stabilisatorstang vragen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum stabilisatorstang vragen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Anoniem

Ja de stangetjes heb ik gedaan van de voorzijde… De rubbers doe ik binnenkort ook. Volgens een vriend van me die monteur is valt het reuze mee en is het simpel zelf te doen..

Eddyvec C
      Deelnemer

@pixels66 wrote:

Ja de stangetjes heb ik gedaan van de voorzijde… De rubbers doe ik binnenkort ook. Volgens een vriend van me die monteur is valt het reuze mee en is het simpel zelf te doen..

Zou je daar een how to van kunnen maken. De mijne kraken ook verschrikkelijk. Dan kan ik de mijne ook vervangen

Anoniem

Misschien wel, ff kijken of ik daar tijd voor heb.. Maar de stangen en rubbers wijzen zich vanzelf hoor.. Simpel te doen!

kawamanCP

rubbers kan je best vervangen door PU rubbers

bv van whiteline http://www.whiteline.com.au/
            distributeur benelux van whiteline http://www.whiteline-benelux.eu/en/contact.html

Anoniem

Want??

Andere vraag, wat zou er gebeuren als je een 16 mm stang hebt en 17 mm rubbers plaatst, hoeveel kwaad kan dat?

kawamanCP

Omdat Pu nooit meer gaat kraken ;-) en bij dikkere stangen zien de rubbers meer af dus is PU echt 10 keer better en strakker en slijt minder hard.

jraaf
                Deelnemer

Heb powerflex er onder. Dik tevreden over.
                  In antwoord op je vraag over 16 mm stabistang met 17mm stabirubbers….
                  Niet doen! Geeft speling en daardoor een vermindering in functie van de stabistang en dus meer rolneiging van je koets in bochten en bovendien een mindere werking van je schokbrekers.

Groet jraaf

Anoniem

Vandaag dus ff deze jongens vervangen, stabistangetjes achterzijde:

Je moet de rubbers op de stang drukken, dat is lastig, behalve als je het rubber lang onder heet water houdt, wordt ie lekker zacht van.. Aan de oude was met de hand bijna geen speling of iets te merken… In de bankschroef vastzetten en heen en weer halen, dan voel je wel wat..

Toch is de rammel nu weg, toppie dus!

Leuk detail overigens: volgens de dealer moeten de rubbers 16 mm zijn met mijn kenteken.. Ik heb even opgemeten, de stang is gewoon 17 mm… mijnautoonderdelen.nl heeft dus gelijk.. Overigens waren die rubbers nog goed..

Rubbers aan de voorkant gelijk ingespoten met blanke tectyl, en het gekraak lijkt nu weg te zijn!!!!

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.