Forumindex › Forums › Modellen › Omega › spruitstuk lekt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2010 om 16:57 #17223965
Heb sinds gisteren een lekkend uitlaatspruitstuk, links.
ben vandaag bij kwikfit geweest en deze hebben me laten zien dat een bout afgebroken is, (je ziet de schroefbraad nog zitten maat krijg er geen bout op).
op mijn vraag van wat dat ging kosten.
Ik weet het niet sterker nog ze willen er niet aan beginnen volgens hun erg veel werk.26 juli 2010 om 17:05 #17704310ja klopt want de motor moet eruit. Met een beetje moeite moet het van onderuit ook kunnen.
Gr Jack
26 juli 2010 om 17:07 #17704311Ik heb dat probleem (helaas) ook
Bij mij word het uitboren en je kan er alleen bij met een haakse tol
Dus word lekker tobben :thumbdown
En mocht dat nou niet lukken moet bij mij de kop er vanaf en dan op de werkbank uitboren
26 juli 2010 om 17:11 #17704312:o
26 juli 2010 om 17:53 #17704313ah, kwikfit…
Maar wat voor motor dan ? Je avatar doet geloven een A-Omega nl.26 juli 2010 om 18:24 #17704314Uit je verhaal begrijp ik dat het tapeind is afgebroken, hier zou een moer op moeten.
Met een beetje mazzel krijg je die er nog wel uit maar dan zal eerst je spruitstuk eraf moeten.
De linkerkant (bestuurderskant) is een lastig verhaal omdat het daar helemaal is vol gebouwd.
Ik hor verhalen dat de motor eruit moet of in ieder geval een stuk omhoog maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Het gaat hier trouwens om een MV6 uit 1995 dacht ik.
26 juli 2010 om 20:10 #17704315origineel gepost door Jerremy
Maar wat voor motor dan ? Je avatar doet geloven een A-Omega nl.Ja, die gedachte bij de avatar had ik ook meteen. Hebben we het over de Omega-A, dan vallen alle CIH-motoren af (2,4 2,6 en 3,0 de uitlaat rechts) en blijven de OHC-blokken over (1,8 en 2,0) (de diesel eventjes niet meegerekend) Bij de OHC’s kan het toch niet echt een probleem zijn om het spruitstuk te demonteren, ruimte genoeg.
Bij de Omega-B’s zitten er meer uitlaatspruitstukken links, de V6-en schijnen inderdaad nogal lastig te zijn, heb ik al vele malen gelezen.
Maar ja, bij KwikFit moet je eigenlijk maar op voorhand geen “moeilijke” vragen stellen :puke
Andrew
26 juli 2010 om 21:27 #17704316moet de avatar nog vervangen dat was de vorige 2.4i
Het betreft nu een Omega B, 2.5i V6 uit ’95
26 juli 2010 om 22:26 #17704317het is te doen met het juiste matreaal.
26 juli 2010 om 22:38 #17704318vanaf boven of onder?
27 juli 2010 om 13:08 #17704319Vanaf boven maar blijft handen schaafwerk.
Suc6 ermee.
Gr Jack
28 juli 2010 om 21:40 #17704320hoe krijg je de draadeindes eruit gedraaid?????
29 juli 2010 om 10:05 #17704321origineel gepost door gierka
hoe krijg je de draadeindes eruit gedraaid?????Je schrijft dat je de schroefdraad nog ziet zitten maar er geen bout meer op kunt draaien. Nou is het sowieso lastig om een bout op schroefdraad te draaien :P je zult wel een moer bedoelen. Als het spruitstuk weggenomen is, denk ik dat er dus nog een stukje tapeind uit de kop steekt. Misschien kun je er nog net 2 dunne moeren opzetten en die tegen elkaar vastdraaien, met een beetje mazzel komt het hele tapeind eruit als je beide moeren met een dop pakt. En anders voorzichtig een griptang erop zetten als daar plek voor is. Tja, de laatste optie is uitboren, maar of dat met een ingebouwde kop gaat lukken ???
Andrew
29 juli 2010 om 10:08 #17704322Als het draadeind nog een stuk uitsteekt als je het spruitstuk eraf haalt is dit nog wel te doen denk ik, alhoewel het niet makkelijk zal gaan. Dan kun je er idd evt 2 moeren op draaien of met de griptang erop.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.