Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Sport stuurtje wel of niet in een Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2010 om 18:14 #17219577
Hoi
Wou mijn auto wel graag voorzien van een kleiner en sportiever sportstuurtjemaar nu is mijn vraag of dat wel mogelijk is in mijn Vectra B Met Airbac
want aangezien de Airbac moet dit niet mogelijk zijn waarschijnlijk of wel mogelijk maar dat het verzekerings kwestie een probleem op kan leveren
dus had hier wel graag wat meer info over gewild
dus mocht iemand mij hier duidelijkheid in kunnen geven graagGr
Mskantje16v4 april 2010 om 18:18 #17652044tja . . . op het moment dat je dus ergens bovenop vlamt.
zou je dan nog steeds willen dat er geen airbag in zit?er zijn zat leuke stuurtjes te vinden voor een vec met airbag hoor.
4 april 2010 om 18:21 #17652045origineel gepost door sw_reijnders
tja . . . op het moment dat je dus ergens bovenop vlamt.
zou je dan nog steeds willen dat er geen airbag in zit?er zijn zat leuke stuurtjes te vinden voor een vec met airbag hoor.
ow oke
heb nog geen gezien
wel allemaal standaard stuurtjes dat wel en wil de airbac ook wel graag houden als ik die keus heb maar tot nu toe ben ik nog geen klein sportief stuurtje tegen gekomen allemaal dezelfde grote als wat er nu in zit4 april 2010 om 18:29 #17652046je hebt iig de standaard plastic sturen natuurlijk.
Maar die zijn ook in leer bekleed te krijgen (zowel met als zonder radio bediening op het stuur)
je hebt de 3-spaaks sport sturen en de heb je in de UK ook in half leder/alu look vanuit de Vectra GSi’s.
EN je hebt de Irmscher stuurtjes.Deze heb ik er op het moment in zitten . . . stuurt ook lekker ook!!
4 april 2010 om 18:33 #17652047origineel gepost door sw_reijnders
je hebt iig de standaard plastic sturen natuurlijk.
Maar die zijn ook in leer bekleed te krijgen (zowel met als zonder radio bediening op het stuur)
je hebt de 3-spaaks sport sturen en de heb je in de UK ook in half leder/alu look vanuit de Vectra GSi’s.
EN je hebt de Irmscher stuurtjes.Deze heb ik er op het moment in zitten . . . stuurt ook lekker ook!!
Ja oke
maar kleine stuurtjes zijn er dus nie ?
die jij erin hebt ziet er bijna hetzelfde uit als wat ik nu heb
ik heb de orgineel nog maar lijkt er vrij veel opmaar denk dat ik dan maar deze stuur hou bevalt me prima
al heb ik er wel een hoes om dan dat welmaar igg bedankt voor je snelle reactie’s :thumbup
4 april 2010 om 18:39 #17652048Patser…. met zn kleurenscherm..:)
4 april 2010 om 18:41 #17652049origineel gepost door Edvries
Patser…. met zn kleurenscherm..:)ja idd lijkt mij ook wel wat :)
maar zal wel niet willen in een b vectra uit 98 of wel ?4 april 2010 om 18:50 #17652050@ Eric
daar ging het helemaaaaaaaaaal niet om in dit geval . . . . ;)@ maaskantje
Nee kleiner zullen ze niet snel worden.
Maar de 3-spaaks zijn bv wel dikker voor een betere greep.Een CID gaat best in een 98er vec hoor.
Grijze stekker is grijze stekker op de MID (omslagpunt van Geel naar Grijs is rond ’98).
En voor de gele stekker kun je best een verloop stekker maken.Het is best een aardige kluif werk en kost ook best een aardige duit centen.
Maar te doen is het zeker.4 april 2010 om 18:51 #17652051origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door Edvries
Patser…. met zn kleurenscherm..:)ja idd lijkt mij ook wel wat :)
maar zal wel niet willen in een b vectra uit 98 of wel ?Alles is pas te maken.
als je er de tijd voor hebt.
ik zie dat ik te laat was. :Pmaar er bestaan ook sport sturen die kleiner zijn dan het origineel. maar met airbag.
4 april 2010 om 18:54 #17652052origineel gepost door sw_reijnders
@ Eric
daar ging het helemaaaaaaaaaal niet om in dit geval . . . . ;)@ maaskantje
Nee kleiner zullen ze niet snel worden.
Maar de 3-spaaks zijn bv wel dikker voor een betere greep.Een CID gaat best in een 98er vec hoor.
Grijze stekker is grijze stekker op de MID (omslagpunt van Geel naar Grijs is rond ’98).
En voor de gele stekker kun je best een verloop stekker maken.Het is best een aardige kluif werk en kost ook best een aardige duit centen.
Maar te doen is het zeker.zoals ik even snel heb kunnen googlen heeft een B1 een gele stekker aan de TID of MID weet nie zo hoe dat heet
dus zal ik hem om moeten zwitchen
en ok kost zoiets dan ?4 april 2010 om 18:55 #17652053zie hier een sport stuur met airbag.
http://autos.tweedehands.net/accessoires/raid-airbag-sport-stuur.html
4 april 2010 om 19:00 #17652054origineel gepost door arjontje
zie hier een sport stuur met airbag.http://autos.tweedehands.net/accessoires/raid-airbag-sport-stuur.html
keej thnx voor je bericht
maar ik zoek eigenlijk meer iets met chrome spaken of zoiets en een lekkere gripmaat iig bedankt voor je bericht
4 april 2010 om 19:12 #17652055gaat er niet om of het een B1 of B2 is.
Er zijn ook late B1’s van ’98 geleverd met grijze stekker.4 april 2010 om 19:33 #17652056origineel gepost door sw_reijnders
gaat er niet om of het een B1 of B2 is.
Er zijn ook late B1’s van ’98 geleverd met grijze stekker.ow oke
maar dat was wat ik tegen kwam maar beste is om eerst even me eigen eruit halen dan weet ik het zeker
maar nu even weer On topic :)
4 april 2010 om 19:42 #17652057oke :)
je kunt de airbag kortsluiten met een weerstand.
maar in mijn optiek is het niet dé manier.
Iets kan er leuk uit zien, maar het moet niet ten koste gaan van veiligheid.Maar dat moet ieder voor zichzelf weten :)
4 april 2010 om 19:47 #17652058origineel gepost door sw_reijnders
oke :)
je kunt de airbag kortsluiten met een weerstand.
maar in mijn optiek is het niet dé manier.
Iets kan er leuk uit zien, maar het moet niet ten koste gaan van veiligheid.Maar dat moet ieder voor zichzelf weten :)
idd gelijk heb je
en ga het ook niet doen want veiligheid staat bij mij wel op 1 eigenlijksmss dat ik ooit nog tegen een leuk stuurtje aanloop met airbac ;)
4 april 2010 om 22:08 #17652059Het is zo jammer dat die vectra airbagsturen zo groot en lomp zijn.
Tegenwoordig heb je van die leuke sportieve kleine airbag’s in de standaard sturen.Een leuk standaardstuur uit een andere auto en dan aanpassen voor in de vectra?
Tis maar een idee.4 april 2010 om 22:12 #17652060Die sturen van de Vectra B’s zijn ook gewoon lelijk….Ik snap wel dat je een sport stuur erin wil hebben….
Nu heb ik een sport edition, en dat stuur is nog lelijker….
(Plaatje ff geleend van marktplaats)
Maar het stuurt wel zeer prettig, dat dan weer wel….Je kan ook wel een stuur zonder airbag monteren, alleen blijft je airbaglampje op je dash dan branden.
Nu zou je dat lampje ook weer eruit kunnen halen, maar ja, hoe ver wil je gaan voor de hobby….5 april 2010 om 07:59 #176520615 april 2010 om 08:06 #17652062hey bas,
heb je dat stuurtje van jou uit een omega gehaald ofzo? lijkt sprekend op de stuur van mijn ma namelijk :P
en waarvoor heb je in godsnaam airbags nodig? :D
5 april 2010 om 08:30 #17652063nee hoor,
de sturen van een omega, sintra en vectra zijn hetzelfde ;)en waar je een airbag voor nodig hebt . . . ik spreek je nog wel als je gebitje in de steradent ligt silverspeed ;)
5 april 2010 om 08:41 #17652064origineel gepost door sw_reijnders
en waar je een airbag voor nodig hebt . . . ik spreek je nog wel als je gebitje in de steradent ligt silverspeed ;)
haha hoeft de tandarts ook geen tand meer te trekken bij mij :wors
5 april 2010 om 08:47 #17652065origineel gepost door VectraDennis
leuk stuurtje zijn deze ook te krijgen met de Vauxel logo ? weet iemand dat ? vind ik persoonlijk namelijk mooier dan de opel logo
5 april 2010 om 09:10 #17652066die logo’s kun je volgens mij gewoon bestellen bij de VOD.
Die zitten alleen maar met 2 ijzeren clipjes vast gedrukt aan de achterkant van de airbak.
(wel ff de accu los halen voordat je dat doet ;))5 april 2010 om 09:20 #17652067ok thnx dus maar even kijken of er zo’n soort stuurtje op MP en dan maar even googlen naar zo’n logo
want de Opel dealer hier vind ik niet echt een VOD dus kom daar liever niet
daar word je alleen maar geholpen als je met een vrij nieuwe auto aankomt maar kom je met een iets oudere dan word je er al niet serieus genomen en laten ze je zo een tijd wachten,maar goed ieder hun eigen ervaring :)
maar das mijn ervaring wat dat betreft tref ik het wel hier in de omgeving :D
De brezan hier op kanaal zijn ze net zo.maar wat ik al zei ieder hun eigen ervaringMeestal ben ik dan voor onderdelen bij Roskamp en tuning bij Dregema in Emmen
Maar zal eens kijken of er iets te vinden is op ebay
maar weet nu iig dat die logo los te krijgen is dus die ga ik dan ook zeker zien te krijgen ergen
Thnx
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.