Spoiler spuiten.

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    AstraF23

Hallo,

Ik heb een GSI spoiler gekocht en wil deze in de kleur van de auto spuiten.
      Ik heb nu korrel 600 watervast schuur papier gekocht, maar is dit goed zat of moet ik nog hoger om de oude verf er af te schuren zonder krassen te krijgen.
      En hoeveel lagen primer en verf kan ik het beste spuiten?
      Gebeurt gewoon met motip verf.

Gr, AstraF23

soepkiepe
      Deelnemer

eigenlijk moet je gewoon de blanke lak laag ff open schuren.
        ik heb mijne eerst ook grof op geschuurd ( te grof) door dat het te grof was heb ik hem eerst in de spuitplamuur gezet.
        daarna in kleur.
        ik heb de mijne met action spuitbussen gedaan (had geluk dat dat rood precies het zelfde was als mijn auto)
        geloof dat je mijn spoiler wel eens op en foto gezien heb (met astra er op geairbrusht)

BlackDevil

Eerst ontvetten, dan oude lak droog schuren met korrel 320, vervolgens nat met korrel 600. Weer ontvetten, 2 of 3 laagjes primer spuiten, weer nat schuren met 600. Wederom ontvetten en kleurlak spuiten in 2 of 3 lagen. Eventueel nog blanke lak en uiteindelijk polijsten met Commandant 4 als de lak is uitgehard.

soepkiepe
          Deelnemer

pfoe!!!! jij maak er een complete werkweek van joh!! hahaha

BlackDevil

@soepkiepe wrote:

pfoe!!!! jij maak er een complete werkweek van joh!! hahaha

Ha, idd maar ik werk zo altijd, dus weet niet beter. Is ff werk, maar levert ook een top resultaat op.

soepkiepe
              Deelnemer

uhh…
                http://img31.imageshack.us/img31/2025/suc50580.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                http://img17.imageshack.us/img17/3856/23112011053y.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                http://img7.imageshack.us/img7/9996/suc50011.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

de spoilers.. het rooie van de grill..
                licht op schuren, spuitbus er over (2 of 3 lagen) paar lagen blanke lak er op en klaar..
                toch leek het netjes.
                uiteraard voor het spuiten wel ff stof vrij maken ;)

maar ja, zo heeft iedereen zijn manier wel denk ik;)

BlackDevil

Idd netjes gespoten, al is de spoiler aan de bovenkant nogal dof vergeleken met het dak. Met Commandant 4 kun je de spoiler net zo glanzend maken.

Zo heeft idd ieder z’n eigen werkwijze. Ligt er natuurlijk ook aan welke eisen je stelt aan je eigen werk. Mijn ervaring is dat je met een goede voorbereiding van de ondergrond en goede afwerking achteraf een goede kwaliteit spot repair aan je eigen auto kunt doen met een simpel spuitbusje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.