Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Sport eind demper Corsa C 1.8 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2014 om 20:07 #18214887
Heb er 2 gehad 1 onder mijn Astra Station paste 100% perfect met monteren en na 10 jaar was er nog niks aan te zien rammelde nergens tegen aan gewoon steengoed.
En de andere Remus zit onder de C2 vTR van me vrouw d’r auto heb ik ook zelf mee geholpen met monteren en paste ook geweldig goed, ik zeg je eerlijk de Fox die vanmiddag gemonteerd werd ging niet zoals het hoorde viel me echt tegen.
En als dan de voordemper en pijp orig GM zijn dan moet die Fox gewoon probleemloos kunnen passen lijkt mij en niet dat je aan de ophangbeugels moet gaan buigen om hem goed te krijgen, jammer maar het zij zo.
Zal morgen wat foto’s maken, het staat wel mooi die dikke pijp van 90mm dia.
1 maart 2014 om 08:14 #18214888Mijn irmscher demper heeft ook erg weinig speling, heb een randje vd bumper afgehaald om iets meer speling te hebben.
En bij de bevestiging heb ik ook iets moeten buigen voor het goed te laten passen.4 maart 2014 om 21:30 #18214889Twijfel nu om de tussen demper weg te laten nadat de Fox demper er onder is geplaatst afgelopen vrijdag.
Het geluid is net zo als bij een standaard uitlaat ik had toch wel iets meer verwacht, een wat zwaardere sound zeker.Mijn uitlaat systeem kon ik mooi bekijken toen de Fox eind demper er onder werd geplaatst.
Hij bestaat uit de voorpijp waaraan vast zit de middendemper en daarop aansluitend zit me einddemper van Fox dus 2 dempers totaal.Ik vrees als ik me voorpijp ga demonteren dat A) de 3 bouten die de pijp vast houden op het uitlaatspruitstuk af gaan breken en B ) de sonde die net na het flexibele stuk dus door de bocht af breekt bij los maken en die sonde kost aardig wat had ik al vernomen.
Zijn er Corsa C rijders die deze pijp wel eens gedemonteerd hebben en klopt het dat die lampda sonde haast niet los komt…en de 3 flens bouten af breken..?
De soundpipe is het geld niet +/- 120 euro en dan is die van Remus…van Fox is die iets goedkoper € 90.
Als ik zeker zou weten dat de voorpijp er onder uit kan zonder dat die lampda sonde af zal breken en de spruitstuk bevestigings- boutjes ( 3x ) dan maakt het alles een stuk makkelijker.Wie heeft ervaring………………..en krijg je last als je aangehouden wordt dat hij te veel decibels maakt……volgens mij moet hij gasdicht zijn volgens de APK regels maar decibels weet ik niet….
4 maart 2014 om 21:51 #18214890Voorpijpje van mijn B diesel kwam zo los, zonder enige moeite, na 314.000km en bijna 15jaar.
je kan mazzel hebben.
Begin maar eens met ze alvast in de WD40 spuiten.Bij de Vectra-B V6 blijven ze breken, de bouten in de katalysator.
Nu maar boutje moertje van gemaakt.Willem
6 maart 2014 om 00:08 #18214891Ik heb 2 weken terug mijn middendemper er van tussen gehaald en vervangen door een rechte pijp. Zelfs met de standaard einddemper heb je toch een iets zwaarder geluid en een wat diepere brom. En verder heb je bij hogere snelheid geen lekke uitlaat geluid zoals helaas veel mensen hebben.
6 maart 2014 om 13:57 #18214892@Sevendust wrote:
Ik heb 2 weken terug mijn middendemper er van tussen gehaald en vervangen door een rechte pijp. Zelfs met de standaard einddemper heb je toch een iets zwaarder geluid en een wat diepere brom. En verder heb je bij hogere snelheid geen lekke uitlaat geluid zoals helaas veel mensen hebben.
Welk merk heb je daarvoor gebruikt….. Remus….?
Kreeg je de sonde makkelijk los die op je voorpijp zit en de 3 bouten op het spruitstuk….Denk dat ik of Fox neemt kost € 90 incl verzendkosten ( heb nu ook een Fox einddemper ) of de Remus soundpipe die € 125 kost incl verzendkosten
6 maart 2014 om 16:45 #18214893Gewoon de standaard einddemper. Is volgens mij GM standaard. Middendemper is er van tussen geslepen en een andere pijp tussen gezet. Werkt goed :thumbup
6 maart 2014 om 17:07 #18214894Ik rijd zelf met een group N rvs uitlaat van powersprint zonder middendemper enkel einddemper. Zelf ga ik er binnekort weer een middendemper onder zetten wegens het geluid.
6 maart 2014 om 17:42 #18214895Dus Haasje17 toch te hard naar je zin……………
En Sevendust als ik me middendemper weg haalt ( tussen uit slijpt ) dan ben ik me ophangbeugels kwijt want die zitten nl aan de demper vast
6 maart 2014 om 18:16 #18214896ophangbeugels over lassen, ben nu ook bezig met mn middendemper er tussen uit te halen maar kan niet lassen…
6 maart 2014 om 18:51 #18214897Inderdaad, binnenstad gaat prima, maar snelweg is toch wat teveel van het goede zo bij 3000 toeren begin je hem gewoonweg goed te horen. En dat is precies ongeveer waar ik dus rond de 130 135 rijd.
6 maart 2014 om 20:58 #18214898Ik rijd vaak 100 of 110 dus dan zou het te doen zijn denk je Corsa..1.8-16V GSI ..????
8 maart 2014 om 19:40 #18214899@Har Opel wrote:
Dus Haasje17 toch te hard naar je zin……………
En Sevendust als ik me middendemper weg haalt ( tussen uit slijpt ) dan ben ik me ophangbeugels kwijt want die zitten nl aan de demper vast
Ophangbeugels even overlassen op de andere pijp zoals al eerder is gezegd. Enige probleem is mocht je er weer een andere middendemper tussen willen dat dit dan weer extra werk gaat zijn dan gelijk vanaf de kat.
Verder als ik boven de 3000 toeren uitkom merk ik er haast nog niets van, natuurlijk klinkt het binnen in wat harder dan voorheen maar voor een 1.8 mocht hij ook wel wat sportiever klinken en ben er tevreden over.
9 maart 2014 om 19:45 #18214900Hier de Fox einddemper en nieuwe emblemen op de achterklep
Zit er toch aan te denken om een Fox soundpipe of Remus soundpipe aan te schaffen want het geluid is nu nog stiller als bij me standaard einddemper.18 maart 2014 om 20:22 #18214901@robert_corsa wrote:
Trek je midde demper er maar onderuit.
ga je geen spijt van krijge icm je sebring demper.
fox is wel goed spul voor weinig.
Die andere 2 is romme., lekker niet kopen.
pasvom is meestal net niet, en ze rotten sneler is een verschil tussen remus en sebring.
sebring klinkt dieper en minder agressief dan remus.
verschil is niet groot, maar wel hoorbaar.je kan ook bij simmons kijken die maksn ook leuk spul.
groep a bijvoorveeldAls ik de tussen demper er tussen uit haalt en er een soundpipe voor terug monteert moet de motor dan opnieuw afgesteld worden…zal hij beter gaan lopen zonder tussendemper omdat hij volgens mij zijn gassen beter kwijt kan.. of is dat niet zo……
18 maart 2014 om 20:32 #18214902@thereaper wrote:
onder mijn gsi zit een irmscher einddeper dit is in weze een remus
dit icm een middendemper vervanger. geeft een mooi diep geluid. lekker zwaar. komt goed door de apk zo.
op de snelweg is het geluid prima te doen. alleen met de hoedenplank eruit is het een stuk harder.
ook mijn demper heeft nog bijna geen roest.Heb jij ook moeten zagen aan de voorpijp om de tussendemper weg te halen..en welke soundpipe heb je gebruikt of heb je gewoon de dia opgemeten en daar een pijp op gemaakt..
Ik heb nu dus de Fox einddemper maar het geluid is 100x niks nog stiller als me standaard uitlaat vandaar ik toch er iets meer uit wilt halen door middel van de tussen demper te gaan verwijderen en daar voor in de plaats een soundpipe te gaan monteren van Remus.
Moet alleen wel een gokje wagen of het geluid uit de Fox niet te hard ga worden met die alleen als einddemper.
18 maart 2014 om 22:17 #18214903de moter hoeft hiervoor niet afgestelt te worden hoor…je hebt een injectie die meet contineu je lucht,verbranding etc,dit heeft dus NIKS met je uitlaat te maken want dit is wat hij UITSTOOT
19 maart 2014 om 23:58 #18214904Ik heb pas een Novus catback systeem onder m’n Corsa geknupt. Valt me in alle opzichten mee. Past prima, klinkt lekker diep en niet te hard (wel harder dan stock), netjes met EG/TuV keur er op, volledig RVS en 63mm Groep-A :)
Ze zijn er ook voor de C trouwens, dus opzich wel een optie? Veel betere bang-for-your-buck dan b.v. een Remus of Fox eindpot. Vervangt meteen de middendemper ook met zo’n set.
http://www.nlpower.nl/motor-en-uitlaat/catback-systemen/novus-groep-a-catback-sportuitlaat-2x76mm-m-design-opel-corsa-c-hatchback-2000-2006-ea1142e76.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 maart 2014 om 15:28 #18214905@McKaamos wrote:
Ik heb pas een Novus catback systeem onder m’n Corsa geknupt. Valt me in alle opzichten mee. Past prima, klinkt lekker diep en niet te hard (wel harder dan stock), netjes met EG/TuV keur er op, volledig RVS en 63mm Groep-A :)
Ze zijn er ook voor de C trouwens, dus opzich wel een optie? Veel betere bang-for-your-buck dan b.v. een Remus of Fox eindpot. Vervangt meteen de middendemper ook met zo’n set.
http://www.nlpower.nl/motor-en-uitlaat/catback-systemen/novus-groep-a-catback-sportuitlaat-2x76mm-m-design-opel-corsa-c-hatchback-2000-2006-ea1142e76.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja allemaal mooi en aardig maar je denkt toch niet dat ik me 3 weken oude Fox rvs demper er weer onder vandaan ga halen en zo’n setje koopt wat je laat zien…zou een beetje zonde zijn van me geld.
Ik ga tzt me voordemper vervangen voor een pijp zonder demper soundpipe noemen ze dat dan ben ik er wel klaar mee.
Ziet er fraai uit allemaal wat je laat zien maar had veel gelezen over Novus dat het niet zulke beste kwaliteit is.
20 maart 2014 om 19:00 #18214906Koop je toch een stalen middendemper vervanger als je meer geluid wilt, net of die binnen 10 jaar doorrotten en je ziet er toch geen reet van.
Snap persoonlijk niet waarom je meer herrie zou willen, het is geen Aston Martin…
20 maart 2014 om 20:09 #18214907joop 1970 ik snap het wel…ik hou wel van een sportief geluidje zeker bij een corsa gsi 1.8-16V simpel toch.
Maar het blijft een persoonlijke smaak natuurlijk, de 1 houd van stil en de ander van wat sportief geluid. :thumb20 maart 2014 om 20:19 #18214908Moet je is kijken of je je luchtfilter op kunt boren, geeft een dik geluid. Uitlaat geeft vaak een veel te zwaar geluid.
20 maart 2014 om 20:41 #18214909Je bedoeld zoiets…..
http://www.extreme-carstyling.nl/sportluchtfilters/pipercross-inductie-kit-pk205-11463-opel-corsa-c-10-00.html?1=1&merk=7575&type=39779&motor=5772″ onclick=”window.open(this.href);return false;
20 maart 2014 om 21:02 #18214910Niet beginnen aan zn filter. Schiet je helemaal niks mee op ala je pech hebt lever je zelf pks in.
Je vergeet nog even dat het een nieuwe demper is en dus nog dempings materiaal in zit, na een tijdje zal dit ook wegschroeien en minder worden of je moet ff iets brandends erin gooien schroeit het ook weg. Als het dan nog niet naar je zin is een pijp zonder middendemper en als het dan nog niks is spaghetti erbij of groep a uitlaat.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
20 maart 2014 om 21:07 #18214911ewoud94 of ff’ies een hobbybrander in de eindpijp zetten..?? of is er dan kans op ontbranding – gevaar…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.