Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › SPOED, probleem met draden trekken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2010 om 10:23 #17219356
Allereerst sorry voor het aparte topic, maar ben nu met de auto bezig en loop helemaal vast.
Ik ben CV aan het inbouwen in de corsa b van mijn vriendin. Ik heb inmiddels de stelmotor geplaatst bij de bestuurderskant maar ik heb echt werkelijk geen idee hoe ik de kabels in de auto ga krijgen. Ik zie de rubberen verbinding wel zitten tussen de deur en dashboard voor de speakerdraden maar krijg deze met geen mogelijkheid los.
Iemand hier de gouden tip voor??
Bij voorbaat dank!
30 maart 2010 om 10:26 #17649085Dr zit in de deur een stekker…tussen de deur en de a=stijl.
Die kan je uitelkaar draaien, past ook maar weer op1 mannier in elkaar.Ik heb er een gat door geboord en daar wat draden door getrokken, zodat alles origieel lijkt.
Suc6!
30 maart 2010 om 10:56 #17649086ok dus als ik het goed begrijp kan ik de rubberen hoes daar gewoon ronddraaien tot het loskomt? dan twee gaatjes maken en de draden erdoor en weer dichtdraaien? zit ik in de buurt?
Iig erg bedankt!
30 maart 2010 om 11:24 #17649087Hmm, ik heb die stekker los gekregen, wat een drama systeem is dat (voor inbouw dan). Het is een redelijk uitgeklede corsa, dus er zaten alleen speakerdraden doorheen.
Nu heb ik in twee ongebruikte pinnen gaatjes geboord in de stekker waar dan straks mijn twee draden doorheen kunnen. Alleen hoe heb jij dat gedaan bij het resterende stuk stekker wat nog in de deur zit. Daar pas ik met mijn boor nooit bij maar ik kan ook niet zien of daar ruimte is om kabeltjes langs te trekken. Wel voel ik duidelijk twee pinnen die voor de speakerbedrading zijn.
Ik heb het werk voor vandaag neergelegd aangezien ik zo moet gaan werken, gelukkig hoeft mijn vriendin vandaag niet meer op pad.
Kun je mij misschien nog uitleggen hoe ik makkelijk die andere kant van de stekker door kan komen, of hoe jij dat gedaan hebt? Dan kan ik het morgen afmaken.
Nogmaals dank!
Groetjes
30 maart 2010 om 13:39 #17649088deze kun je uit de deur wippen.
daar op dezelfde plaats ook die gaten boren.en weer terug in de deur duwen.30 maart 2010 om 13:47 #17649089Is er een trukje voor dat “uitwippen”?
Thanks
31 maart 2010 om 08:50 #17649090Daar ben ik weer! De amatuer!
Het gatenboren in de stekker werkte perfect, ik heb de draden nu door de deur heen. Boem, gelijk volgende probleem. Ik krijg de draadje met geen mogelijkheid via het slangetje naar binnen dus zit ik weer klem. Langs het rubber lukt ook niet omdat de draadjes dan tussen het plaatwerk en de caroserie komen maar mooi niet binnen.
Dus wederom, wie kan mij helpen bij de volgende stap? Voel me echt een amateur nu, heb het al een keer eerder gedaan bij een vw lupo en een volvo s40, allemaal geen probleem :(!
Wederom bij voorbaat dank!
31 maart 2010 om 09:01 #17649091Ik pak meestal een stugge kabel, zoiets als een koper draad van een huis-installatie. Deze stampte ik met wat moeite door de rubbere huls en dan knoop ik daaraan wat ik wil hebben… En ik druk ik ‘m weer door :)
Je kan de rubbere huls klein beetje insnijden zodat je ‘t draad erdoorheen kwijt kan, letop dat je niet in de draden van je speakers snijd…
Zorg in elk geval dat het gat wat je erin snijd aan de binnenkant van het chassis valt. Daardoor kan er geen water inkomen :)
31 maart 2010 om 10:01 #17649092Thnx! Het is gelukt met een stuk afgeknipt glasvezel trekveer! Samen met veel zeep!
Eerste deur is nu af, zo even uitvogelen hoe je die raamlijst er weer strak opkrijgt (staat nu nog beetje omhoog) en hoe de borgpen terug te krijgen in de raamslinger! Heb nu wel het gevoel dat het vandaag af gaat komen!
Nogmaals dank iedereen!
31 maart 2010 om 10:09 #17649093die borg ring kan je zo op de slinger drukken en dan pas op die as.
Erwin
31 maart 2010 om 10:44 #17649094Ahh kijk aan! Thnx!
31 maart 2010 om 14:57 #17649095goed aan drukken dan klikt ie zo vast!
31 maart 2010 om 15:07 #17649096Auto is af! Alles is uiteindelijk, ook al met veel gepruts gelukt. Moet zeggen dat zo’n opel bijzonder goed in elkaar zit, wat het niet altijd makkelijker maakt maar goed, het zit erin en werkt top!
Iedereen bedankt voor de tips! Zonder was het niet gelukt ben ik bang!
Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
31 maart 2010 om 16:12 #17649097Het zit nog simpel in elkaar. ga maar eens sleutelen aan modernere autos.
31 maart 2010 om 20:03 #17649098indd , als je bv, aan de 7serie werkt wordt je echt gek , heb toen eens een deur eruit moet halen bleef het alarm afgaan en zo een onzin allemaal :swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.