Forumindex › Forums › Modellen › Manta › sportluchtfilter –> oliedampen, hoe oplossen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2013 om 11:49 #17255954
Heb een k&n op de kop kunnen tikken voor mijn varajet 2 (1300s)
Alles geïnstalleerd en aangesloten, maar nu zit ik met een leiding (2cm) die normaal ook onderop de luchtfilter zit. (carterontluchting vermoed ik?)
Wat doe ik hiermee best?Nu komt die uit net naast de openluchtfilter, denk niet dat dit ideaal is aangezien er oliedampen uitkomen.
6 maart 2013 om 15:52 #18113617Ofwel een open carterverluchting maken, dus die darm verlengen en ergens naast je blok hangen,
(maar onze groene vrienden zijn er niet zo gek op)
ofwel die darm aansluiten op een “catch-tank”, dat is een vatje (kan zelfs eenvoudig weg een pet-fles zijn)
ergens in je motorcompartiment met een ontluchtingsfiltertje zodat de druk van die dampen weg kan.
Grtjs!6 maart 2013 om 18:24 #18113618Ok, dus het maakt niets uit hoe lang die leiding zal zijn, en deze mag ook in een boog naar beneden hangen als ik het goed begrijp?
En kunnen de keuringvrienden daarover moeilijk doen?
Trouwens standaard komt die vette damp in de luchtfilter terecht, toch ook niet optimaal denk ik???? :wtf@H-400 wrote:
Ofwel een open carterverluchting maken, dus die darm verlengen en ergens naast je blok hangen,
(maar onze groene vrienden zijn er niet zo gek op)
ofwel die darm aansluiten op een “catch-tank”, dat is een vatje (kan zelfs eenvoudig weg een pet-fles zijn)
ergens in je motorcompartiment met een ontluchtingsfiltertje zodat de druk van die dampen weg kan.
Grtjs!6 maart 2013 om 18:27 #18113619en :thumbup bedankt voor het vlotte antwoord ;)
6 maart 2013 om 19:05 #18113620ik weet dat jullie niet zo van links houden, liever :kewlpics maar daar ben ik nog steeds niet zo goed in…
Maar deze link wilde ik je niet onthouden!
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=red+bull+can+catch+tank&source=images&cd=&cad=rja&docid=sY2pbTK3OE4TGM&tbnid=rDfIZWvNZRJrjM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.mazdamx-3.nl%2Fmazdamx-3-forum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D4%26t%3D9224%26start%3D10&ei=OZQ3UY6mDsHM0QWj1oCoCg&bvm=bv.43287494,d.ZWU&psig=AFQjCNEP-rzx6jfGm25V879EvsurX9_xYw&ust=1362683311028566″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wellicht is onderstaand blik een leuke variant?!
6 maart 2013 om 19:46 #18113621@cruez: die vette oliedamp is idd niet zo goed voor je CO-meting. Laat staan voor je bougies, die vervetten alleen maar.
Als je zo’n catch-tank monteerd: zorg dat er geen olieresten in een knik van die darm naar’t vatje kunnen blijven staan, het
is de bedoeling dat de olieresten in dat tankje terechtkomen.
Over een catch-tankje kunnen onze “keuringvrienden”niet moeilijk doen, ik heb een vrije carterontluchting maar daar heeft nog nooit
een keurmeester moeilijk over gedaan.
@Family man: leuke links, ik kies voor die laatste link eerder voor een Jupiler blikje!6 maart 2013 om 20:42 #18113622voor de minste miserie dus een degelijke darm zonder tankje!?
7 maart 2013 om 17:53 #18113623Ik heb de mijn ook gewoon verlengd en in een klein pet-flesje laten uitkomen, darm was dunner dan de teut van het flesje dus geen kans op te veel druk.
Ik liet deze liever niet gewoon loshangen, heb niet zo graag olievlekken op de oprit :D
7 maart 2013 om 20:18 #18113624Volgens mij ook het beste om het in een flesje of catch-tankje te laten uitkomen,
mijn Manta staat boven een karton in de garage, en er durft al eens een druppel op vallen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.