Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › sport nokkenassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2011 om 18:50 #17767001
Ik vind het juist mooi, dat onregelmatige gepruttel:thumbup
Ik heb zelf een hurricane cih met onbekend nokkenasgehad, en daar was onder de 2500 toeren niet mee te rijden. Wel lastig in de bebouwde kom: 45-50 km/u in z’n 2. Pas daar voor op.13 januari 2011 om 13:30 #17767002ik ook, prachtig vind ik dat.
ik heb ze gekocht van de vorige eigenaar van deze auto,
ze hebben al in deze corsa gezeten met een soort gelijke setup
en liep prima stationair ( met de verstelbare poulies, deze zitten er ook bij)
liep verder als een trein13 januari 2011 om 22:21 #17767003Inderdaad, iedereen denkt het altijd wel beter teweten. En er zitten hier absoluut mensen met verstand van zaken.
Maar heb zelf een tijd met deze setup gereden. Auto liep stationeer, tuurlijk niet zo netjes als een standaard corsa maar absoluut niet stilvallen of andere ellende zodat je er niet dagelijks mee kon rijden. Is puur gebruikt voor woon werk verkeer toen, dat de leek denkt dat de motor niet goed loopt ivm stationeer… was het geluid voor mij juist muziek in de oren :wub
De ecu die nu in de corsa van gido zit is zelfs nog aangepast op de oude nokkenassen welke hij nu heeft gekocht. Als er niet geknoeid is met de verstelbare poelie staat die ook nog op tijd .
We hebben hier zelfs in de corsa van mijn collega een 312 graden nokkenas gehad in zijn A corsa 1.8 smallblock. En die liep zelfs stationeer. Auto was niet gemapt maar reed met 1.8E injectie en computer van een oud type kadett GSI. “experts” riepen toen ook dat het niet kon in een straat auto :sleeping hij heeft het tegendeel bewezen.
13 januari 2011 om 22:53 #17767004ik reed met een c20ne met een 324 graden as.
dus je hoeft mij echt niets te vertellen.ja op hydro en een standaard ecu in eerste instantie.
maar ts vraagt eerst om advies en ineens kan het niet heftig genoeg.beetje krom in mijn ogen
13 januari 2011 om 23:06 #17767005Wordt toch geen overbluf wedstrijdje hoop ik, als ik alle nokkenassen en motoren op moet gaan noemen die hier zijn gebouwd ben ik nog wel even bezig ;)
Wat ts wilt moet hij zelf weten, zo heftig vondt ik dit persoonlijk niet. Maar stoort me vaak dat het meeste advies hier wordt gegeven zonder dat mensen dingen echt zeker weten. Als iemand begint over een storing krijg je al de meeste zelfde antwoorden (die vaak ook kant nog wal raken) en in dit precies het zelfde.
Juist net wat anders maken als de rest, daar kan jij ook over mee praten niet dan? Kan mis gaan maar je leert er weer van. Ik weet zelf persoonlijk wat TS nu heeft gewoon een goede combinatie is en wat goed gaat lopen (ook gewoon met hydro stoters en standaard klepveren, zo heel extreem is het allemaal niet).
14 januari 2011 om 11:30 #17767006Is het ook niet handig als hij stationair wat slechter loopt het stationair toerental wat hoger te laten afstellen. zodat hij wat minder prutteld zeg maar.
14 januari 2011 om 11:56 #17767007tuurlijk
14 januari 2011 om 12:14 #17767008[rquote=1840132&tid=137854&author=Gido-GSI]Dat snap ik,
iedereen kan wel zeggen het loopt wel goed of het loopt niet goed
dat zul je toch pas zien als ze er in zittenwe zullen zien…[/rquote]
haha kneus
14 januari 2011 om 16:16 #17767009[rquote=1841630&tid=137854&author=EVD][rquote=1840132&tid=137854&author=Gido-GSI]Dat snap ik,
iedereen kan wel zeggen het loopt wel goed of het loopt niet goed
dat zul je toch pas zien als ze er in zittenwe zullen zien…[/rquote]
haha kneus[/rquote]
Volwasse opmerking man!:fy1
14 januari 2011 om 19:12 #17767010Pppff zo we zitten weer op het normale niveau hier iedereen weet het beter tjonge tjonge succes allemaal
14 januari 2011 om 19:24 #17767011@gido-gsi ik geef je gewoon een feit en vervolgens post je zoon
ontzettend domme reactie sukkel dat je rond loopt
ik heb precies de zelfde zet up gehad in een van mijn vorige autos
dus ik weet hoe het loopt maar doe er mee wat je wilt
hoop dat je veel plezier van je blok zult hebben en dat ie maar heel hard mag gaan succes29 januari 2011 om 23:06 #17767012passen die nokkenassen van een x16xe ook in een c16xe …
want als ik mij de site van catcams ga kijken staat er het volgende
Astra G, Corsa C, Tigra, Vectra C, Zafira
1400cc
X1.4XE (90hp)
1600cc
X1.6XE (100hp),C16XE
1800cc
X1.8XE1 (115hp),Z1.8XE (125hp)dus ik veronderstel dat ze dan ook voor c16xe zijn
maar langs de andere kant is er een c16xe na 98′ gebouwd , denk het niet he30 januari 2011 om 10:20 #17767013Bovenstaande lijstje klopt.
Zijn allemaal small block 16v motoren.De c16xe is geloof voornamelijk geleverd in eind 93, 94 en als ik mij niet vergis in 95
30 januari 2011 om 11:07 #17767014ja het is maar gewoon omdat ze dat bijna nergens beschrijven dat het ook voor c16xe is weet je.
je ziet overal x16xe staan vooral die 262 graden nokkenas wordt veel gebruikt .
Maar kan iemand mij het verschil uitleggen als ik nu een 245 graden of een 262 graden nokkenas zou nemen voor mij c16xe
?
30 januari 2011 om 13:12 #17767015tis niet alleen het aantal graden wat belangrijk is.
de lift, lift in bdp en de spreiding zijn ook van belang.hoe hoger het aantal graden des te onrustiger stationair. ook komt het vermogen later te liggen maar je kunt veel meer toeren gaan draaien waarin het vermogen beschikbaar is.
dit is een beetje heel erg kort door de bocht maar geeft je een beetje een idee.
30 januari 2011 om 13:53 #17767016Een X16XE nokkenas zou zonder problemen in een X14XE en C16XE moeten passen.
En zolang je door de fabrikant als sport gecodeerde as neemt is er gewoon normaal mee te rijden.
Zodra je kiest voor een rallye, cross of race (circuit) as, dan moet je ook gaan denken aan een instelbare brandstof drukregelaar of powerboostvalve.30 januari 2011 om 14:46 #17767017Graag normaal taal gebruik.
30 januari 2011 om 15:50 #17767018[rquote=1855601&tid=137854&author=2000]Graag normaal taal gebruik. [/rquote]
-offtopic zoon laten we bij de zaak blijven … ik probeer hier iets te weten te komen van mijn collega opel rijden …welke nokkenas zou jij aanraden corsaboy ?
en wat moet er nog allemaal aangepast worden , want ik verondestel dat nit alleen de nokkenas moet aangepast worden .30 januari 2011 om 16:30 #17767019[rquote=1855652&tid=137854&author=Mr. Horsepower]
welke nokkenas zou jij aanraden corsaboy ?
en wat moet er nog allemaal aangepast worden , want ik verondestel dat nit alleen de nokkenas moet aangepast worden .[/rquote]
hangt helemaal af van wat je wilt gaan doen
Wat wil je doen met je auto, gewoon als daily.En wat heb je er allemaal aan verandert.
Wat wil je in de toekomst nog gaan doen.Dus best wat zaken die je keuze kunnen beinvloeden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.