Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › spoorvorming
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2010 om 19:43 #17227816
FF vraagje,
Het zal vast wel eens eerder onder de aandacht zijn gebracht, maar kon er niets over vinden. Tijdens het rijden heb ik het gevoel alsof ik bij iedere oneffenheid op het wegdek het gevoel heb dat het stuur alle kanten op wil, zoals je dat wel eens hebt bij spoorvorming. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?Profiel van de banden zien er over het gehele loopvlak hetzelfde.
groet greg
31 oktober 2010 om 05:04 #17751461Dat had ik toen ik van de standaard velgen (ET49) overstapte op bredere velgen (ET35). De Vectra stuurt heel erg strak nu maar wil erg graag aan het stuur trekken zodra de weg een tikkie naar één kant afloopt. Spporvorming voel je ook veel meer. Aan de andere kant is de zijwindgevoeligheid stukken minder.
Dus is de vraag: heb je velgen met een afwijkende ET-waarde, dus een lagere?31 oktober 2010 om 08:11 #17751462in dit geval, geld vaak hoe breder de band hoe gevoeliger hij word.
als dan ook de ET niet zou kloppen word dit vaak versterkt.
Willem
31 oktober 2010 om 08:25 #17751463Weet ik eigenlijk niet? De velgen die er onder zitten zijn van het merk Irmscher “Twinspoke”, kan ik die ET-waarde ergens aflezen? Wat zou bij de Vectra B Station de ET-waarde moeten zijn?
Waarschijnlijk zijn dit ondanks de sport edition2 niet de standaard velgen.31 oktober 2010 om 08:28 #17751464ik had eerst banden van 215 breed en nu 235 breed,maar dat kun je best merken op sommige stukken.
31 oktober 2010 om 08:29 #17751465zo te zien op de foto zijn dat 16 inch wielen???
De 16inch Twin spokes zijn dezelfde ET als de Sport Edition 1 wielen namelijk ET44
Deze 16 inch twin spoke zijn ook gewoon originele Sport Edition 2 wielen namelijk.Echter zijn de 17inch Twinspokes ET40 die komen wat verder naar buiten en daar merk je meer van spoor vorming ivm Bredere banden (215-45-17), en de iets lagere ET waarde:
foto van de 17inch Twin-Spoke velgen van Irmscher:
Willem
31 oktober 2010 om 08:55 #17751466Klopt Willem,
Zijn inderdaad 16 inch velgen, maar dacht zelf dat het iets te maken kon hebben met stabiliteit! Ik dacht zelf dat het iets te maken kon hebben met versleten draagarmrubbers ofzo! Ik vind de “Twinspokes”nog steeds een mooi passende velg bij de vec. Willem hoe rijd dat nou zijn V6? Mis toch wel een beetje vermogen bij mijn vec en tegenwoordig is zo`n 150 PK standaard geworden.
31 oktober 2010 om 08:58 #17751467haha, je mag best een keer een rondje komen rijden hoor..
Willem
31 oktober 2010 om 09:09 #17751468Als ik een keertje in de buurt ben dan…… :D
31 oktober 2010 om 09:25 #17751469haha
Zuid-holland.
kan toch nooit ver zijn???
Willem
31 oktober 2010 om 09:48 #17751470Misschien treffen bij een meeting???
31 oktober 2010 om 10:01 #17751471ja kan ook wel een keertje uiteraard…
Willem
31 oktober 2010 om 18:14 #17751472origineel gepost door greg
Klopt Willem,Zijn inderdaad 16 inch velgen, maar dacht zelf dat het iets te maken kon hebben met stabiliteit! Ik dacht zelf dat het iets te maken kon hebben met versleten draagarmrubbers ofzo! Ik vind de “Twinspokes”nog steeds een mooi passende velg bij de vec. Willem hoe rijd dat nou zijn V6? Mis toch wel een beetje vermogen bij mijn vec en tegenwoordig is zo`n 150 PK standaard geworden.
als je draagarmrubbers versleten zijn, dan hoor je het wel klapperen achter :thumbdown
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.