Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › spuiten in de dorpel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2010 om 11:52 #17222852
heey allemaal
had ff een vraag en benieuwd hoe iedereen dat doet.
als je nou een stukje in je dorpel heb gelast dan kan je hem daarna mooi aan de buiten kant spuiten om te verkomen dat hij weer gaat roesten natuurlijk.maar hoe doen de meeste dat van jullie in de dorpel??
als sommige het al unberhoud doen.
is toch eigelijk een plek waar je onmogelijk kan komen met je spuitbusje:P25 juni 2010 om 12:07 #17691962AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je niet van die gaatjes zitten onder in de dorpel? En voor het achterwiel zitten er 2, tussen de deuren, bij de binnenbekleding in de kofferbak voor de achterschermen. zitten bij de Astra F allemaal dingen om je spuit er door te doen voor de tectyl.
(Spuitbus van valma?? met zo’n verlengstuk erbij is er goed voor.25 juni 2010 om 12:56 #17691963heb zelf ook zo’n spuitbus tectiel met zo’n slangetje eraan.
spuit alle kanten op, perfect spul.
maar was benieuwd hoe de rest dat doet.
of ze het ook op deze manier doen of een andere manier hebben25 juni 2010 om 15:42 #17691964tectiel naar binnen spuiten is niet de oplossing, je kunt het beste oude afgetapte olie pakken van een vrachtwagen en deze met een slangetje met een compressor er in blazen, tot de olie uit alles gaatjes en hoekjes komt, wel even wat er onder leggen, dit heb ik ook bbij de dorpels etc gedaan.
met warm weer loopt de olie overal naartoe, zodat alles wordt gedekt.dit is mijn techniek;)
succes
25 juni 2010 om 15:43 #17691965ik ga, alvorens de auto naar de spuiter gaat, diverse gaten boren in de dorpels,
waar ik dus de tectyl in ga spuiten.gaatjes dicht lassen, en klaar is kees.
25 juni 2010 om 16:02 #17691966Ik maak in de rekord dorpels een paar gaten waar ik afdichtdoppen in stop. De nieuwere wagens hebben dit ook.
Dopje er uit, spuiten met shizzle…en dopje er weer op:thumbup26 juni 2010 om 08:24 #17691967origineel gepost door Emiel-Manta
ik ga, alvorens de auto naar de spuiter gaat, diverse gaten boren in de dorpels,
waar ik dus de tectyl in ga spuiten.gaatjes dicht lassen, en klaar is kees.
ja dit heeft geen zin,na tectiel weer lassen:o
mag je blij wezen dat de boel niet in de fik vliegt.
idd wat fearles zegt gaten boren en dan afdoppen,zo kan je ieder jaar weer opnieuw tectiel inspuiten.
en afgewerkte olie lijkt me ook geen goed plan.
ivm siliconen als je hem ooit weer eens wilt spuiten26 juni 2010 om 08:39 #17691968ik doe altijd ML coating. dit is speciaal voor holle ruimtes. ik heb een spuit op de compressor waar ik een ML bus onder schroef. hier zit een slangetje aan. er is mij ook wel eens geadviseert om door de ML wat afgelopen olie te mengen.
het werkt in ieder geval heel goed, ik heb hier nu ook een kadett staan die in het verleden een goede ML behandeling heeft gehad. en dat kun je merken, dorpels etc 100% hard.
26 juni 2010 om 14:16 #17691969als je het echt goed wilt,dan is dit het top product.
26 juni 2010 om 14:55 #17691970als je tectiel neemt dan wel de blanken en niet de zwarte
26 juni 2010 om 16:20 #17691971Zwart is voor de buitenkant.
ml/wax is voor de binnekant.
als je over een compressor beschikt zou ik geen spuitbus nemen,maar een patroon voor in een vloeistof beker.dit is de helft goed koper en je kan met de compressor onder hogeredruk verder in de koker sprayen,je raakt dan echt alles.
27 juni 2010 om 07:51 #17691972wij doen de blanke ook aan de buiten kant
27 juni 2010 om 08:58 #17691973origineel gepost door GREY ILLUSION
origineel gepost door Emiel-Manta
ik ga, alvorens de auto naar de spuiter gaat, diverse gaten boren in de dorpels,
waar ik dus de tectyl in ga spuiten.gaatjes dicht lassen, en klaar is kees.
ja dit heeft geen zin,na tectiel weer lassen:o
mag je blij wezen dat de boel niet in de fik vliegt.
idd wat fearles zegt gaten boren en dan afdoppen,zo kan je ieder jaar weer opnieuw tectiel inspuiten.
en afgewerkte olie lijkt me ook geen goed plan.
ivm siliconen als je hem ooit weer eens wilt spuitenhaha, nou zo groot hoeft zo’n gat niet te zijn,
kwestie van punten ;) daar gaat niets van branden hoor ;)afdoppen vind ik persoonlijk zonde, omdat m’n auto gewoon clean moet worden, daar passen afgedopte gaatjes niet in :P
27 juni 2010 om 10:43 #17691974Het is de onderkant van de wagen, wie gaat er nou op zn knieen je wagen bekijken…dat zou echt mierenneuken zijn:jerry
Dr zijn hele nette rubber dopjes te krijgen, dan valt het niet eens zo erg op.28 juni 2010 om 06:19 #17691975misschien is dat dan toch nog wel een leuke optie ja.. :hmmz
en m’n manta heeft daar trouwens sowieso al gaatjes in zitten, voor de sideskirt bevestiging.
dan zie je daar achteraf niets meer van inderdaad!volgende keer toch maar even wat verder nadenken :P
28 juni 2010 om 07:11 #17691976mijn 2e d kadett heeft ook overal in de deursponningen kleine rubberen dopjes, stoort mij niet, en het helpt echt heel goed.
nadeel is bij ML dat je auto 2 weken lang een gigantische ML geur heeft van binnen, aangezien dat spul met goede compressor druk echt overal komt.:jerry
28 juni 2010 om 20:48 #17691977klopt inderdaad,
ik moet op ‘t werk ook pre-wax behandelingen bij vrachtauto’s uitvoeren.
ook gewoon op 8bar, met een flinke spuit.
hoor wel vaker dat de geur lang blijft hangen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.