Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Spuit niet in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2011 om 19:50 #17240657
Hallo ik heb intussen mijn 3.0 12v injectie vonkend alleen spuit hij geen benzine in via de injector.
Ik heb ook vanaf de computer nog een aansluiting over waar een bruine en blauwe draad aan zit.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,
Emile
11 juli 2011 om 20:42 #17910275blauw is dus de voeding voor de benzienepomp.
en bruin is bij opel nog steeds massa ;)13 juli 2011 om 15:13 #17910276Oke maar de benzine pomp werkt want die spuit benzine door de leidingen.
hier een foto.
Uploaded with ImageShack.us
En de link van de foto als hij niet werkt: http://imageshack.us/photo/my-images/714/10042011059.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar wat kan ik nog meer controleren waar de oorzaak van het niet inspuiten ligt?
Groeten
13 juli 2011 om 18:18 #17910277AnoniemLid sinds:
1 January 1970@EmileManta wrote:
Oke maar de benzine pomp werkt want die spuit benzine door de leidingen.
hier een foto.
Uploaded with ImageShack.us
En de link van de foto als hij niet werkt: http://imageshack.us/photo/my-images/714/10042011059.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar wat kan ik nog meer controleren waar de oorzaak van het niet inspuiten ligt?
Groeten
kan t zijn dat de groen draad die van de bobine
via de computer naar de toeren teller gaat ontbreekt???
of niet aangesloten is bij de computerwant dan gaan je injectoren niet open ;)
13 juli 2011 om 20:48 #17910278Dan zou ik deze draad op de toerenteller bij de bobine moeten aansluiten?
Het zou misschien wel kunnen want ik heb er een andere ontsteking op gezet die niet via de computer loopt.
Als ik op deze draad een constante + zet zouden de injectoren dan ook benzine moeten spuiten?
Groeten!
13 juli 2011 om 21:30 #17910279AnoniemLid sinds:
1 January 1970@EmileManta wrote:
Dan zou ik deze draad op de toerenteller bij de bobine moeten aansluiten?
Het zou misschien wel kunnen want ik heb er een andere ontsteking op gezet die niet via de computer loopt.
Als ik op deze draad een constante + zet zouden de injectoren dan ook benzine moeten spuiten?
Groeten!
ben bang dat dat niet goedkomt
maar das meer n vermoeden dan dat ik t cker weet14 juli 2011 om 15:39 #17910280Heeft iemand anders nog ideeen om hem aan het spuiten te krijgen?
18 juli 2011 om 08:24 #17910281of zou het misschien mogelijk zijn dat iemand even doormeet bijvoorbeeld of deze aansluiting op de groene draad bij de bobine zit? ( toerenteller draad )
Alvast bedankt!
1 augustus 2011 om 20:11 #17910282De luchtweger heeft heel aan het begin van de beweging een contactje die een relais aanstuurt waarop de benzinepomp gaat draaien. Heb je gecontroleert of dat allemaal goed werkt ?, want zonder benzinedruk is geen inspuiting van benzine mogelijk. Vanuit datzelfde relais wordt ook de 12V voeding naar de inspuitnozzels vrijgegeven. De massa aansluitingen (witte draden) worden geschakeld via de insjectiecomputer (CPU). Je kunt eenvoudig controleren door bij ingeschakeld contact, met de hand de luchtweger iets in te drukken, via de opening als je de dikke rubber haakse verbindingsslang even losneemt van de luchtweger. Dan moet meteen de benzinepomp gaan draaien en een relais horen inschakelen, dat is goed hoorbaar bij de motor.
PS. Ik neem aan dat jouw inspuitsysteem werkt zoals bij de meeste Opels.Tenslotte gaat er een draad vanaf de CPU gecodeerd nr.1 naar de bobine.
Succes, Marius2 augustus 2011 om 08:02 #17910283Probeer eens een andere computer, dit probleem had ik een 1 jaar geleden ook !
Heb alles toen nagemeten maar kon niets vinden andere computer eraan en hij liep weer.
Ik weet niet waar je woont maar ik heb er nog een liggen om te proberen.9 augustus 2011 om 18:06 #17910284@ marius:
Ik heb wel benzine druk en de benzine pomp draait wanneer hij op contact staat.
De rest zal ik eens gaan bekijken en meten. ( bedankt! )
Wat jij zegt dat er een draad van de cpu naar de bobine loopt,, dat zal dan de draad zijn die op de foto staat lijkt mij.@ noci:
Bedankt voor je aanbod ik probeer nog even wat dingetjes en kan misschien later contact met je opnemen?
Bedankt voor de reacties,, andere reacties zijn ook welkom.
Groeten, Emile
12 augustus 2011 om 15:59 #17910285Oke ik krijg nu spanning op de injectoren alleen valt hij nog niet weg.
Het lag aan deze stekker hier onder,, wie kan mij vertellen hoe deze aangesloten moet worden?
Het is een zwarte, rode en groene draad. met de zwarte schakel je het relais in en volgens mij is er 1 voor het uitslaan voor de benzine pomp ofzo?Uploaded with ImageShack.us
Alvast bedankt!
12 augustus 2011 om 19:56 #17910286Moet de auto (Manta?) nog omgekeurd worden op 6 cilinder?
Motorsteunen :hmmz :hmmz :???: :???:
13 augustus 2011 om 14:36 #17910287Ja klopt ja, de orginele motor steunen van de manta heb ik weer gebruikt.
Wie o wie kan mij vertellen waar deze 3 aansluitingen voor bedoeld zijn?
16 augustus 2011 om 20:21 #17910274Dag Emile,
Helaas voor jou heb ik deze steker niet, ik heb nl. een Monza 2.5E met L-Jetronic. Dus kan ik je niet aangeven waarvoor deze plug is. Kun je meer gegevens aanleveren wat voor inspuitsysteem je precies hebt een LE-Jetronic of L-Jetronic, de schema’s zijn verschillend.
Groet, Marius16 augustus 2011 om 21:44 #17910273de zwarte is voor contackt plus de rode gewoon op de plus en de groene aan de groene van de bobine
27 augustus 2011 om 15:24 #17910288Alle elektra is goed aangelegd.
Wat nu bleek is dat de luchtmassa meter verkeerd om zat :wtfNu nog de kleine puntjes op de i zetten zoals temp meter en oliedruk sensor aansluiten.
Hij loopt als een zonnetje zo mooi :afro
Nogmaals bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.