sport nokkenassen

Forumindex Forums Modellen Corsa sport nokkenassen

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    2000
    Moderator

Ik vind het juist mooi, dat onregelmatige gepruttel:thumbup
      Ik heb zelf een hurricane cih met onbekend nokkenasgehad, en daar was onder de 2500 toeren niet mee te rijden. Wel lastig in de bebouwde kom: 45-50 km/u in z’n 2. Pas daar voor op.

Gido-GSI

ik ook, prachtig vind ik dat.
        ik heb ze gekocht van de vorige eigenaar van deze auto,
        ze hebben al in deze corsa gezeten met een soort gelijke setup
        en liep prima stationair ( met de verstelbare poulies, deze zitten er ook bij)
        liep verder als een trein

Kadett91

Inderdaad, iedereen denkt het altijd wel beter teweten. En er zitten hier absoluut mensen met verstand van zaken.

Maar heb zelf een tijd met deze setup gereden. Auto liep stationeer, tuurlijk niet zo netjes als een standaard corsa maar absoluut niet stilvallen of andere ellende zodat je er niet dagelijks mee kon rijden. Is puur gebruikt voor woon werk verkeer toen, dat de leek denkt dat de motor niet goed loopt ivm stationeer… was het geluid voor mij juist muziek in de oren :wub

De ecu die nu in de corsa van gido zit is zelfs nog aangepast op de oude nokkenassen welke hij nu heeft gekocht. Als er niet geknoeid is met de verstelbare poelie staat die ook nog op tijd .

We hebben hier zelfs in de corsa van mijn collega een 312 graden nokkenas gehad in zijn A corsa 1.8 smallblock. En die liep zelfs stationeer. Auto was niet gemapt maar reed met 1.8E injectie en computer van een oud type kadett GSI. “experts” riepen toen ook dat het niet kon in een straat auto :sleeping hij heeft het tegendeel bewezen.

corsaboy
          Deelnemer

ik reed met een c20ne met een 324 graden as.
            dus je hoeft mij echt niets te vertellen.

ja op hydro en een standaard ecu in eerste instantie.
            maar ts vraagt eerst om advies en ineens kan het niet heftig genoeg.

beetje krom in mijn ogen

Kadett91

Wordt toch geen overbluf wedstrijdje hoop ik, als ik alle nokkenassen en motoren op moet gaan noemen die hier zijn gebouwd ben ik nog wel even bezig ;)

Wat ts wilt moet hij zelf weten, zo heftig vondt ik dit persoonlijk niet. Maar stoort me vaak dat het meeste advies hier wordt gegeven zonder dat mensen dingen echt zeker weten. Als iemand begint over een storing krijg je al de meeste zelfde antwoorden (die vaak ook kant nog wal raken) en in dit precies het zelfde.

Juist net wat anders maken als de rest, daar kan jij ook over mee praten niet dan? Kan mis gaan maar je leert er weer van. Ik weet zelf persoonlijk wat TS nu heeft gewoon een goede combinatie is en wat goed gaat lopen (ook gewoon met hydro stoters en standaard klepveren, zo heel extreem is het allemaal niet).

Marcus-Corsa

Is het ook niet handig als hij stationair wat slechter loopt het stationair toerental wat hoger te laten afstellen. zodat hij wat minder prutteld zeg maar.

axel
                Deelnemer

tuurlijk

EVD

[rquote=1840132&tid=137854&author=Gido-GSI]Dat snap ik,

iedereen kan wel zeggen het loopt wel goed of het loopt niet goed
                    dat zul je toch pas zien als ze er in zitten

we zullen zien…[/rquote]

haha kneus

Gido-GSI

[rquote=1841630&tid=137854&author=EVD][rquote=1840132&tid=137854&author=Gido-GSI]Dat snap ik,

iedereen kan wel zeggen het loopt wel goed of het loopt niet goed
                      dat zul je toch pas zien als ze er in zitten

we zullen zien…[/rquote]

haha kneus[/rquote]

Volwasse opmerking man!:fy1

david verburg
                      Deelnemer

Pppff zo we zitten weer op het normale niveau hier iedereen weet het beter tjonge tjonge succes allemaal

david verburg
                        Deelnemer

@gido-gsi ik geef je gewoon een feit en vervolgens post je zoon
                          ontzettend domme reactie sukkel dat je rond loopt
                          ik heb precies de zelfde zet up gehad in een van mijn vorige autos
                          dus ik weet hoe het loopt maar doe er mee wat je wilt
                          hoop dat je veel plezier van je blok zult hebben en dat ie maar heel hard mag gaan succes

Mr. Horsepower

passen die nokkenassen van een x16xe ook in een c16xe …

want als ik mij de site van catcams ga kijken staat er het volgende

CATCAMS

Astra G, Corsa C, Tigra, Vectra C, Zafira
                            1400cc
                            X1.4XE (90hp)
                            1600cc
                            X1.6XE (100hp),C16XE
                            1800cc
                            X1.8XE1 (115hp),Z1.8XE (125hp)

dus ik veronderstel dat ze dan ook voor c16xe zijn
                            maar langs de andere kant is er een c16xe na 98′ gebouwd , denk het niet he

corsaboy
                            Deelnemer

Bovenstaande lijstje klopt.
                              Zijn allemaal small block 16v motoren.

De c16xe is geloof voornamelijk geleverd in eind 93, 94 en als ik mij niet vergis in 95

Mr. Horsepower

ja het is maar gewoon omdat ze dat bijna nergens beschrijven dat het ook voor c16xe is weet je.

je ziet overal x16xe staan vooral die 262 graden nokkenas wordt veel gebruikt .

Maar kan iemand mij het verschil uitleggen als ik nu een 245 graden of een 262 graden nokkenas zou nemen voor mij c16xe

?

corsaboy
                                Deelnemer

tis niet alleen het aantal graden wat belangrijk is.
                                  de lift, lift in bdp en de spreiding zijn ook van belang.

hoe hoger het aantal graden des te onrustiger stationair. ook komt het vermogen later te liggen maar je kunt veel meer toeren gaan draaien waarin het vermogen beschikbaar is.

dit is een beetje heel erg kort door de bocht maar geeft je een beetje een idee.

Corsa_GSi
                                  Deelnemer

Een X16XE nokkenas zou zonder problemen in een X14XE en C16XE moeten passen.

En zolang je door de fabrikant als sport gecodeerde as neemt is er gewoon normaal mee te rijden.
                                    Zodra je kiest voor een rallye, cross of race (circuit) as, dan moet je ook gaan denken aan een instelbare brandstof drukregelaar of powerboostvalve.

2000
                                    Moderator

Graag normaal taal gebruik.

Mr. Horsepower

[rquote=1855601&tid=137854&author=2000]Graag normaal taal gebruik. [/rquote]
                                        -offtopic zoon laten we bij de zaak blijven … ik probeer hier iets te weten te komen van mijn collega opel rijden …

welke nokkenas zou jij aanraden corsaboy ?
                                        en wat moet er nog allemaal aangepast worden , want ik verondestel dat nit alleen de nokkenas moet aangepast worden .

corsaboy
                                        Deelnemer

[rquote=1855652&tid=137854&author=Mr. Horsepower]
                                          welke nokkenas zou jij aanraden corsaboy ?
                                          en wat moet er nog allemaal aangepast worden , want ik verondestel dat nit alleen de nokkenas moet aangepast worden .

[/rquote]

hangt helemaal af van wat je wilt gaan doen
                                          Wat wil je doen met je auto, gewoon als daily.

En wat heb je er allemaal aan verandert.
                                          Wat wil je in de toekomst nog gaan doen.

Dus best wat zaken die je keuze kunnen beinvloeden.

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.