Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sport knop inbouwen – Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2012 om 22:01 #17996468
Ik heb alleen CV met een extra plastic nietsnut eraan gelijmd waar eigenlijk de sportknop thuishoort. De meeste die je vind is cv, stoelverwarming of zo een die ik al heb
3 maart 2012 om 22:01 #17996469Dat is natuurlijk ieder zijn mening waar je je auto koopt, maar als ik 13 maand G2 garantie krijg, wil ik er dan ook graag van genieten als er iets scheelt zonder 3u te hoeven rijden :) Ik vind de TT’s super, alleen wat overdreven als eerste auto vind ik…
Ben dan ook midden 18 jaar en heb (gelukkig) nog geen kinderen enzo :) Denk maar dat ik er nu nog van moet profiteren en dat ik later nog genoeg tijd heb om Stations met kinderzitjes te kopen ^^ Het enige wat ik nu hoef te vervoeren zijn af en toe mijn grootouders, vrienden/vriendinnen en daar stopt het… mijn liefde ben ik een half jaar geleden kwijtgespeeld na een lange relatie (+- 2,5jaar), mede door de universiteit (tijdrovend), maar daar is dit forum niet voor :sleeping
@Spacejam: Ja inderdaad, jou lijstje begint stilaan indrukwekkend te worden ja xD3 maart 2012 om 22:03 #17996470Bij de Opel dealer hebben ze die gewoon, iets van 45 of 50 euro.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
3 maart 2012 om 22:14 #17996471@Spacejam Ja waarom ga ik niet naar een opel dealer denk je? hier kost dat ding 75 euro. Ieder opel dealer verschilt weer.
@Jefkere, wij hebben deze auto zonder garantie gekocht en met een garantie van 13 maanden heb je een punt natuurlijk :thumbup
Ik heb mijn liefde nog wel bijna 4 jaar en bijna trouwen ook nog dus het is mischien handig om een diesel te hebben als je ook heen en weer 150km moet maken. Maar verder is het echt alleen omdat we ook op vakantie gaan +- 8000 km heen en weer en met benzine is het echt geen pretje. Ik zou zeggen profteer ervan nu je de tijd hebt serieus deze tijden ga je echt missen :jerry3 maart 2012 om 22:18 #17996472Haha, amai :) 8000km!!! Ik zou geen stuur meer kunnen zien!
Proficiat met je situatie trouwens!
Misschien was je dan toch beter voor een Station gegaan… tenzij je die niet mooi vindt natuurlijk of nietecht iets tegenkomst dat je aanstaat.
Ik kan dan wel begrijpen dat een TT/GTC voor jou uitgesloten is ;)3 maart 2012 om 22:27 #17996473Danku dat komt nog goed hoor pas over jaartje of anderhalf :jerry En geloof me 8000km is geen pretje, en je doet er 3 dagen over serieus je wilt geen weg meer zien laat staan een stuur en een versnellingspook. Ik hou maar van een station en dat is de Audi RS4 B5 :jerry
3 maart 2012 om 22:33 #17996474Haha :p
Dat is ook niet gezond voor de portemonnee! Aankoop, belasting, verbruik, verzekering, onderhoud, …
De mooiste betaalbare station vind ik de Renault Laguna Grandtour GT, hoewel ik nooit een Renault-fan geweest ben en ik dit nietecht zou kopen, vind ik dit één van de mooiste stations. Ook de Renault Megane Coupé vind ik nu wel de moeite, maar kan voor mij niet tippen aan de nieuwe GTC en zowiezo niet aan de Duitse merken… Dus alweer zelfde verhaal, vind het mooi, maar zou het niet kopen.
Ook vind ik de digitale snelheidsmeters afschuwelijk bij alle Franse wagens trouwens. Ik haat dat, ik wil een wijzer zien de lucht invliegen, niet een paar cijfertjes en blokjes.3 maart 2012 om 22:39 #17996475Daar heb je een punt digitale metertjes not done, maar ik hou zoiezo niet van franse auto’s. Doe mij dan maar duits king: Een vriend heeft RS dus ik weet dat het niet echt gezond is voor de portemonee maar serieus het is echt een hebbending.
3 maart 2012 om 22:44 #17996476Kan ik begrijpen… ik heb het geluk om soms mee te mogen rijden met een AMG van een bevriende garagist (waar men vader klant is), maar dat vind ik erover. Dat ding zuipt enorm en ik vind dat de fun niet in verhouding staat met het geld dat er inzit… dan liever een OPC ofzo.
3 maart 2012 om 22:47 #17996477Ja maar het probleem is benzienprijzen crisis :wtf :(
3 maart 2012 om 22:56 #17996478Ja… inderdaad… een bakje vol in mijn astra gaat al snel naar de 70 euro diesel. Schandalig.
3 maart 2012 om 22:59 #17996479Nog een verrassing voor iquick… http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-H-HAZARD-SPORT-SWITCH-2005-2009-/380416278013?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item589293bdfd#ht_500wt_1361″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 maart 2012 om 00:26 #17996480@Spacejam wrote:
De z19dth motors hebben esp standaard evenals de 2 liter. Je hebt die knop alleen maar standaard als je een sport uitvoering of sport pakket hebt.
Ook actief? Of gewoon voorbereid? Want ik heb een gtc met dth, maar esp staat niet aan mijn idee
4 maart 2012 om 00:31 #17996481Zolang je de dakje ziet op je dashboard heb je ESP. Wil je het testen? Trek een burnout merk je het wel :jerry
Jefkere bedankt man nu weet ik hoe ze in het engels worden genoemd :thumbup
4 maart 2012 om 01:05 #17996482Erm.. ik kan niet burnen :p dat weet ik wel, maar is dat niet puur de tc? Of is tc/esp in 1 functie? want er brand wel wat als ik te enthousiast gas geef.
4 maart 2012 om 05:36 #17996483@Spacejam wrote:
Het mooiste aan die knop vind ik,nog dat je die aan de eds software kan koppelen. 160pk en 350nm met de knop uit en 190pk en 400nm met de knop aan8-)
Even als een noob overkomen maar wat is die eds software ??
Zit dat standaard voorbereid in de wagen??En hem een Twintop als eerste wagen en vind dat helemaal niet overdreven.
Die kindjes met hun nieuwe Audi als eerste wagen dat gaat erover!!4 maart 2012 om 10:05 #17996484Haha, ja daar heb je misschien wel gelijk in, maar ik heb het misschien niet goed omschreven…
De enige TTops (toen ik een auto zocht) die hier in een straal van 25km vandaan stonden waren steeds full option en met een 1.8 benzine, 2.0 benzine of een 1.9diesel…
terwijl ik een 1.6 benzine nodig had, want ik betaal mij nu al blauw aan de verzekering, wat zou dat dan niet geweest zijn met één van de 3 bovenstaande motoren…
Verder ben ik eerst een Seat Leon 1.6 gaan testen uit 2007, maar daar zat een stankje aan… was wel in een garage van Seat, met een jaar garantie…
Mijn vader is daarbij nog eens Opel fan, dus heb ik besloten dat ik voor Opel zou gaan, hoewel ik op voorhand ook dacht aan Opel, maar ik kreeg eerst een afspraak te pakken voor die seat leon, die vind ik ook mooi.Het begint hier ook erg te worden, zag gisteren een gastje passeren in een Golf GTI en die was ZEKER nog geen 20, want ik ken zijn vader… zat één jaar hoger in de lagere school bij mij… Zijn vader is niet rijk, dusja… achja, ik mag daar niet over oordelen eh :) Iedereen regelt zijn eigen zaakjes.
EDS software komt van EDS tuning, een bedrijf dat je motormanagement aanpast om het (nogsteeds verantwoorde en niet over de limiet) maximum uit je wagen te halen… dit leidt tot zuiniger rijden en het geeft je meer pk’s en nm’s (maar dat wist je denk ik wel)… Als je een sportknop installeert en je auto is gedaan bij dat bedrijf, kunnen zij hun software aan die sportknop koppelen, waardoor je meer pk’s ter beschikking hebt met je sportknop aan, dan met je sportknop uit…
4 maart 2012 om 10:35 #17996485@Jefkere Kan je idd niet over vooroordelen nu wil ik ook een insignia OPC rijden, maar ag ja pas over 5 jaar :( Wees blij dat we een auto hebben die ons brengt van A naar B. Een Seat Leon vind ik niet zo mooi. Dan heb ik liever de Leon van 2003 ofzo. Of een Golfje ipv een seat
@Mayhem Dan is dat je ESPTC en ESP zijn gelijk aan elkaar maar werking is anders.
TC verminderd bijv. de gas toevoer en turbodruk dus de aandrijving wordt tijdelijk onderbroken
ESP grijpt gewoon in door de wielen af te remmen en zorgt er voor dat je niet doorslipt bijv. bij een bocht dus blijft de auto stabiel en bestuurbaar
4 maart 2012 om 10:44 #17996486Heb je gelijk in…
In de link naar de Engelse ebay valt de prijs voor een sportknop ook nog mee eh… omgerekend +- €25…4 maart 2012 om 11:00 #17996487Ja ik heb zitten kijken op ebay en er zijn er wel een paar waar ik op wil bieden. Moet ze zien te bemachtigen. Kreeg midden in de nacht trouwens ook een mail van een sloperij dat hij er een had. Heb hem effe gemaild voor de kosten. Hoop dat ik het volgende week heb.
4 maart 2012 om 11:04 #17996488Haha op een paar uur van geen keuze naar een heel pak keuze! ^^
Succes ermee!4 maart 2012 om 11:21 #17996489Dankjewel, idd ik heb serieus een week gewacht omdat ik advertentie had geplaats en nu heb ik keuze zat ik ga ermee aan de slag :wors
4 maart 2012 om 13:41 #17996490@Jefkere wrote:
Haha, ja daar heb je misschien wel gelijk in, maar ik heb het misschien niet goed omschreven…
De enige TTops (toen ik een auto zocht) die hier in een straal van 25km vandaan stonden waren steeds full option en met een 1.8 benzine, 2.0 benzine of een 1.9diesel…
terwijl ik een 1.6 benzine nodig had, want ik betaal mij nu al blauw aan de verzekering, wat zou dat dan niet geweest zijn met één van de 3 bovenstaande motoren…
Verder ben ik eerst een Seat Leon 1.6 gaan testen uit 2007, maar daar zat een stankje aan… was wel in een garage van Seat, met een jaar garantie…
Mijn vader is daarbij nog eens Opel fan, dus heb ik besloten dat ik voor Opel zou gaan, hoewel ik op voorhand ook dacht aan Opel, maar ik kreeg eerst een afspraak te pakken voor die seat leon, die vind ik ook mooi.Het begint hier ook erg te worden, zag gisteren een gastje passeren in een Golf GTI en die was ZEKER nog geen 20, want ik ken zijn vader… zat één jaar hoger in de lagere school bij mij… Zijn vader is niet rijk, dusja… achja, ik mag daar niet over oordelen eh :) Iedereen regelt zijn eigen zaakjes.
EDS software komt van EDS tuning, een bedrijf dat je motormanagement aanpast om het (nogsteeds verantwoorde en niet over de limiet) maximum uit je wagen te halen… dit leidt tot zuiniger rijden en het geeft je meer pk’s en nm’s (maar dat wist je denk ik wel)… Als je een sportknop installeert en je auto is gedaan bij dat bedrijf, kunnen zij hun software aan die sportknop koppelen, waardoor je meer pk’s ter beschikking hebt met je sportknop aan, dan met je sportknop uit…
Weet je toevallig ook de hoeveel het kost om dat te programmeren ziet erg wel leuk uit.
Heb nu al 150 PK door de 1.9 CDTI in men twintop maar meer is natuurlijk altijd leuker !! :D4 maart 2012 om 15:45 #17996491Zoek hun website via Google… er zal wel een contactmogelijkheid zijn en ik weet zeker dat deze mensen je graag zullen helpen :)
4 maart 2012 om 15:49 #17996492@Demon3 wrote:
Weet je toevallig ook de hoeveel het kost om dat te programmeren ziet erg wel leuk uit.
Heb nu al 150 PK door de 1.9 CDTI in men twintop maar meer is natuurlijk altijd leuker !! :DKost €499 en wil je ook zonder EGR, dus afdoppen kost je €20 extra maar dan ben je meteen van het EGR probleem af. Totaal dus €520 of je wacht tot kerst betaal je €420 zoals ik heb gedaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.