Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Spotgoedkope Kadetts?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2009 om 17:14 #17209866
Ik ben op het moment aan het rondkijken voor mijn eerste auto’tje, en daarbij viel het me op dat er op Marktplaats spotgoedkope Kadetts staan. Prijzen vanaf slechts €200,-, ook bij occasion-dealers… Hoe betrouwbaar zijn die bakkies? Ik ben op zoek naar een simpele auto waar ik het e.e.a. in kwijt kan (ben bassist) en die een beetje lekker en zuinig rijdt. Ik heb ook niet zo’n zin om elke maand aan het klussen te zijn aan het ding.
O, en kom a.u.b. niet aan met het verhaal dat ik “toch nog maar even wat meer geld uit moet geven aan een auto”, dat weet ik zelf ook wel.
19 mei 2009 om 17:17 #17482986Nee, ik kom met een ander verhaal, hoe groot is je basversterker??? Ik zou dan kijken voor een station of een combo….
Betrouwbaar zijn ze nooit, maar even proefritje, niet te veel rammeltjes en heel belangerijk, genoeg APK…..19 mei 2009 om 17:32 #17482987origineel gepost door BassAgent
Ik heb ook niet zo’n zin om elke maand aan het klussen te zijn aan het ding.O, en kom a.u.b. niet aan met het verhaal dat ik “toch nog maar even wat meer geld uit moet geven aan een auto”, dat weet ik zelf ook wel.
Ik doe het toch: wat verwacht je voor 200 euries? Met een wat duurdere auto moet je al mazzel hebben, laat staan met één van 200 euries,
Als je mazzel hebt dan kan je meerdere jaren voor niets rijden, maar je moet mazzel hebben, en een beetje verstand van zaken hebben kan ook geen kwaad.
Ik heb 3 jaar geleden een nissan aan een vriend gegeven, en die rijd 3 jaar zo goed als probleemloos, dus het kan wel19 mei 2009 om 17:48 #17482988mijn 1e auto was een Corsa van weinig geld…
Ik ben zelf monteur dus als er wat is regel ik het zelf…..dat scheelt ook een hoop.Een auto van 200 euro kan wel wat wezen…maar een kadettje??
Goed kijken naar de roest….voor de rest kan er niet zoveel mis zijn aan een opeltje…19 mei 2009 om 19:04 #17482989als je iets eerder was geweest had ik voor 650 een e kadett sedan met een 1.6i blok.uit 89 zonder roest of schade.met apk tot 3-2010.heb ik gister verkocht.
19 mei 2009 om 20:31 #17482990origineel gepost door calibra-91
als je iets eerder was geweest had ik voor 650 een e kadett sedan met een 1.6i blok.uit 89 zonder roest of schade.met apk tot 3-2010.heb ik gister verkocht.das 3x zoveel als ie uit wil geven ;)
voor 200 euro is het gewoon geluk hebben…
maar dat wil niet zeggen dat er niets voor te koop is.
zoek een auto die gewoon niet gewild is of die al heel lang bij een autobedrijf staat..
en als je zelf een beetje verstand van auto’s heb of vrienden die je kunnen helpen kun je heel goedkoop rijden. en toch iets leuks rijden…
19 mei 2009 om 21:17 #17482991mijn tussendoor auto was ook een kadett van 200 euro met nieuwe apk:D.
was in het begin niet zo snel maar op laatst wel effe 190kmh met die ouwe 13s en heb in dat jaar allen een kleppendeksel vervangen meer niet.
dus er zijn wel betrouwbare goedkope auto’s opel’s en mijn eerste auto (opel ascona 18s) heb ik ook een jaar gehad en die heb ik gekocht voor 150 euro en nooit een sleutel opgezet:D.
dus succes met zoeken ze zijn er wel.
gr marcel19 mei 2009 om 21:58 #17482992origineel gepost door Rooie Richie
Nee, ik kom met een ander verhaal, hoe groot is je basversterker??? Ik zou dan kijken voor een station of een combo….
Betrouwbaar zijn ze nooit, maar even proefritje, niet te veel rammeltjes en heel belangerijk, genoeg APK…..Ik heb maar een kleine versterker (niet zo’n grote koelkast) en ik weet dat-ie in kleine auto’tjes past (vaak genoeg gedaan). Dus daar zou ik het niet om laten.
@astra tje: Ik zeg niet dat ik niet meer wíl uitgeven. Maar een prima rijdende auto voor zo weinig geld is natuurlijk altijd lekker.20 mei 2009 om 05:47 #17482993ik denk dat je van een kadett van 200 euro niet te veel moet verwachten, vaak is er dan wel een aantal dingen mis. als je budget ong. 600 euro is denk ik dat je nog wel eens kans hebt op een goeie. Maar je weet het natuurlijk nooit.
20 mei 2009 om 08:24 #17482994Let vooral op roest, dat is vaak de reden dat Kadettjes op de sloop eindigen…
Voor iets meer (idd rond de 600 euro) maak je al meer kans een knappe kadett te kopen. Kijk naar het (regulire) onderhoud wat er aan zit te komen, en koop er een met een verse APK.
20 mei 2009 om 18:26 #17482995ik weet er 1 voor 500.. een sedan 1.4i waar net voor 400 euro aan verspijkerd is…
goeie apk erop en goed rijdend.. nwe dorpels..
ziet er niet zo heel netjes uit maar rijdt perfect!
22 mei 2009 om 15:16 #17482996je kan wel betrouwbare kadettjes kopen voor weinig geld.. ik heb mijn sedan 1.6i ook voor 200 euro gekocht .. ben ik al mee naar parijs geweest en al een keer mee naar duitsland.. perfecte auto niks op aan te merken…
en nou heb ik een maand of 2 terug een cabrio gekocht voor 400 euro…
is ook een super betrouwbare auto… ga ik binnen nu en een week of 5 ook mee op vakantie naar oost duitsland.. ook een perfect ding..maar goed. je kan ook een miskoop doen.. ik heb nu 2 keer mazzel gehad.. maar had ook wel pech kunnen hebben… maar de meeste dettjes zijn kwa blok wel goed…
succes
2 juni 2009 om 16:03 #17482997je moet met een opel kadett echt geluk hebben.
een jaar geleden kocht ik er 1 voor 500 euro,
loopt helemaal prima, geen kosten aan gehad dus veel
geluk gehad. Het enige wat jammer is dat hij er natuurlijk
niet helemaal nieuw meer uit ziet, maarja dat kan ook niet anders
voor de prijs. Ik heb hem trouwens nu ook te koop staan wegens
auto van de zaak! ook voor een goedkope prijs ;)2 juni 2009 om 16:08 #17482998mijn kadett koste 800 ehelmaal origineel top ding:)
2 juni 2009 om 16:13 #1748299950 euro een top kadett gekocht zonder roest en 72000 echte kilometers ;)
rijd er al 2 jaar meer in de rondte zonder problemen (1x een koppakking gehad) :sleeping
3 juni 2009 om 10:24 #17483000een kadett voor 200 euro…
het lgt eraan hoe handig jezelf bent… ik heb mijn c kadett 6 jaar geleden voor 125 euro gekocht en rij er nog steeds probleemlooz mee rond..
als je niet verwacht dat je een merceders voor de deur hebt staan van 2009, moet het goed komen..
heb je toevallig iemand in je directe omgeving die handig is met autows? laat hem even mee kijken!!
tis puur een questie van geluk.
succes iig
gr rene
4 juni 2009 om 09:54 #17483001wat je ook niet moet doen is je helemaal blind staren op de kilometerstand.
kan een goede indicatie zijn. maar het blijven oude auto’s.
heb het mee gemaakt dat een kadett met 70000 op de klok rotter was dan een met 290000 km
terwijl ze van rond de zelfde bouw jaren waren. een auto die niet vaak rijd kan ook rotten!!
ga voor 200 euro ook niet een uur lang bij een deukje kijken. die zitten er (bijna) altijd in.
de bodem en dorpels zijn veel meer van belang. kijk ook goed bij de achter veerschotels.
maar goed dit soort dingen kun je ook wel verder vinden in dit forum.good luck!!
4 juni 2009 om 10:51 #17483002Oftewel, zoek iemand op met verstand van zaken en bezoek er een aantal.
5 juni 2009 om 15:07 #17483003origineel gepost door janc-kadettsedan
wat je ook niet moet doen is je helemaal blind staren op de kilometerstand.
kan een goede indicatie zijn. maar het blijven oude auto’s.
heb het mee gemaakt dat een kadett met 70000 op de klok rotter was dan een met 290000 km
terwijl ze van rond de zelfde bouw jaren waren. een auto die niet vaak rijd kan ook rotten!!
ga voor 200 euro ook niet een uur lang bij een deukje kijken. die zitten er (bijna) altijd in.
de bodem en dorpels zijn veel meer van belang. kijk ook goed bij de achter veerschotels.
maar goed dit soort dingen kun je ook wel verder vinden in dit forum.good luck!!
De kilometer teller van een niet GSI gaat maar tot 99.999 km. Het is dus heel lastig om de echte stand te bepalen… Alleen een onderhoudshistorie kan uitsluitsel geven, maar die kom je bij een Kadett niet snel tegen aangezien ze vrij makkelijk zelf te onderhouden zijn…
5 juni 2009 om 15:55 #17483004voor dat geld zou je bijna zeggen,als het rijdt en er een jaar apk opzit kan je het avonturen.
Zonder of met een korte apk zou ik er niet aan beginnen als je zelf niet heel goed kan lassen.
Je komt namelijk bijna gegarandeerd een hoop rottigheid tegen (er zijn nog wel redelijke maar die zijn zeldzaam en vaak duurder)
vergeet niet dat het auto’s betreft van bijna 20 jaar oud op zn minst.
Voor iets meer (5 tot 700 ) kan je een astra van 1994 halen waar zowat geen roest opzit (of je je moet perse heel graag een kadett willen natuurlijk,dan is het hobby en dus verantwoord:D)5 juni 2009 om 16:31 #17483005corsa tje gekocht voor 125 euro heb een jaar met plezier meegereden en daarna weer apk gekeurd en goed verkocht.
10 juni 2009 om 16:44 #17483006waar je ook naast roest goed op moet letten is hoe de motor zich gedraagt, ik ben er zelf ingetrapt een auto te kopen die 3 jaar had stilgestaan, dan heb je binnen de kortste keren geen koppakking meer (in mijn geval dan). dan ben je zo weer 500 euro verder. overigens rijd mijn kadett nu als een droom en vandaag weer een jaartej apk gekregen, komend jaar moeten echter de wielranden en de rechterdorpel gedaan worden, let dus zeker bij een kadett op roest. das in eerste instantie belangrijker dan de motor. met name de oude 1.2 sc motor is heel betrouwbaar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.