105816Waarom een stalen, dit omdat een vriend dit vertelde.
Maar kon mij niet de reden vertellen waarom.
Ik ga morgen naar een auto mat.zaak
en kijken als ze mij daar verder kunnen helpen met een complete pakkingset12 februari 2013 om 19:52 #18105817dan krijg je ieder geval geen stalen pakking als je via kenteken gaat bestellen ! maar wel een compleet set natuurlijk !
12 februari 2013 om 20:07 #18105818Via kenteken word moeilijk!!
Zoals je iets verder omhoog kon lezen gaat het om een crossauto
en daar zit geen kenteken bij en daarbij
ist een 1300 casco.12 februari 2013 om 22:43 #18105819Pak er een voor een z20let zoals hierboven vermeld…..
Met std zuigers en een iets gevlakte kop moet je je niet te druk maken.
gr13 februari 2013 om 21:00 #18105820Voor een stalen pakking moet de kop ook op een speciale manier gevlakt worden, niet te ruw, maar juist heel glad.
Zoals gezegd lekker een Z20LET koppakking nemen, die heeft edelstalen inserts die uit één stuk zijn gemaakt, kan je geen buil aan vallen…
14 februari 2013 om 00:24 #18105821Thanks mannen
Ik zal op jullie advies z20let koppakking
bestellen trouwens als ik een complete
set bestel is de motor het zelfde dan de c20xe
Op de turbo na dan he en anders vraag ik het wel
ff bij de zaak
Zou eigenlijks vandaag ff langs maar had een
SpoedjeIn iedergeval bedankt!!!
14 februari 2013 om 05:47 #18105822Z20 en c20 zijn 2 totaal verschillende motoren
Je hebt n z20 koppakking nodig en de rest van n c20
14 februari 2013 om 07:43 #18105823Daar was ik al bang voor.
22 februari 2013 om 22:02 #18105824Belangrijker nog is hoever is je blok gevlakt, hoever steken je zuigers boven het dek ?
Maar het is al niet meer nodig ?22 februari 2013 om 22:38 #18105825@mr-turbo wrote:
Belangrijker nog is hoever is je blok gevlakt, hoever steken je zuigers boven het dek ?
Maar het is al niet meer nodig ?Precies, dat zorgt ook voor wat ze in Engeland ‘squish’ noemen. Delen die vlak zijn van de kop en die de zuiger bijna raken zorgen voor een gunstige verbranding omdat daardoor een werveling ontstaat richting de bougie. De zich daar tussen bevindende benzine en lucht wordt als het ware er tussen uit gestampt en kan maar één kant op, naar het midden…
Goede ‘squish’ schijnt een behoorlijk verschil te kunnen maken in vermogen en rendement (zuiniger), alleen loop je eerder het risico dat bij slijtage van de krukas/drijfstang lagers op den duur de boel mekaar gaat raken.
vhttp://www.nrhsperformance.com/tech_squish.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 februari 2013 om 10:19 #18105826Zaterdag as komt de auto in de garage testaan
Dan halen we de kop met geschuurde oliekanaal
er af..
Kunnen we dan ff bekijken hoever de zuigers eruit komen
ik heb een andere kop op de kop kunnen tikken die pas gereviceerd
is en de externe oliekanaal omleiding heeft..
Daar ben ik al heel blij ben scheelt weer een reparatie!!
Hou jullie wel ff op de hoogte!!25 februari 2013 om 10:34 #18105812Hou je er dan wel rekening mee dat c20xe 2 verschillende lengtes kopbouten heeft. Dus als je een andere kop plaatst, wil niet zeggen dat je dezelfde lengte bouten moet hebben als die eruit komen.
Let hier goed op!
25 februari 2013 om 11:15 #18105827Bedankt,
heb hier rekening mee gehouden door de zelfde kop
te kopen ook een ks700 van gm
Maar tips zijn welkom ik doe het liever goed dan dat ik twee keer moet
Onder de noemer:spijt is wat de koe schijt!!!25 februari 2013 om 13:42 #18105828Ondanks dat het alle 2 ks700 zijn kan er dacht ik toch nog verschil tussen zitten. Maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik zou gewoon als je de kop eraf heb er een kopbout in doen en dan kijken hoever hij onder je kop uitsteekt, en dit zelfde bij die andere kop. Kan je precies zien of ze bij beide koppen net zover uitsteken. Zo niet, dan moet je dus een langere of kortere versie kopbouten hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.