Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › SR tellerset aansluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2009 om 18:53 #17215645
Hallo allemaal,
Ik heb laatste een set SR meters gekocht voor mijn Kadett. Nu wil ik deze gaan aansluiten, maar ik loop tegen een probleem aan. Er zitten in het totaal 6 aansluitingen achter op de meters. De eerste gaat nog wel, dat is namelijk het lampje, daarna loop ik vast.
Achterop zitten 5 pinnetjes in een halve maan. Ik heb zo’n vermoeden dat ik hier alles op moet aansluiten. Als ik in mijn schema tel het aantal aansluitingen kom ik ook uit op vijf. Ik bespeur een patroon :hmmz
Ik heb uit het schema op kunnen maken dat de aansluitingen als volgt zijn:
- Een voeding vanuit de zekeringenkast.
- Een aansluiting vanaf de “nieuwe” SR oliedruksensor. (met 2 aansluitingen)
- Een draad voor de temperatuur.
- Een draad voor de tank.
- En als laatste nog een draad waarvan ik eigenlijk niet kon herleiden waar ik deze op moet aansluiten.
Ik weet dus zo goed als wat ik moet aansluiten, alleen op welk pinnetje is mij een raadsel. Als iemand meer weet dan hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank,
Groetjes,
Guido
1 januari 2010 om 22:39 #17580172Wat is de kleur van die laatste draad ?
2 januari 2010 om 10:36 #17580173dat is dus het punt, dat weet ik niet
maar ik ben er inmiddels achter dat dit de massa is.
het enige wat ik nu nog moet weten is welke draad ik op welk pinnetje moet aansluiten om te zorgen dat het allemaal werkt.
3 januari 2010 om 10:33 #17580174origineel gepost door Gsmits
dat is dus het punt, dat weet ik nietmaar ik ben er inmiddels achter dat dit de massa is.
het enige wat ik nu nog moet weten is welke draad ik op welk pinnetje moet aansluiten om te zorgen dat het allemaal werkt.
heb je niet de orginele stekker dan?? de stakker die van het dash af komt past wel maar mist 1 kabel
als je hem open schroeft kun je heel goed zien waar de sporen lopen dan weet je welke kabel je moet hebben3 januari 2010 om 12:19 #17580175kun je hier wat mee ?
3 januari 2010 om 15:06 #17580176guus dankje wel,
ik had de set zelf al open geschroefd en kwam op het zelfde uit, dus nu moet het bijna wel goed zijn
4 januari 2010 om 20:44 #17580177hee deze sr meterset heb je van mij gekocht
succes er mee:thumbup5 januari 2010 om 17:46 #17580178Ja bedankt! :D
inmiddels zit ie in de auto doet het alleen nog niet zo goed.
meeste klokje hebben nog wat kuren. en de toerenteller is aan de drugs geloof ik want die springt alle kanten op.
maar daar ben ik nog mee bezig. :D
5 januari 2010 om 18:22 #17580179Heb je voor de olie niet ook een andere sensor nodig?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.