Sponzige remmen

Forumindex Forums Modellen Insignia Sponzige remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257466
    mrharley
      Lid sinds:
      4 January 2013

      Sponzige remmen,

      Na het vervangen van de remschijven en remblokken voorzijde zakt de rem pedaal langzaam in als men hierop druk uit oefent tijdens het wachten voor bv het stoplicht, heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
      Kan geen olie lekkages vinden het olie pijl is ook op nivo.

      grtj Mr Harley

      #18138694
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        werking van de rembekrachtiger die je voelt = normaal zolang het pedaal niet op de bodem zakt

        #18138695
        mrharley
          Lid sinds:
          4 January 2013

          Ik had het idee dat de rempedaal voorheen harder aan voelde dan nu en als ik een pompende beweging maak wordt hij veel harder en daarna als je druk blijft houden zak hij weer langzaam in.

          #18138696
          nicocorsa
            Lid sinds:
            6 June 2006

            hoelang steken die nieuwe remmen er al op .

            meestal de eerste 100km voelen remmen altijd beetje anders aan . dan de oude . deze moete zicht nog even aanpassen . op de wss oudere schijven die hun specifieke vorm al hebben .

            mss kan het ook zijn dat je andere kwaliteit of merk remblokken hebt waarbij ze anders aanvoelen .
            een rempedaal dat weg zakt is ook normaal zoals bjorn zegt

            #18138697
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              als ze andere remolie gestoken hebben moeten ze mss ook nog een keertje ontluchten. Kan zijn dat er ergens een luchtbel zit. Maar idd de vorm en kwaliteit van de nieuwe remblokken doet héél veel.

              #18138698
              nicocorsa
                Lid sinds:
                6 June 2006

                @ bjorn . zou natuurlijk ook kunnen lucht .

                maar wij werken bij ons met een systeem dat op het reservoir nieuwe remolie drukt . en wij dan remolie aflaten aa de remcilinders zelf . waarbij kans op een lucht bel gevoelig kleiner wordt .
                hoe het in andere herstel garage gaat weet ik natuurlijk niet .

                #18138699
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  Dit komt vaker voor. Na 100 km moet het beter zijn.
                  ff afwachten.

                  #18138700
                  johanhummer9
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 May 2011

                    @arjontje wrote:

                    Dit komt vaker voor. Na 100 km moet het beter zijn.
                    ff afwachten.

                    dit

                    #18138701
                    mrharley
                      Lid sinds:
                      4 January 2013

                      Dank jullie wel voor je reacties de remblokken en schijven zitten er nu al zo’n 1700 km op dus die moeten zich toch wel al hebben aangepast en voor zover als ik weet hebben ze de remleidingen niet los gehad dus de kans dat er lucht in het systeem zou zitten acht ik vrij klein.
                      Misschien is het een gevoels kwestie dat het voorheen anders was maar binnen kort krijgt hij een beurt en dan laat ik hem meteen op de remmen controleren.

                      #18138702
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        Laat dan even remmen ontluchten. En controleren op lekkage.

                        #18138703
                        gemac
                          Lid sinds:
                          4 June 2011

                          @mrharley wrote:

                          Sponzige remmen,

                          Na het vervangen van de remschijven en remblokken voorzijde zakt de rem pedaal langzaam in als men hierop druk uit oefent tijdens het wachten voor bv het stoplicht, heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
                          Kan geen olie lekkages vinden het olie pijl is ook op nivo.

                          grtj Mr Harley

                          Mijn auto is nu 2,5 jaar 78000 km en heeft het langzaam wegzakken reeds vanaf het begin. Volgens de dealer is dit normaal. Zou iets te maken hebben met de beveiliging op de remdrukregeling.

                          Op hoeveel km’s zijn de schijven vervangen en wat was de aanleiding om die te vervangen?

                          Geert

                          #18138704
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Sponzige remmen na blokken vervangen ligt vaak aan het randje op de schijf.als de blokken niet worden afgeschuint dan komt ie op dat slijtrandje te liggen met als gevolg dat je remmen raar aanvoelen. Ik schuur ze altijd af. Ook bij een beurt. Zo krijg je ook geen piepende remmen

                            #18138705
                            mrharley
                              Lid sinds:
                              4 January 2013

                              De schijven zijn bij 103000 km vervangen aanleiding hiervoor was bij het aan remmen ging het stuur behoorlijk trillen en dit is nu verholpen.
                              De auto is onlangs voor de eerste keer gekeurd en men heeft de remmen uitvoerig getest en het was allemaal dik in orde met vlag en wimpel geslaagd.

                              Grt Geert

                              #18138706
                              mrharley
                                Lid sinds:
                                4 January 2013

                                Sorry herstel schijven en blokken zijn gelijktijdig vervangen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.