Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › stadalone ecu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2012 om 18:25 #17251970
hallo
ik zit met de gedachte om in de toekomst een standalone ecu op me auto te zetten
ik rij een astra coupe z20leh
zit met de vraag welke ik nou het beste voor mijn auto zou kunnen aanschaffen
je hebt verschilende merken het liefst een pnp maar als het niet anders kan
en hoe zit het met de bestaande ecu vervalt die dan helemaal of want org ecu stuurt volgens mij meerdere dingen aan dan alleen de motor
wie kan mij hier meer over vertellen en met wat prijzen en merken komen3 september 2012 om 20:28 #18063233ja dat is best lastig.
er zijn zoveel merken en zoveel verschillende meningen.Een aantal van de bekende ecu’s zijn:”
DTA
Vems
KMSdit zijn wel de merken die ik het vaakst tegenkom.
pnp is er niet veel te krijgen.Vems heeft voor een aantal modellen een pnp ecu.
Kijk alles heeft zijn voor en tegen.
De een heeft NL support, de andere wordt door vele tuners ondersteund, en sommige maar door een enkeling.Prijzen tja, afstellen zit vaak tussen de 700 en 1200 euro.
Afhankelijk van de eisen. Wil jij meerdere maps dan wordt het duurder.Ecu’s verschillen ook tussen de 700 en 2000 euro.
Ook weer welke optie’s vind je belangrijk en wat wil je bereiken.
Ook kun je wel besparen op het laten bouwen van een kabelboom als je zelf handig bent.30 september 2012 om 20:43 #18063234Stuur Arjo van de Beemt eens een pb, hij heeft hier ervaring mee.
Je hebt origineel elektrisch gaspedaal in je auto toch?
30 september 2012 om 21:23 #18063235En de grote vraag; waarom wil je het? Als hebbedingetje of omdat je het nodig hebt omdat je originele systeem het niet meer bij kan benen? Anders kun je wellicht beter je originele systeem op de bank laten mappen bij een expert namelijk.
6 oktober 2012 om 00:22 #18063226Bij jouw auto zou ik lekker de originele motronic laten zitten.
Die kan makkelijk afgesteld worden op hoge vermogens en heeft een goeie klopsensor.
Dus ga niet tobben en onnodig geld uit geven.
Wel afstellen bij Klasen Motors scheelt weer een onderblok.MVG André
6 oktober 2012 om 20:48 #18063228@Andre Botter wrote:
Bij jouw auto zou ik lekker de originele motronic laten zitten.
Die kan makkelijk afgesteld worden op hoge vermogens en heeft een goeie klopsensor.
Dus ga niet tobben en onnodig geld uit geven.
Wel afstellen bij Klasen Motors scheelt weer een onderblok.MVG André
ja daar zeg je wat makkelijk afgeseld worden kost me elke keer een dag om naar duitsland te moeten
zat er aan te denken om het te laten doen ik kan dan dichter bij huis me auto afstellen7 oktober 2012 om 20:07 #18063227Elke keer?
Wat ben je allemaal van plan dan?14 oktober 2012 om 11:15 #18063232@opelfreakmartin wrote:
hallo
ik zit met de gedachte om in de toekomst een standalone ecu op me auto te zetten
ik rij een astra coupe z20leh
zit met de vraag welke ik nou het beste voor mijn auto zou kunnen aanschaffen
je hebt verschilende merken het liefst een pnp maar als het niet anders kan
en hoe zit het met de bestaande ecu vervalt die dan helemaal of want org ecu stuurt volgens mij meerdere dingen aan dan alleen de motor
wie kan mij hier meer over vertellen en met wat prijzen en merken komenje heb een pm ;)
14 oktober 2012 om 12:12 #18063231Je kan het ook hier neer zetten als je wilt, dan heeft iedereen er iets aan :D
14 oktober 2012 om 16:31 #18063230indd ik wil dit jaar ook een kdfi of kms setje kopen ;)
14 oktober 2012 om 17:07 #18063229stuur mij een pm met je vragen,er zijn op het forum wel meer mensen die hier over genoeg info hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.