stabilisatorstang

Forumindex Forums Modellen Corsa stabilisatorstang

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    sidney46

hee,

Ik heb al een tijdje dat mn auto een “kloink” of bonk geluid maakt rechtsvoor.

Nu heb ik net even onder mn auto gekeken en nu zie ik dat die stabilisatorstang rechts en links ergens door heen gaat, en daarboven een rubbertje zit(beetje onduidelijk i know).

Maar goed, daar waar die doorheen loopt heeft ie rechts speling. en links niet. Maar zou het bonk geluid daarvan komen, of zullen het gewoon de rubbers zijn?

Want ik heb niet zo`n trek in een hele nieuwe stabilisatorstang. Die ik overigens nergens kan vinden op internet.
      DUs misschien heeft iemand er hier nog 1 in de aanbieding??
      Anders koop ik gewoon alleen rubbers namelijk.

Groeeten

Klopper

Stabi-stang gaat niet gauw kapot gelukkig, daarom worden ze niet zoveel verkocht.

Om welke Corsa gaat het? A? B? C? D?

BlueAstraG

Een stabilisatorstang geen trek in?

Die dingen vind je al vanaf €10,- p.s, beetje afhankelijk van de auto.
          Voor elke auto zijn ze te verkrijgen.

sidney46

Het is een corsa b gsi.

En ik dacht eigenlijk dat het iets van 150 kostte na even op internet te hebben gezocht.

maar okee dan ga ik vanmiddag maar even langs de dealer. Hun kunnen er vast wel aan komen.

corsa14slow
            Deelnemer

imitatie merken zijn ook goed hoor.
              sloop is ook goed, en kost ook de kop niet ;)
              en je kunt beter eerst de rubbers vervangen en als dat niet werkt pas de stang… kost minder :thumb

2e-c14nz

Stuurt je auto ook anders? Een beetje ”vaag” rijgedrag, bijvoorbeeld dat je veel aan je stuur moet draaien voordat je door een bocht gaat? Dan zouden het je stuurkogels kunnen zijn, mocht hier speling op zitten dan zou dit wel bij de apk opgemerkt moeten worden, tenzij het natuurlijk hierna pas is gaan spelen.

BlueAstraG

Via de dealert je onderdelen zou ik niet aanraden. Betaal je de hoofdprijs.

Maar aan de andere kant, ik zie je bij de dealert al aan komen lopen met je via internet zelf opgezochte stabilisatorstang :ass

Mijn reparaties laat ik bij een beunhaas doen. Dus ik heb misschien makkelijk praten.

kaneelschep
                  Deelnemer

Die stang gaat echt niet kapot hoor ;)
                    Dus gewoon nieuwe rubbers kopen. Kost geen bal en is zo gefixed.
                    Nooit zomaar naar de dealer gaan… Eerste even prijzen vergelijken!
                    mijnautonderdelen.nl winparts.nl er zijn zat plekken om dat te kopen..

BlueAstraG

Winparts en Mister-auto vind ik persoonlijk goede sites. Daar bestel ik regelmatig.

Edit: wel even goed opletten of het onderdeel wel écht passend is voor jouw auto. Zoeken op zowel kenteken als specificaties van je auto handmatig invoeren, krijg je wel eens (iets) afwijkende onderdelen.

sidney46

Hallo,

Ik heb al op mister-auto/winparts en andere sites gezocht.
                        Maar het probleem is dus dat ik voor een gsi nergens iets kan vinden vreemd genoeg.

Maargoed ik bestel wel eerst alleen rubbers ja.

Want in die ophanging zit toch duidelijk speling, omdat ie dunner is op het gedeelte waar die vast moet zitten. het is afgebrokkelt.
                        En aan de andere kant niet, en daar zit die nog goed vast.

corsa14slow
                        Deelnemer

wat is er afgebrokkeld? ik heb vandaag nog van m’n corsa b, men stabilisatorstang in de handen gehad en ik weet dat deze vast zit in de bouten van de fusee en er zitten voor 6 bouten en voor de rest bestaat de stang uit 2 stangetjes en deze zitten vast met klemmen en rubbertjes (als ik me het nog goed herinner)
                          misschien en stabilisatorstang compleet van de sloop? deze kan echt niet veel kosten…

BlueAstraG

Ook niet te vinden via kenteken kerel????

sidney46

nou kijk. de stang zelf gewoon. stel hij is normaal 20mm. dr is gewoon 3mm afgebrokkelt. door roest en dergelijke.

En nee ik kan het echt niet vinden. Ik kan alleen rubbers vinden. maar ik ben er achter gekomen dat alleen rubbers vervangen ook het probleem verhelpt.

bedankt voor de reacties :thumb

Klopper

Als je echt een stang nodig hebt, kan je beter naar de sloop gaan, en deze dan even schoonmaken (en eventueel opnieuw spuiten, mocht je daar behoefte aan hebben)…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.