Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sport nokkenassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2013 om 18:46 #18144666
Misschien kan je het even bij Risse vragen, die zouden het vast en zeker wel weten.
27 september 2013 om 19:41 #18144667Ik zou een stapje terug gaan. Die 2,05 is denk ik net iets “TE”. Meen dat 1,98 mm in bdp een beetje de max was. Zeker als je kop al een keer gevlakt is of ooit nog een keer gevlakt gaat worden. Vergeet met dit soort nokken ook de versterkte klepveren & de verstelbare tandwielen niet he, :vertag !!!
Maar Risse kan je daar vast en zeker wel meer info over geven.
Je kan ook Miruni hier op het forum om info vragen, die heb ook zeer veel ervaring met allerlei soorten nokken.Succes
27 september 2013 om 19:53 #18144668İk heb miruni gevraagt welke nokkenassen het beste keuze zou zijn als ik alles standaart zou houden aan clinderkop hij zei dat ik die van risse 280 graden moest nemen, heb ik vandaag gedaan maar ze hebben het niet meer tekoop, en nu weet ik niet voor welke nokkenassen ik moet gaan, mijn auto is niet voor dagelijks gebruik alleen af en toe even goed trappen :D en ik heb besloten om ook verstekte klepveren bij tenemen van supertech, maar mijn vraag is welke nokkenassen moet ik nu nemen wil het in 1 keer goed doen.
27 september 2013 om 20:07 #18144669http://www.catcams.com/products/camshafts/datasheet.aspx?ENGINE_id=187&CAMSETUP_id=700″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/2-0-16V-DOHC-C20XE/hydro/New-camshafts/-Opel-Vauxhall-2-0-16V-DOHC-C20XE-Performance-camshafts::5250.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien 1 van deze 2?
28 september 2013 om 10:02 #18144670Sowieso die cat cams dan. Die hebben 12 mm lift en die Diblias 11,2.
Die catcams had een maat van mij. Zijn redelijk dikke stokken, maar een chip op maat is wel een vereiste met deze nokken, helemaal als je er mee op straat rijdt. Stationair is bagger anders. Snap alleen de keuze voor hele dikke nokken niet zo voor iemand die heel af en toe gas geef op straat. Je kan ook een stock xe laten chippen. Ik had ook 174 pk en 232 nm.
Maar goed, die catcams icm een goeie uitlaat en nog een paar kleine aanpassingen is 185 pk wel haalbaar. Ook deze hebben de versterkte klepveren nodig.
Succes met je keuze
13 oktober 2013 om 10:52 #18144671voor zo ver ik nu ben, passen die 1,98gr nokkenassen van risse egt maar net (ook met de ruimte in je kop)
en bij deze nokkenassen hoef je verder ook niet al te veel aan te passen omdat de maximale lift gewoon kan zonder eventueel je kop/geleiders e.d. aan te passen. oftewel ff opzoeken wat je kleppen aan kunne qua maximale lift dan weetje ook welke optie’s je hebt en blijf je onder de 2mm lift in bdp zou het moetten gaannatuurlijk idd wel even een setje versterkte klep veren steken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.