sportfilter k&n 57i

Forumindex Forums Modellen Astra sportfilter k&n 57i

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212275
    Rotterdam Astra 1.6
      Lid sinds:
      20 September 2009

      beste mensen

      ik heb een opel astra met een motor inhoud van 1.6 8v
      ik wil graag een sportfilter heeft er hier al iemand ervaring mee ik heb een sport uitlaat gekocht alleen nu zit ik nog te twijfelen tussen een inleg filter of een openluchtfilter wat kunnen jullie mij er over vertellen wat ik beter kan doen die inlegfilter kost 57.95 en die 57i kost 129 euro

      alvast bedankt :wtf

      #17524625
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        origineel gepost door Rotterdam Astra 1.6
        beste mensen

        ik heb een opel astra met een motor inhoud van 1.6 8v
        ik wil graag een sportfilter heeft er hier al iemand ervaring mee ik heb een sport uitlaat gekocht alleen nu zit ik nog te twijfelen tussen een inleg filter of een openluchtfilter wat kunnen jullie mij er over vertellen wat ik beter kan doen die inlegfilter kost 57.95 en die 57i kost 129 euro

        alvast bedankt :wtf

        Allereerst, stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic, wel zo netjes dan weet iedereen van elkaar wie hij is.

        Inleg:
        Voordeel: Zuigt koude lucht aan via de originele inlaat/luchthapper.
        Nadeel: Geeft niet zoveel geluid als een 57i.

        57i:
        Voordeel: Geeft veel geluid
        Nadeel: Doordat deze warme lucht uit de motor ruimte pakt zal je op vermogen inleveren… als je het echt goed wil doen dan zal je dit filter in een soort box moeten maken die frisse lucht van buiten pakt en is afgesloten van de warme motor ruimte… alleen zo zal je er wat vermogen mee winnen.

        #17524626
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          1.6 8v:

          Zelfs als deze koude lucht aanzuigt zal de auto vermogen te kort komen, daar dezem otoren een hele beperkte mogenlikheid hebben de brandstof inspuiting aan te passen op het open filter.

          Willem

          #17524627
          nova….
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            En wat voor een astra F of een G of een H????????? dan kunnen we je makkelijker helpen:hmmz

            #17524628
            pat16v
              Lid sinds:
              25 January 2005

              Ik heb een 57i kit genomen omdat de vorige eigenaar z’n lelijke
              chrome/plastic toeter openlucht filter had gemonteerd die er zelfs af kon vallen:puke
              Met z’n 57i kit zit alles goed vast!

              Qua vermogen merk ik weining omdat ik dat imitatie ding had.

              Het geluid vind ik erg mooi met een Remus einddemper en middendemper vervanger:wub

              En ja, die warmte van de motor……..Als je rijd komt er rij-wind via de mee geleverde
              slang naar het luchtfilter en die is niet warm lijkt mij.

              Succes met de keus!

              #17524629
              tijgetje57
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                57i kit is geen succes, geluid is knudde wat er geproduceerd wordt door aanzuigen van lucht. Gaat meer zuipen en is niet zuiniger of dan ook sneller.

                Scheelt 5 a 6 pk op een grafiek van de testbank. Kan het weten had ooit mijn Astra OPC op de pijnbank en het leverde geen drol op want 5/6 pk merk je bijna niet.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.