Spoorstang vraag rekord E1, laatste pagina.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Spoorstang vraag rekord E1, laatste pagina.

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229601
    Fl0pke
      Lid sinds:
      6 March 2009

      Hoi mensen,

      Ik zoek informatie over de Rekord E1 2.0E

      Met name de ontstekingstijd, contactpuntjes en kleppenspeling ( warm, koud, lopend of niet lopend stellen? ) en natuurlijk de maten…

      Waar kan ik zoiets opzoeken?

      #17775461
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Vraagbaak!
        Ik heb nog wel een .pdf liggen van een E1 en E2.

        Bij interesse hoor ik het graag.

        #17775462
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Een E blok heeft zelfstellende kleppen, dus daar hoef je (als het goed is) eigenlijk nooit wat aan te doen. Ook de ontsteking wordt geregeld door het motormanagement.
          Contactpuntjes hoef je ook eigenlijk nooit te vervangen. Het blok is hetzelfde als in de Manta, en daar heb ik nog nooit wat aan laten stellen.

          Mocht het ooit echt mis zijn, of als de boel uit elkaar is geweest, dan moeten de kleppen met lopend , op bedrijfstemperatuur zijnd, blok terug naar hun basispositie worden gebracht. Volgens mij 0.3 mm in en 0.3 mm uit.

          #17775463
          Fl0pke
            Lid sinds:
            6 March 2009

            @ Kywieman

            Jah zou ze graag willen hebben! Als je de mogelijkheid hebt, kun je ze dan mailen naar leikejanssen84@hotmail.com?
            Alvast bedankt!

            @ Rinus de boer

            Ow haha, naja ik was bezig met een beurt voor de auto, nieuwe olie en oliefilter, nieuwe benzine filter, luchtfilter en bougies… En toen ik de bougies eruit haalde waren de contactpuntjes op de bougies erg zwart ( slechte verbranding?) … Vandaar dat ik dacht dat ik de ontstekingstijd en/of de kleppen even moest stellen… Ik zal het met mijn leermeester overleggen :P ( deze man is 56 jaar ofzoiets en heeft dus al de nodige ervaring )

            Die contactpuntjes koste daarbij geen drol, dus van vervanging gaat ie niet achteruit denk ik?

            Iig bedankt voor de info!

            #17775464
            rinus de boer
              Lid sinds:
              2 July 2004

              Kan natuurlijk zijn, dat de bougies er al een hele lange tijd ingezeten hebben. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met het onderhoud van hun oldie. Dus goed van je, dat je alles aan het vernieuwen bent, voorkom je een boel narigheid mee. Doe ik ook altijd, als een een “nieuwe” oldie hebt aangeschaft. :thumbup

              #17775465
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                PDF is te groot voor hotmail denk ik.

                Druk op deze link: http://kywieman.nl/kluwer%20record%20E%2077-82%20kompleet%20adobe.pdf voor de vraagbaak.

                #17775466
                Kermitkiller
                  Lid sinds:
                  26 March 2005

                  heb nog wel een echte vraagbaak voor je liggen u2u me maar

                  ook nog wel folders en andere verzamelspullen van de rekord e1 en 2

                  #17775467
                  Fl0pke
                    Lid sinds:
                    6 March 2009

                    @ Kywieman

                    Wow das veel :P daar kan ik wel wat mee denk ik! Super bedankt!

                    @ Kermitkiller

                    U2u :P

                    #17775468
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      voor vragen omtrend het motortje…

                      ff het CIH gedeelte op dit forum doorspitten,
                      daar vind je vast wat je zoekt…. als je maar zoekt ;)

                      #17775469
                      Fl0pke
                        Lid sinds:
                        6 March 2009

                        Als je maar zoekt idd, maar je moet ook weten wat je zoekt haha!

                        #17775470
                        Rekord-Rob
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          Even ter verduidelijking als je een 2.0E hebt dan heb je niks aan die contactpunten ntl.

                          Een 2,0E heeft elektronische ontsteking en dus geen contactpunten.

                          Hydro stoters hoeven in principe niet gesteld te worden, maar naar mijn idee als je oldtimer hebt weet jij veel wie wat wanneer heeft lopen sleutelen controleren kan geen kwaad.

                          Als ze geluid maken (de stoters of je wilt gewoon zeker weten dat het goed staat moet je ze gewoon ff stellen

                          Kijk hier in het CIH voor kleppen stellen zoals Ghanz al zei:
                          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033

                          #17775471
                          Fl0pke
                            Lid sinds:
                            6 March 2009

                            Wat je zegt van die contactpunten klopt, raar dat het wel in het systeem staat op dat motortype… Maarja, das Heuts Automaterialen…

                            #17775472
                            Fl0pke
                              Lid sinds:
                              6 March 2009

                              Ik ben op zoek naar een spoorstang van mijn rekord.

                              Het gaat om de middelste stang die links en rechts verbind. Ik weet niet precies de benaming hiervan. 1 van de kogels heeft erg veel speling. Een veilig gevoel geeft me dit in ieder geval niet.

                              Nu heb ik al op diverse site’s gezocht, maar kan ik niets vinden. Ook bij onze automaterialenzaak kunnen ze mij niet helpen.

                              Deze stang zit ook op een Commodore C, Monza A en Senator A als ik het goed gelezen heb?

                              #17775473
                              deziggy
                                Lid sinds:
                                3 January 2006

                                de panhardstang ?

                                #17775474
                                Fl0pke
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2009

                                  Al sla je me dood.

                                  Het verbind de spoorstangen links en rechts.

                                  #17775475
                                  Fl0pke
                                    Lid sinds:
                                    6 March 2009

                                    Stang toch nog nieuw kunnen bestellen!kryg hem morgen…

                                    Gelyk remblokken voor vervangen…achter trommels schoon gemaakt…

                                    #17775476
                                    Arjen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      ff bij onze specialist kijken; opel4ever.nl

                                      #17775477
                                      Fl0pke
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2009

                                        Mooie prijzen daar dacht ik zo!

                                        Ik betaal er nu meer voor het onderdeel, maar inclusief verzendkosten kom ik rond hetzelfde of zelfs wat goedkoper uit.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.