Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Spoorstang vraag rekord E1, laatste pagina.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 18:35 #17229601
Hoi mensen,
Ik zoek informatie over de Rekord E1 2.0E
Met name de ontstekingstijd, contactpuntjes en kleppenspeling ( warm, koud, lopend of niet lopend stellen? ) en natuurlijk de maten…
Waar kan ik zoiets opzoeken?
12 december 2010 om 18:59 #17775461Vraagbaak!
Ik heb nog wel een .pdf liggen van een E1 en E2.Bij interesse hoor ik het graag.
12 december 2010 om 19:43 #17775462Een E blok heeft zelfstellende kleppen, dus daar hoef je (als het goed is) eigenlijk nooit wat aan te doen. Ook de ontsteking wordt geregeld door het motormanagement.
Contactpuntjes hoef je ook eigenlijk nooit te vervangen. Het blok is hetzelfde als in de Manta, en daar heb ik nog nooit wat aan laten stellen.Mocht het ooit echt mis zijn, of als de boel uit elkaar is geweest, dan moeten de kleppen met lopend , op bedrijfstemperatuur zijnd, blok terug naar hun basispositie worden gebracht. Volgens mij 0.3 mm in en 0.3 mm uit.
12 december 2010 om 20:34 #17775463@ Kywieman
Jah zou ze graag willen hebben! Als je de mogelijkheid hebt, kun je ze dan mailen naar leikejanssen84@hotmail.com?
Alvast bedankt!@ Rinus de boer
Ow haha, naja ik was bezig met een beurt voor de auto, nieuwe olie en oliefilter, nieuwe benzine filter, luchtfilter en bougies… En toen ik de bougies eruit haalde waren de contactpuntjes op de bougies erg zwart ( slechte verbranding?) … Vandaar dat ik dacht dat ik de ontstekingstijd en/of de kleppen even moest stellen… Ik zal het met mijn leermeester overleggen :P ( deze man is 56 jaar ofzoiets en heeft dus al de nodige ervaring )
Die contactpuntjes koste daarbij geen drol, dus van vervanging gaat ie niet achteruit denk ik?
Iig bedankt voor de info!
13 december 2010 om 07:33 #17775464Kan natuurlijk zijn, dat de bougies er al een hele lange tijd ingezeten hebben. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met het onderhoud van hun oldie. Dus goed van je, dat je alles aan het vernieuwen bent, voorkom je een boel narigheid mee. Doe ik ook altijd, als een een “nieuwe” oldie hebt aangeschaft. :thumbup
15 december 2010 om 18:03 #17775465PDF is te groot voor hotmail denk ik.
Druk op deze link: http://kywieman.nl/kluwer%20record%20E%2077-82%20kompleet%20adobe.pdf voor de vraagbaak.
15 december 2010 om 20:42 #17775466heb nog wel een echte vraagbaak voor je liggen u2u me maar
ook nog wel folders en andere verzamelspullen van de rekord e1 en 2
15 december 2010 om 21:25 #17775467@ Kywieman
Wow das veel :P daar kan ik wel wat mee denk ik! Super bedankt!
@ Kermitkiller
U2u :P
15 december 2010 om 21:26 #17775468voor vragen omtrend het motortje…
ff het CIH gedeelte op dit forum doorspitten,
daar vind je vast wat je zoekt…. als je maar zoekt ;)19 december 2010 om 23:43 #17775469Als je maar zoekt idd, maar je moet ook weten wat je zoekt haha!
24 december 2010 om 09:21 #17775470Even ter verduidelijking als je een 2.0E hebt dan heb je niks aan die contactpunten ntl.
Een 2,0E heeft elektronische ontsteking en dus geen contactpunten.
Hydro stoters hoeven in principe niet gesteld te worden, maar naar mijn idee als je oldtimer hebt weet jij veel wie wat wanneer heeft lopen sleutelen controleren kan geen kwaad.
Als ze geluid maken (de stoters of je wilt gewoon zeker weten dat het goed staat moet je ze gewoon ff stellen
Kijk hier in het CIH voor kleppen stellen zoals Ghanz al zei:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=3503325 december 2010 om 03:37 #17775471Wat je zegt van die contactpunten klopt, raar dat het wel in het systeem staat op dat motortype… Maarja, das Heuts Automaterialen…
27 januari 2011 om 22:30 #17775472Ik ben op zoek naar een spoorstang van mijn rekord.
Het gaat om de middelste stang die links en rechts verbind. Ik weet niet precies de benaming hiervan. 1 van de kogels heeft erg veel speling. Een veilig gevoel geeft me dit in ieder geval niet.
Nu heb ik al op diverse site’s gezocht, maar kan ik niets vinden. Ook bij onze automaterialenzaak kunnen ze mij niet helpen.
Deze stang zit ook op een Commodore C, Monza A en Senator A als ik het goed gelezen heb?
27 januari 2011 om 23:24 #17775473de panhardstang ?
27 januari 2011 om 23:38 #17775474Al sla je me dood.
Het verbind de spoorstangen links en rechts.
28 januari 2011 om 11:08 #17775475Stang toch nog nieuw kunnen bestellen!kryg hem morgen…
Gelyk remblokken voor vervangen…achter trommels schoon gemaakt…
28 januari 2011 om 11:33 #17775476ff bij onze specialist kijken; opel4ever.nl
28 januari 2011 om 17:23 #17775477Mooie prijzen daar dacht ik zo!
Ik betaal er nu meer voor het onderdeel, maar inclusief verzendkosten kom ik rond hetzelfde of zelfs wat goedkoper uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.