sportkoppeling ( ccc-motorsport,sachs,tilton?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) sportkoppeling ( ccc-motorsport,sachs,tilton?)

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257450
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      ben voor mn v6 op zoek naar een nieuwe koppeling omdat de xe koppeling het niet aan kan (had ook niet anders verwacht :-P ).

      ik rij met een plat vliegwiel en f20 4×4 bversnellingsbak.
      eind van de rit zal er een 280 tot 320 pk op staan

      nu is het een hobbyauto en zal hij voornamelijk op de weg worden gebruikt en zelden mee geragt (vandaar de keuze voor deze versnellingsbak i.v.m lange kadett overbrenging),
      sinterplaten gaan het dus niet worden ;) .

      nu heb ik natuurlijk sachs gevonden (350nm max)
      en de tilton varianten.. ( ongeveer hetzelfde maar kan geen exacte cijfers vinden)
      en deze; http://www.ccc-motorsport.de/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=325&virtuemart_category_id=222&Itemid=274″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      erg goedkoop in verhouding en kan meer aan :hmmz iemand hier ervaring mee?
      e.v. andere opties die ik nog niet gezien had?

      #18138399
      Corsa16V
        Lid sinds:
        26 January 2005

        Dan hoef je die koppeling niet te kopen. Die gaat tot 290 pk en 390 nm koppel. Wat voor vermogen rijdt je dan nu? Want ik reedt met een standaard xe koppelingset en die kon heel wat nm aan. Icm met een let drukgroep zelfs over de 300:pk en meer dan 440nm koppel.

        #18138400
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          een let drukgroep had ik inderdaad nog niet aan gedacht :D

          zit ivm met een koppelprobleem met mn “nieuwe” sachs koppeling nu een oudere luk koppeling in, zogauw ik teveel gas geef in zn eerste versnellingen slipt ie door.
          mede oorzaak hiervan is de weerstand van de vierwielaandrijving denk :hmmz

          maar rij nu denk een 210pk (bewerkte x30 met bewerkte c25 aanbouwdelen ongechipt ivm met inrijden)
          gechipt moet dit straks een 230 doen en zogauw de turbo erop geschroefd word klimt dit nog s 50pk
          (kan hoger uitvallen maar ben liever realistisch ;) )

          maar hoe dan ook zal ik een koppeling aan moeten schaffen… wat is het advies?
          of heeft er nog iemand toevallig nog een let drukgroep liggen zodat ik dat kan proberen?

          #18138401
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            Ey

            Heb je n plat vliegwiel of een kom?
            Gezien een let alleen met een kom geleverd is

            Die koppeling van ccc hoef je niet te kopen, zonde van je geld en op de engelse ebay is die 50eu goedkoper

            Ik rij zelf met een let en een f18 bak, hier zit een helix koppeling in, ben er zeer over te spreken

            Heb evt nog wel n std let drukgroep liggen
            En nog een helix plaat icm let drukgroep ( en evt n komvliegwiel )

            Marc

            #18138402
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              heb 2jaar geraced met standaard luk XE plaat, en sachs (originele) LET drukgroep op een standaard zwaar kom vliegwiel. ging oplaatst slippen omdat deze versleten was maar hield het goed, ook met 300pk net als corsa16v. dus op straat met af en toe is goed gas geven zal het wel lang mee gaan.

              sachs set is goed maar wel duur, maar is met normaal verkeer nog goed mee te rijden, dat is met de sinterplaten wel anders, zeker als je een ongeveerde neemt…. het is wel te doen maar voor de levensduur van de bak mooi een geveerde nemen.

              Tilton/ap etc die soort koppelingen zijn voor echt race gebruik, en vermoed dat er ook niet heel erg lekker mee op straat te rijden is.
              en vergt nogal wat aanpassingen dus géén plug and play.

              #18138403
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                die set van ccc motorsport kun je vergeten met 320pk.

                ik heb deze set op mijn XE gehad. Ging prima.
                maar op de LET een groot drama (290pk en 476nm) slipte gewoon door in zn 4 en 5
                rij nu met een OMP starre plaat en Sachs Performance drukgroep.
                dat gaat echt prima!
                je kunt ook gerust een geveerde plaat pakken, is net wat je wilt.

                de drukgroep is meestal het probleem. deze geven te weinig druk op de plaat waardoor deze gaat slippen :thumb

                #18138404
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  er zijn op dit moment maar 2 combinaties welke ik nog zou willen hebben:

                  combinatie 1:
                  een versterkte drukgroep versie van sachs performance, een koppeling van sinterbrons star van OMP en een sachs performance versterkte druklager.

                  combinatie 2:
                  een versterkte drukgroep van helix autosport, een koppeling van sinterbrons van helix autosport en een sachs performance versterkte druklager.

                  Ik heb nu beide positief getest,
                  de eerste combinatie op een 300pk+ c20xe (met supercharger)
                  de tweede combinatie op een 260pk+ x16xe

                  Beide combinaties via dutchpowertrading aangeschaft.
                  Raymond kan je ook goed adviseren voor al je wensen met betrekking tot opel koppelingen etc.

                  Die heeft ook al dikke 400PK opel motoren met diverse combinaties getest..

                  #18138405
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    Ik rij nu dus met combinatie 2 van corsaboy
                    Plaat en drukgroep van helix ( plat vliegwiel ) en n sachs lager

                    Ik heb een 4pucks plaat erin, welke geveerd is
                    Als die warm is slipt die niet en is file rijden een hel :p
                    Maar t zet t vermogen prima op de weg (260pk 360nm), ook met fullslicks

                    #18138406
                    GSI Racer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 June 2009

                      ogjah, dat versterkte druklager is ook een goeie tip!
                      ik heb sinds afgelopen winter een orgineel druklager erin zitten, wat nu al geluid maakt :shock: :shock:

                      #18138407
                      drakos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 December 2010

                        dit zijn tips waar ik wat aan heb :thumb

                        ik rij met een plat vliegwiel en dat wil ik voorlopig zo houden, het gewicht is lekker laag maar nog belangrijker… hoef de bak niet los te gooien om er een ander vliegwiel of om de nieuwe koppeling erin te zetten :angel
                        (en dat is een hels karwij met 4×4 zeker met mn zelf gemaakte extra steun naar blok/verdeelbak)

                        die ccc koppeling klonk ook al te mooi om waar te zijn :hmmz
                        wat ik zo lees zal het inderdaad een sachs setje moeten worden met eerste instantie (eigenwijs) de gewone zware plaat met de mogelijkheid dat ik naar een (geveerde) puckplaat moet overstappen als mn vermogen te hoog uitkomt

                        druklager had ik ook niet aan gedacht… die zal ik zeker meebestellen :D

                        #18138408
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Bak zal er voor de drukgroep, koppeling en druklager wel afmoeten.
                          Neem dat druklager echt mee in je aanschaf, krijg je spijt van als je dat niet doet..

                          Gooi er meteen een goeie koppelingsplaat in.
                          De organische platen kunnen een heel stuk minder vermogen houden.

                          met het vermogen wat je aangeeft zou ik zelf ook voor een mooi stalen vliegwiel gaan.
                          Heb er nu ook 1 inzitten en die is een stukje lichter als orgineel..

                          Ik heb bij dit soort vermogens zelf niet echt meer het vertrouwen in het orginele platte vliegwiel.
                          Maar dat is mijn eigen persoonlijke mening.. er zijn toch best wel wat mensen die het wel aandurven..

                          #18138409
                          sw16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            heb zelf nog nooit geen problemen gehad met origineel druklager trouwens, je moet wel altijd de stalen versie nemen en niet die goedkope plastic prul. (welke bij aftermarket setjes altijd geleverd word)

                            vraag me trouwens af wat er ‘versterkt’ aan zo’n lager zal zijn? heb je ook nog een foto van zo’n lager marcel?

                            als een druklager na een paar maanden/weinig km’s al lawaai maakt is waarschijnlijk de kabel te strak gesteld… kan ook in no-time je drukgroep kosten :shock: :shock:

                            #18138410
                            GSI Racer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2009

                              @sw16v,
                              koppeling staat bij mij goed afgesteld. op dezelfde stand als altijd.
                              net iets hoger dan het rempedaal

                              #18138411
                              drakos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 December 2010

                                denk dat ik eerste instantie het complete setje van sachs aanschaf.
                                dus de verzwaarde drukgroep, de organische verstekte plaat (350nm) en het bijbehorende druklager.

                                de sinterplaat gaat tot 380nm maar sloopt mn vernellingsbak uiteindelijk (en belangrijker; mn rug/nek bij het wegtrekken :-P )
                                wat ik al zei, auto word voornamelijk voor “normaal” gebruik gebruikt, en dit betekend dus een hoop stoplichten en optrekken/schakelen.
                                mocht ie het echt niet trekken kan ik eerst nog gaan zoeken naar een 6puck plaat (deze desnoods laten maken)

                                ff mijn vakantiegeld afwachten en dan bestellen (krengen zijn prijzig :angel )
                                ik hou jullie op de hoogte :thumb

                                #18138412
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Een geveerde sinterplaat zal je bak echt niet slopen (en je nek ook niet).
                                  Heb daarmee gereden met de Corsa LET (Sachs Performance drukgroep F20, Sachs Performance geveerde sinterprons plaat F28, Sachs druklager).

                                  #18138413
                                  Vannos
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2010

                                    mooi topic moet ook nog een koppeling hebben tot zeker 400NM ,

                                    #18138414
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Eerst 400nm drukken dan zeggen dat je een koppeling hebt die het aankan is mijn mening.
                                      Is nog best wat en al helemaal als je het over het hele toerenbereik drukt.

                                      #18138415
                                      drakos
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 December 2010

                                        inmiddels de koppeling vervangen en wat kilometers mee gemaakt.

                                        is iets anders geworden dan geplant maar werkt erg goed tot nu toe.
                                        kon via via aan wat speelgoed komen uit belgie vandaan.

                                        het is een verzwaarde omp drukgroep geworden
                                        6puck geveerde sinterplaat (staat geen merk op maar werd in sachs doos geleverd, pads netjes geklonken ipv gelijmt dus geen rommel)
                                        sachs druklager

                                        is prima mee te rijden :D
                                        wegrijden is ff wennen maar met enige behendigheid soepel te doen,iets trillend met wegrijden maar dit is waarschijnlijk door het 4×4 systeem, doorschakelen gaat echt perfect.

                                        wel heb ik een extra demper op het blok gezet omdat het kantelen wel erg drastisch werd bij het hardere optrekken/doorschakelen, deze zit op de distributiekant op de orginele plek voor de v6 calibra’s en op het schutbord met een zware rvs beugel (laten maken)


                                        (zit inmiddels ook een extra beugel aan de voorkant ter versteviging)

                                        #18138416
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          ALs je blok teveel beweegt, dan zijn je motorsteunen te slap.
                                          Ik weet niet of je ze al gevuld hebt of met competitie steunen (star) rijdt?

                                          #18138417
                                          drakos
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 December 2010

                                            motorsteunen zijn standaard.. moet zeggen dat het zo ook perfect gaat :D

                                            wil de achterste steun nog wel opvullen om het laatste kantelen tegen te gaan.
                                            rest hou ik voorlopig origineel om niet mijn laatste beetje comfort op te geven :-P

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.