Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sport nokkenassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2013 om 19:52 #17257864
beste forum leden,
deze vraag zal vast al een aantal keer voorbij gekomen zijn, maartog.
ik ben opzoek naar een settje sport nokkenassen voor mijn 20XE,
en nu ben ik hier en daar wel al het een en ander tegen gekomen, alleen zit hier nogal een verschil in.weet er toevallig iemand wat de maximale lift van de kleppen is in BDP?
ik heb van kent en schrik wel al een set gevonden de een 278gr en de ander 276 maar beiden met een lift van 2 a 2,1 mm in BDP. Nu vroeg ik me af of dit zou gaan met de originele zuigers en wat anders eventueel een goed alternatief zou zijn?zo weet ik dat een settje newmans van 270 maar een lift van 1,6 in BDP hebben en dit wel zou moeten gaan.
alvast bedankt!
17 mei 2013 om 05:46 #181446422mm is te doen, mits je kop niet te vaak en te ver is gevlakt.
2mm is ook echt wat je nodig hebt als je er echt een beetje vermogen uit wil halen.17 mei 2013 om 17:08 #18144643okee mooi om te weten,
en het blijft niet alleen bij de nokkenassen dr is al wat meer aangepast :Dmaar met welke nokkenassen heb jij ervaring dan? of met welke rij jij op het moment?
17 mei 2013 om 17:53 #18144644Wel ik heb nu Catcams erin geplaatst van slechts 246° die 1mm lift hebben in BDP.
En heb op de bank 194 Pk gehaald met 4 gasklephuizen 4-1 van Risse en Lumenition
ecu programmeerbaar. De 278° hebben 2 mm maar die motor moet nog op de bank.Ivan
19 mei 2013 om 09:37 #18144645@hillclimber16V wrote:
Wel ik heb nu Catcams erin geplaatst van slechts 246° die 1mm lift hebben in BDP.
En heb op de bank 194 Pk gehaald met 4 gasklephuizen 4-1 van Risse en Lumenition
ecu programmeerbaar. De 278° hebben 2 mm maar die motor moet nog op de bank.Ivan
Bij wie ga jij op de testbank? Ik ben nog iemand aan het zoeken om de mijne te doen.
19 mei 2013 om 20:26 #18144646en dat is gewoon met de originele zuigers?
heb namelijk hier en daar op engelse vauxhall forums gelezen dat je dan de ”pockets” van je zuiger dieper zou moeten maken wil je een nokkenas met een lift van 2mm in bdp kunnen plaatsen.ik heb namelijk niet veel zin om straks een setje nokkenassen te monteren, en dan er achter komen dat je ze eigenlijk niet 100% kan afstellen met variabele poelie’s.
20 mei 2013 om 16:09 #18144647Zoals ik eerder zei; 2mm lift in bdp kan, MITS je kop niet te veel of te vaak gevlakt is.
Ik zou voor risse of catcams gaan. Let wel op dat je bij die catcams met 12mm lift ook versterkte klepveren neem. Zeker als je meer toeren gaat draaien. Wat ook zeker een must is met hogere toerentallen zijn arp drijfstangbouten.
Succes
20 mei 2013 om 16:39 #18144648heb indd vanmiddag ff op de site van risse gekeken of anders waars een setje schrik nokken.
die klep veren moet ik dan nog ff voor kijken, maar drijfstang bouten e.d. zijn ondertussen allemaal al vervangen voor arp’sin ieder geval bedankt weer voor de info, ik laat nog weten welken het geworden zijn.
20 mei 2013 om 19:17 #18144649:thumb
21 mei 2013 om 10:20 #18144650Ik ben nu bij iemand anders geweest voor de eerste keer, de vorige laat van zich niet meer horen.
Guy Verfaille in Zwevegem Oost Vlaanderen.
Kerels weten wat ze doen.
Inderdaad met de originele zuigers en ik heb maar 1mm lift in BDP.
Dus heel goed resultaat maar wel de limiet voor deze zuigers denk ik.23 mei 2013 om 14:56 #181446512mm in b.d.p. is normaliter geen probleem.
Je kunt eventueel verstelbare nokkenastandwielen erop zetten en dan de nokken op 1,9mm afstellen.
Zal voor het vermogen niet veel uitmaken maar je zit dan wel iets veiliger.Je zult zien dat wanneer je orginele tandwielen gebruikt de nokken sowieso niet precies op 2 mm staan.
23 mei 2013 om 17:21 #18144652andere nokken monteren doe je best in combinatie met verstelbare
riemschijven anders nooit precies afgesteld.
Als je dan op de vermogenbank gaat kan je nog een beetje spelen om te vergelijken
waar je winst mee maakt maar dan moet je goed weten waar de max is en niet over de 2mm
lift gaat in BDP.25 mei 2013 om 06:42 #18144653oke, mooi om te weten had nog nooit van ze gehoord. en dat kan nooit ver zijn aangezien ik praktisch in west-vlaanderen woon.
ja goed het is gewoon ff dat ik het zeker weet, zou zonde van het geld zijn anders.
en verstelbare poelie’s is gewoon een must natuurlijk heb t bij verschillende al zonder gezien, maar dat was het dan toch net niet.30 mei 2013 om 18:56 #18144654nou de knoop is door gehakt, vanmiddag bij risse motorsport een settje 280gr nokken besteld incl variabele poelie’s
en nu maar wachten tot het pakketje binnen komt.
spec’s: 280°/11.20/1.98/110°/34.031 mei 2013 om 10:55 #18144655Dikke shit.
:thumb
7 juli 2013 om 18:03 #18144656En zitten ze er al in?
4 augustus 2013 om 18:53 #18144657man word wel eens jaloers als ik zie waar anderen mee rijden :angel
4 augustus 2013 om 18:55 #18144658btw mr bone hoe heb jij je kadett op 850 kilo gekregen ?
4 augustus 2013 om 19:29 #18144659@Eviltruckdriver wrote:
btw mr bone hoe heb jij je kadett op 850 kilo gekregen ?
even zijn verbouw topic zoeken.
een 1,3 automaat weegt ook 850 kg met interieur.
auto is kaal zegmaar
4 augustus 2013 om 20:38 #18144660mijn sedan staat nu op 817 Kg volledig rij klaar met rolkooi en alles.
5 augustus 2013 om 19:19 #18144661Ik heb geen verbouwtopic.
Ik heb een 1.3 body genomen (handbak) en die totaal LEEG gestript!
En op de voorruit na al het glas eruit voor lexaan.29 augustus 2013 om 18:07 #18144662even een late reactie, maar de nokkenassen zitten er al een tijdje in ja,
helaas heb ik het van de zomer veel te druk gehad op mijn werk om verder te gaan met het blok, en de auto.
dus staat ze helaas nu een beetje stof te vangen.de plannen zijn om eind september aan de ombouw te beginnen. (als de duitsers weer een beetje uit het land vertrokken zijn)
30 augustus 2013 om 19:52 #18144663Keep on posting
27 september 2013 om 14:59 #18144664ik heb vandaag ook 280°/11.20/1.98/110°/34.0 besteld bij risse, krijg later mail binnen dat ze deze nokkenassen niet meer hebben alleen met verniewde versie van 276 graden met 2.05 tdc, dat gaat toch voor probleem zorgen met standaart xe kop?
27 september 2013 om 15:09 #18144665of is de vernieuwde versie wel tedoen met orginele xe kop, of voor welke nokkenassen kan ik anders nog nemen die het meeste oplevert en die je met orginele xe clinderkop kan gebruiken?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.